Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 20:19   #1
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard Wat vlamingen zelf doen, doen ze

Beter, ongetwijfeld.

Inkomsten van personenbelasting willen ze naar zich toetrekken. Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. De bedrijven die het zich kunnen permitteren willen ze in Vlaanderen minder belasten. Enerzijds heb je dus de bedrijven waarvoor het geen probleem is om een nieuwe wagen te kopen of te leasen voor de directie of kaderleden en er door de staat voor beloont worden en anderzijds heb je de gewone arbeider die zich geen nieuwe "schone" wagen kan betalen en een occasie of een goedkoper nieuw, minder ecologisch voertuig aanschaft. Die werknemer heeft niet veel keuze. Geen openbaar vervoer naar z'n werkplek al kan dat vaak efficiënt geregeld worden. Het was al miserie voor de gewone mens en nu doen de vlaamsche politici er een schepje bovenop. De mens die alle dagen z'n kloten afdraait voor de baas, die maar een cent meer heeft dan het leefloon, die gaan we laten betalen. Mooi is dat. Een onafhankelijk Vlaanderen, ik kijk er naar uit.

Lamzakl
George is offline  
Oud 28 augustus 2010, 03:41   #2
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

En het status quo is natuurlijk zoveel beter, omdat...

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 28 augustus 2010, 08:52   #3
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Beter, ongetwijfeld.

Inkomsten van personenbelasting willen ze naar zich toetrekken. Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. De bedrijven die het zich kunnen permitteren willen ze in Vlaanderen minder belasten. Enerzijds heb je dus de bedrijven waarvoor het geen probleem is om een nieuwe wagen te kopen of te leasen voor de directie of kaderleden en er door de staat voor beloont worden en anderzijds heb je de gewone arbeider die zich geen nieuwe "schone" wagen kan betalen en een occasie of een goedkoper nieuw, minder ecologisch voertuig aanschaft. Die werknemer heeft niet veel keuze. Geen openbaar vervoer naar z'n werkplek al kan dat vaak efficiënt geregeld worden. Het was al miserie voor de gewone mens en nu doen de vlaamsche politici er een schepje bovenop. De mens die alle dagen z'n kloten afdraait voor de baas, die maar een cent meer heeft dan het leefloon, die gaan we laten betalen. Mooi is dat. Een onafhankelijk Vlaanderen, ik kijk er naar uit.
Als u daar werkelijk zo'n schrik voor heeft, moet u misschien de stap zetten naar de "andere kant"? Nu geef ik toe: ik ben de eerste om een kritische geest te bewaren ten opzichte van om het even welke autoriteit, ongeacht of die nu nationaal, regionaal, provinciaal, lokaal of om het even wat wordt genoemd. Maar wat in godsnaam is er op voorhand zo verschrikkelijk aan een Vlaamse staat? Kunt u mij dat eens verduidelijken want ik zie dat grote gevaar niet?!
den ambetantsten is offline  
Oud 28 augustus 2010, 08:58   #4
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Als u daar werkelijk zo'n schrik voor heeft, moet u misschien de stap zetten naar de "andere kant"? Nu geef ik toe: ik ben de eerste om een kritische geest te bewaren ten opzichte van om het even welke autoriteit, ongeacht of die nu nationaal, regionaal, provinciaal, lokaal of om het even wat wordt genoemd. Maar wat in godsnaam is er op voorhand zo verschrikkelijk aan een Vlaamse staat? Kunt u mij dat eens verduidelijken want ik zie dat grote gevaar niet?!
misschien omdat de meeste Vlaamse politiekers een ietwat bekrompen geest hebben. en heel vlug de media volgen om mensen te pesten, alla flitspaal, wapenwet, groene dingens en zo verder?
fernand is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:06   #5
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
misschien omdat de meeste Vlaamse politiekers een ietwat bekrompen geest hebben. en heel vlug de media volgen om mensen te pesten, alla flitspaal, wapenwet, groene dingens en zo verder?
Flitspaal is niet om mensen te pesten, als je je aan de regels houdt heb je geen last van flitspalen. Wat wel om de mensen te pesten is zijn dingen zoals snelheidsbeperkingen en verkeersdrempels. Als je regels opstelt moet je zorgen dat ze nageleefd worden, niet de controle, maar de regels zelf zijn pestgedrag van de overheid naar de bevolking toe.
leuri is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:08   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Flitspaal is niet om mensen te pesten, als je je aan de regels houdt heb je geen last van flitspalen. Wat wel om de mensen te pesten is zijn dingen zoals snelheidsbeperkingen en verkeersdrempels. Als je regels opstelt moet je zorgen dat ze nageleefd worden, niet de controle, maar de regels zelf zijn pestgedrag van de overheid naar de bevolking toe.
Flitspalen zijn geen pesterijen als ze op maatschappelijk verantwoorde plaatsen staan. Wat lang niet het geval is.
Henri1 is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:14   #7
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Fernand ik respecteer je mening ook al is ze zeker niet de mijne. Maar ik had toch vooral graag de George zijn mening ter zake gehoord...
Oud 28 augustus 2010, 09:20   #8
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Flitspalen zijn geen pesterijen als ze op maatschappelijk verantwoorde plaatsen staan. Wat lang niet het geval is.
Flitspalen controleren enkel of de toegelaten snelheid wordt gerespecteerd. Waarom regels opstellen als je er geen controle op uitoefent. Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ben met de toegelaten snelheid op bepaalde plekken, maar dan ervaar ik die snelheidsbeperking als een pesterij en niet de eventuele flitspaal die er staat. De wapenwet is een pesterij voor de liefhebbers, de controle op naleving van die wapenwet niet. Ze moeten meer nadenken over hun regels en wetten, maar er moet veel gecontroleerd worden, aangezien alle belgen met veel plezier de regels aan hun voeten lappen (als er een ding is dat Vlamingen en Walen gemeen hebben is het dat wel).
leuri is offline  
Oud 28 augustus 2010, 11:44   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Beter, ongetwijfeld.

Er zijn veel Vlamingen en veel Vlaamse bedrijven die leven/gevestigd zijn langs de grenzen met Nederland en Frankrijk.
Die mensen/bedrijven zitten ook op een steenworp van andere mensen die inkomstenbelasting betalen aan een andere overheid.
En toch gaat daar niemand van dood.

De slogan "Wat we zelf doen, doen we beter ..." is een mooie slogan, die vb. voor 90 procent waar is.

Maar de volgende slogan is wel degelijk voor 100 procent waar.
Wat we zelf doen, doen we onder eigen verantwoordelijkheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 augustus 2010, 11:48   #10
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N60 van Ronse naar Gent. Ter hoogte van Maarkedal is het 100m 70 per uur en zetten ze een flitspaal. De volledige rest van de weg (een goede 25km lang gok ik?) is het 90 per uur. Er is niets speciaals op die plaats, een even mooie twee vakken in beide richtingen.

En dan moet je nog weten dat diezelfde N60 lang geleden (ik weet niet wanneer) 120 per uur was. Ze kunnen anders gans België zone 30 maken, flitspalen zullen enkel overtreders pakken.

Flitspalen kunnen wel degelijk nuttig zijn op dode punten maar we zijn al langer dan vandaag in overdrive in Vlaanderen met de flitspalen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 28 augustus 2010, 12:19   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
N60 van Ronse naar Gent. Ter hoogte van Maarkedal is het 100m 70 per uur en zetten ze een flitspaal. De volledige rest van de weg (een goede 25km lang gok ik?) is het 90 per uur. Er is niets speciaals op die plaats, een even mooie twee vakken in beide richtingen.

En dan moet je nog weten dat diezelfde N60 lang geleden (ik weet niet wanneer) 120 per uur was. Ze kunnen anders gans België zone 30 maken, flitspalen zullen enkel overtreders pakken.

Flitspalen kunnen wel degelijk nuttig zijn op dode punten maar we zijn al langer dan vandaag in overdrive in Vlaanderen met de flitspalen.
Dat kruispunt daar was zeer gevaarlijk, wegens onmogelijk fatsoenlijk over te steken.
Men heeft de vier rijstroken op die plaats teruggebracht naar twee (één in elke richting), zodat dwarsers en linksafslagers de plaats hebben om hun maneuver veilig uit te voeren.

Er staan veel, veel en van ver aangekondigde snelheidsborden: niemand kan er het gevoel hebben om erin geluisd te zijn.

Wat is dan jouw probleem ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 augustus 2010, 12:30   #12
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kruispunt daar was zeer gevaarlijk, wegens onmogelijk fatsoenlijk over te steken.
Men heeft de vier rijstroken op die plaats teruggebracht naar twee (één in elke richting), zodat dwarsers en linksafslagers de plaats hebben om hun maneuver veilig uit te voeren.

Er staan veel, veel en van ver aangekondigde snelheidsborden: niemand kan er het gevoel hebben om erin geluisd te zijn.

Van ver aangekondigd? Ik ontwijk het stuk bewust maar de weinige keren merk ik enkel het bord 70 binnen x aantal meter (100meter?) op. Hoe ver is ver?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 28 augustus 2010, 12:53   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van ver aangekondigd? Ik ontwijk het stuk bewust maar de weinige keren merk ik enkel het bord 70 binnen x aantal meter (100meter?) op. Hoe ver is ver?
Ik zal de volgende keer eens beter kijken.
Van Ronse afkomend, is er een bord dat snelheidscontrole of zoiets aankondigt op 2000 m (of 1000 m, 'k ben niet zeker).

Vorige week daar nog gepasseerd, en, van Ronse naar Oudenaarde, was een goeie 500 m voorbij jouw kruispunt een vrachtwagen in het decor gesukkeld. Zal ook wel van te traag rijden geweest zijn. ('t is daar bergaf, heel verleidelijk, maar ... toch venijnige bochten. Je moet daar rekening houden met het reliëf van de Vlaamse Ardennen.

En waarom klaag je niet over dat kruispunt tussen Oudenaarde en Gent, aan dat rond punt met de 6 meter grote witte fallus (de moeite om even te bekijken in google maps street view) ? Daar zijn ook al vele auto's gesneuveld.

De schoofzak is offline  
Oud 28 augustus 2010, 13:01   #14
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zal de volgende keer eens beter kijken.
Van Ronse afkomend, is er een bord dat snelheidscontrole of zoiets aankondigt op 2000 m (of 1000 m, 'k ben niet zeker).

Vorige week daar nog gepasseerd, en, van Ronse naar Oudenaarde, was een goeie 500 m voorbij jouw kruispunt een vrachtwagen in het decor gesukkeld. Zal ook wel van te traag rijden geweest zijn. ('t is daar bergaf, heel verleidelijk, maar ... toch venijnige bochten. Je moet daar rekening houden met het reliëf van de Vlaamse Ardennen.

En waarom klaag je niet over dat kruispunt tussen Oudenaarde en Gent, aan dat rond punt met de 6 meter grote witte fallus (de moeite om even te bekijken in google maps street view) ? Daar zijn ook al vele auto's gesneuveld.
Als ik er voorbij rijd, is het altijd van Oudenaarde naar Ronse, is het mogelijk dat het in die richting minder staat aangegeven?

En heb je het over de koningin van de schelde, op het rondpunt (i.p.v. kruispunt) ? D�*�*r zou er beter een flitser komen dat mensen 70 rijden van waar het staat aangeven (teneinde die ongevallen te voorkomen)

^ deze?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 28 augustus 2010 om 13:02.
gehuigert is offline  
Oud 28 augustus 2010, 14:25   #15
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

we zijn in overdrive met onze snelheid. er wordt veel, maar dan ook veel, te snel en te vlot gereden. 90 procent vd bestuurders beseft hetzelf niet. daarom vraag ik veel meer en veel strengere controles.
winnezele is offline  
Oud 28 augustus 2010, 14:30   #16
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

als ze jou enigszins hinderen betekent dat dat je te snel rijdt, poepsimpel.
30=30, 50=50, 90=90, 120=12 km/h. ga je erover hang je eraan.
best es beginnen met kwartiertje vroeger aanzetten.
winnezele is offline  
Oud 28 augustus 2010, 16:25   #17
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Flitspalen controleren enkel of de toegelaten snelheid wordt gerespecteerd. Waarom regels opstellen als je er geen controle op uitoefent. Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ben met de toegelaten snelheid op bepaalde plekken, maar dan ervaar ik die snelheidsbeperking als een pesterij en niet de eventuele flitspaal die er staat. De wapenwet is een pesterij voor de liefhebbers, de controle op naleving van die wapenwet niet. Ze moeten meer nadenken over hun regels en wetten, maar er moet veel gecontroleerd worden, aangezien alle belgen met veel plezier de regels aan hun voeten lappen (als er een ding is dat Vlamingen en Walen gemeen hebben is het dat wel).
Inderdaad, wat is er mis met controle van de regels? Respecteer de regels, en je zal nooit problemen hebben met flitspalen.
respublica is offline  
Oud 28 augustus 2010, 16:42   #18
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Inderdaad, wat is er mis met controle van de regels? Respecteer de regels, en je zal nooit problemen hebben met flitspalen.
Ooit eens 30 gereden aan scholen waar er geen school is ? Zomervakanties, weekends? Daarnaast zijn die borden met 30 zo klein aangegeven dat ik ze altijd zie eindigen maar nooit zie starten.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 28 augustus 2010, 16:45   #19
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Maar mannekes... gijlie zijt gebuurs!
Oud 28 augustus 2010, 17:43   #20
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
als ze jou enigszins hinderen betekent dat dat je te snel rijdt, poepsimpel.
30=30, 50=50, 90=90, 120=12 km/h. ga je erover hang je eraan.
best es beginnen met kwartiertje vroeger aanzetten.
het gaat hem niet over de flitspaal. het gaat hem over het onmogelijk maken van nog vlot te rijden. alleen omdat er enkele vervoersdeskundigen zeggen , wanneer de snelheid naar beneden, minder ongelukken. en ze hebben gelijk. laat de auto dan op stal. ook de koersfietskens, en de motokes. en laat mij verder met mijn paard rijden. geen ongevallen meer met den auto, moto ,en koersfiets. over dat paard zullen we maar zedig zwijgen, want dat is mijne hobby. gelijk dehaene die het reglement van 120 km per uur opstelde. en zelf 180 vlamde. (natuurlijk had zijn dochter gereden. of flor. nultolerantie van alkohol. maar hij mag lustig verder doen. hij kent de goede man op de juiste plaats.
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be