Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 14:18   #1
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Politiek houdt onze relatie fris'' - 22/05/2004

Nico Volckeryck

,,Groen! en zelfstandige, dat is geen contradictie. Kleine winkeliers en groenen komen samen op voor leefbare en menselijke woonbuurten''. Dat zegt Jo Pattyn, de vaste vriend van de homoseksuele Groen!-kandidaat Nico Volckeryck. 8) Samen startten ze zowat 25jaar geleden het Roos winkeltje in de Kammenstraat, nu de hipste modestraat van de provincie.

,,Ikzelf heb geen enkele politieke ambitie. Ik ben met mijn 50 jaar trouwens toch te oud voor de partijen. Het is niets voor mij, zo fanatiek achter een vlag aan lopen. Al steun ik Nico natuurlijk wel, ik ben trots op hem. Hoe hij elk postje afwijst en eerder voor het vrijwilligerswerk in de buurt kiest. Dat hij daarbij heel wat realiseert voor de mensen, zoals het Bogaerdenpleintje dat mag blijven. Dat is voor de mensen. En geen salonpraat of boven de kop van de Antwerpenaars beslissen'', zegt Jo Pattyn.

Miserie werd hip

Maar de keuze van een winkelier voor de groenen is toch niet evident? ,,Die grote partijen nemen het eerder op voor de grote ketens. Voor ons is het dan meedraaien met onmenselijke uren of verzuipen. Tot wat dat leidt, zie je overal in de stad. De Carnotstraat bijvoorbeeld, waar elke gezelligheid verdwenen is.''

,,Kleine winkels zijn nodig om een buurt leefbaar te houden. Dat klinkt als een cliché, maar het klopt wel. Toen wij hier 25 jaar geleden kwamen, was het een dichtgespijkerde achterbuurt: de parochie van miserie. Verschillende kleine winkeliers kwamen naar hier omdat ze voor een appel en ei een pand konden kopen. Zo leefde buurt op. Nu is de Kammenstraat de hipste van de provincie.'' 8)

,,Ondertussen dreigt er een Zuid-scenario. De haaien hebben geld geroken. Die willen alles opkopen voor de grote ketens, om er eenheidsworst van te maken zoals elke winkelstraat. Maar dan wordt het meteen onbetaalbaar voor de gewone mensen en bloedt de wijk dood. Hoe dat te bestrijden, weet ik ook niet, maar Groen! komt alvast voor de zaak op. Het Anders Gaan Leven, rustiger en gezelliger.''

En of het drukke politieke bestaan de relatie niet bedreigt? ,,Voor hij er aan begon, heeft Nico alles met mij doorgepraat. Nico is zo sociaal, ik kon dat echt niet gaan tegenwerken. Die drukke politieke agenda, dat weegt wel. We zijn al twintig jaar samen. Niet dat we nu elke avond samen hand in hand voor de tv moeten zitten. Maar toch.''

,,Och, ik krijg er veel voor terug ook. We komen met heel wat mensen in contact. Zoals sommige koppels een hele dag op elkaar zitten te kijken, is toch ook niets voor ons. Dan doen we toch samen iets aan de problemen. En soms hebben we 's avonds levendige discussies. 's Ochtends geven we elkaar dan weer gelijk. Die politiek die houdt onze relatie fris.''
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:21   #2
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
En of het drukke politieke bestaan
*kuch* *kuch* *kuch*
De arbeider in de privé sector die moet werken voor twee daarentegen,...
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:39   #3
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het Roos winkeltje in de Kammenstraat
Is dat dat winkeltje met al dat leder enzo

Ik kom wel eens in de Kammenstraat maar ik weet niet goed over welk winkeltje je het hebt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be