Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2010, 14:30   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Groen! eist ddringend volledige openheid in BAM dossier

KOOP GEEN KAT IN EEN ZAK'De discussie wordt ten onrechte verengd tot een keuze voor een viaduct, een ingezonken of een geboorde tunnel', vindt Freya Piryns. 'Als we moeten kiezen voor een viaduct of een tunnel, kiezen we voor een tunnel. Dat is duidelijk. De gezondheid en het leefmilieu dienen te primeren en als daarvoor een meerkost dient betaald te worden, dan zij het zo. Maar of dat ook echt zo is, zal nog moeten blijken. Eén ding is zeker : de gezondheidsschade door meer fijn stof en lawaai is voor ons ook een reële kost en die willen we vermijden'.


Maar in feite is de brug/tunnel-discussie niet de kern van de zaak. 'Voor Groen! is de enige echte keuze : voor of tegen het BAM-tracé', stelt Mieke Vogels. 'Voor een tracé vlakbij de stad (het BAM-tracé), dus een drukke en veel bredere ringweg dwars doorheen de stad of ontsluitingen verder weg van de stad (zoals voorgesteld in het Meccano-alternatief - met ook voldoende garanties voor de leefbaarheid van de rand)'.

Tijdens de volksraadpleging vorig najaar werd het BAM-tracé door een representatieve meerderheid van Antwerpenaars verworpen. Voor Groen! blijft dit het democratisch uitgangspunt van alle verdere besluitvorming.

'Voor Groen! is het onbegrijpelijk dat enkele weken voordat de Vlaamse Regering een eindbeslissing wil nemen over haar masterplan 2020, de plannen voor het hele traject van het BAM-tracé nog altijd niet openbaar zijn', zegt Freya Piryns. 'Terwijl veel Antwerpenaars vrezen voor een forse verbreding van de ring. En het is even onbegrijpelijk dat de plannen voor de zgn. Lange Wapper light niet publiek zijn. We steunen de vraag van de actiecomités naar openbaarheid. Dit is de eerste en meest dringende kwestie. Zonder volledige openheid is een goede beslissing niet mogelijk'.

'Burgemeester Janssens moet dringend open kaart spelen, besluit Mieke Vogels, dat is hij verplicht aan de Antwerpenaars. Anders kopen we straks een kat in een zak. En zullen de Antwerpenaars daarvoor de komende jaren letterlijk en figuurlijk een heel zware tol betalen'.


Freya Piryns - Federaal parlement: Senaat

Mieke Vogels - Vlaams parlementslid -

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:11   #2
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
KOOP GEEN KAT IN EEN En zullen de Antwerpenaars daarvoor de komende jaren letterlijk en figuurlijk een heel zware tol betalen'.


Freya Piryns - Federaal parlement: Senaat

Mieke Vogels - Vlaams parlementslid -

Bron: politics.be
Het lijkt me dat ze met de duurdere tunnel pas echt een zware tol zouden betalen.
En gezien die tunnel pas in 2021 klaar zou zijn, betekent dat nog enkele jaren een verkeersinfarct rond Antwerpen met alle gezonheidsgevolgen vandien (files, ongevallen, ...)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:16   #3
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

we kunnen ook gewoon misschien minder de auto als basiselement van onze mobiliteit beschouwen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 12:22   #4
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
we kunnen ook gewoon misschien minder de auto als basiselement van onze mobiliteit beschouwen ?
En U hebt een echt alternatief ? En kom niet af met de fiets, trein, bus, enz... want dat lost slechts een deeltje van de mobiliteit op.
Zolang arbeid niet gedecentraliseerd wordt en dus niet iedereen op hetzelfde moment naar dezelfde plek moet, zijn al die tussenoplossingen maar lapmiddelen.

Laatst gewijzigd door schietboog : 6 september 2010 om 12:26.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 12:25   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
we kunnen ook gewoon misschien minder de auto als basiselement van onze mobiliteit beschouwen ?
Paard en kar daar misschien?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 18:40   #6
Randa
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 juni 2006
Berichten: 565
Standaard

zet die groenen allemaal op sterk water, die brug had er allang moeten liggen
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be