Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2004, 13:07   #1
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

BRUSSEL Eigen berichtgeving Ayfer Erkul
GOOI HOMO’S VAN HET DAK EN ANDERE AANBEVELINGEN

In Nederland ontstond afgelopen week commotie over een radicaal-islamitisch boek waarin onder meer wordt aanbevolen om vrouwen te slaan, homo’s van het dak te gooien en de gewapende jihad te voeren.

De weg van de moslimis ook in België verkrijgbaar.

Via het internet, islamitische boekhandels of gewoon gratis bij een boekenwinkel die reclame maakt op Assabyle.com, de extremistische Brusselse website die al vaker in opspraak kwam met doodsbedreigingen en oproepen tot de jihad.

De Tweede Kamer in Nederland reageerde afgelopen week woedend op de inhoud van De weg van de moslim. Het boek, dat uit 1964 dateert, dreigt zelfs op dezelfde lijst te komen van verboden boeken als Hitlers Mein Kampf. Behalve dat erin wordt opgeroepen tot de gewapende heilige oorlog, de jihad, en dat mannen hun vrouwen het liefst moeten straffen vrouwen het liefst straffen door hen te slaan, wordt aanbevolen homo’s van een gebouw naar beneden te gooien, met het hoofd naar beneden, en ze daarna te stenigen.

Homoseksualiteit Homoseksualiteit wordt door de koran immers beschouwd als een zonde.

Een journalist van het Nederlandse dagblad Trouwkocht het boek onlangs in de Amsterdamse El Tawheed-moskee, die al eerder in opspraak kwam wegens het radicale discours, en bond de kat de bel aan in een artikel.

De weg van de moslim van sjeik Aboe Bakr Djaber al-Djezeiri is ook in België gemakkelijk verkrijgbaar. Via het internet bijvoorbeeld kunnen de drie volumes aangeschaft worden. Islamboeken. nl noemt het boek een standaardwerk en neemt ook bestellingen aan uit het buitenland.

Ook verschillende islamitische boekhandels hebben het boek in voorraad. Zo bijvoorbeeld El Kitab in Molenbeek. “La voie du musulman?Natuurlijk heb ik dat”, klinkt de enthousiaste mannenstem aan de andere kant van de lijn, als we het gsm-nummer draaien van ene Abdel Wahid van El Kitab. “De drie volumes, samen in een boek. Hoeveel het kost? Gratis.

Helemaal niets. Ik verdeel gratis boeken. Kom morgen maar af voor een exemplaar van La voie du musulman.” Wahid vraagt waar we zijn nummer vonden. “Op het internet?

Op Assabyle dan zeker, want daar adverteer ik!” Het gaat om de website Assabyle.com, van de zoon van de extremistische sjeik Ayachi, die eerder in opspraak kwam wegens oproepen tot jihad en doodsbedreigingen aan de Franse minister Sarkozy.

Vooral volume 3 van het boek is omstreden. In het hoofdstuk ‘de djihèd’ wordt bijvoorbeeld aanbevolen zich te wapenen voor de heilige oorlog. ‘De aanschaf van oorlogsmateriaal is een verplichting, evenals de djihèd zelf’, citeert Trouw uit het boek. Ook het slaan van vrouwen wordt aanbevolen, bij opstandigheid of als ze ongehoorzaam zijn. Maar De weg van de moslim beveelt wel aan om van geweld geen wreedheid te maken en om het gezicht van een vrouw te vermijden als ze wordt geslagen. Homo’s moeten nog strenger worden aangepakt.

Ze mogen verbrand worden of gestenigd. Of, zo vindt sjeik al-Djezeiri, ze moeten van een terras naar beneden worden gegooid, met het hoofd naar beneden.

De website van islamboeken.nl meldt dat sjeik Aboe Bakr Djaber al-Djezeiri van Algerijnse afkomst is en aan een universiteit van Medina werd benoemd tot rector magnificus. Minhaj El Muslim, zoals het boek in het Arabisch heet, is beroemd in de wereld, aldus de site. Het leidt de moslim op het gebied van geloof, gedrag, ethiek, religieuze praktijk en sociale betrekkingen. Het boek blijkt heel populair, niet enkel bij Nederlandse en Belgische moslims, maar bijvoorbeeld ook in de Franse voorsteden van grote steden, waar concentraties van allochtonen zitten. “Natuurlijk heeft iedereen het recht op een vrije meningsuiting”, reageert een medewerker van Merhaba, een organisatie voor en door allochtone holebi’s in Brussel. “Maar er zijn grenzen aan die vrijheid. Dit is de persoonlijke en sectaire visie van een man, een fundamentalist. In de koran staat, net als in de bijbel, dat homoseksualiteit een zonde is, maar niet dat homo’s van het dak moeten worden gegooid.

Wat ik nu zou willen is dat de gematigde moskeeën en moslimorganisaties spontaan afstand nemen van de inhoud van dit boek, zonder dat ze daartoe worden gedwongen. Maar jammer genoeg durven vele gematigden dat
niet.”
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:39   #2
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Straf ...geen reactie van onzen poepduwer rara hoe zou dat komen
Oud 21 mei 2004, 13:43   #3
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Straf ...geen reactie van onzen poepduwer rara hoe zou dat komen
't zal plezanter zijn om af te geven op nen Blokker waarvan de partij na criminele feiten WEL afstand neemt De kronkels van links

Ik ben toch ook wel heel benieuwd naar de Kaiser zijn reactie, voor ene keer!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:44   #4
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Wat met mensen die in een appartement wonen en geen toegang hebben tot het dak?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 13:46   #5
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat met mensen die in een appartement wonen en geen toegang hebben tot het dak?
Het balkon is "afgeraden" maar niet "verboden"!
Oud 21 mei 2004, 14:04   #6
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Tiens, dat boek was geschreven voor de Iran crisis.
Oud 21 mei 2004, 14:07   #7
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Waarmee nogmaals het feit wordt getoont dat extreem-rechtse religieuze organisaties en extreem-rechtse politiek organisatie niet te schijden zijn... Of dacht je soms dat die religieuzen linkse types zijn...
Oud 21 mei 2004, 14:08   #8
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Waarmee nogmaals het feit wordt getoont dat extreem-rechtse religieuze organisaties en extreem-rechtse politiek organisatie niet te schijden zijn... Of dacht je soms dat die religieuzen linkse types zijn...
Da's een goeie. En nu uw link naar de VB tekst die homo's van het balkon wil gooien? Of gaat dat te ver? Okee, gewoon een link naar een tekst waarin ze gevangen gezet, gedeporteerd of "humaan" geëxecuteerd moeten worden, dan?
Oud 21 mei 2004, 16:37   #9
dirky
Vreemdeling

Standaard

zeg mij op welk dak makker en ik smijt zer mee af en dan de bruine broeders derachter wa denkt ge ?
piano kunt gij tege dien tijd ook op tdak kruipe??

TIIIIS GRAAAAATIS t'is vervoer das goeeed vooooor de meeeense
zou steveke zegge
dirky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 16:38   #10
dirky
Vreemdeling

Standaard

:o
dirky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 16:51   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:
Da's een goeie. En nu uw link naar de VB tekst die homo's van het balkon wil gooien?
Dus jij beschouwt het Vlaams Blok toch als extreem rechts?
Oud 21 mei 2004, 17:00   #12
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal

Da's een goeie. En nu uw link naar de VB tekst die homo's van het balkon wil gooien?
Dus jij beschouwt het Vlaams Blok toch als extreem rechts?
Mij kan dat niet bommen, eigenlijk. Maar iedereen weet wie ze bedoelen als ne linkse "extreem rechts" zegt.

Ga nu ergens anders woordjes zoeken om minutieus te ontleden, ja?
Oud 21 mei 2004, 17:03   #13
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Mogen ook van daken gegooid worden:

*Moslims
*Extreem rechtsen
*Steve Stevaert
*Bankiers
*en iedereen die mij niet aanstaat.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 17:05   #14
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem dan ook aan dat u de liberale verenigde staten steunt in hun conflict met de religieuzen?
Oud 21 mei 2004, 17:06   #15
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Raar dat al die hardroepende homo's hier niet op antwoorden ....hoe zou dat komen ? Bang om tegen jah jah zijnen tulband te stampen ?
Oud 21 mei 2004, 17:15   #16
bartje
Minister-President

Standaard

Onze Blokkertjes moeten zich natuurlijk weer verweren met zo'n zaken naar boven te halen hé .... maar ja ook dit is totaal afkeurenswaardig; graag had ik dan ook eens geweten van de Blokkers op het forum wat zij daar van vinden, van onze homohatende Blokkers!. Verandert uiteraard niets dat het Blok homohatend blijft; zo homohatend als de pest zelfs!

En zeg die "hardroepende homo's" hebben ook nog een ander leven dan hier voortdurend te forummen zu. Onder andere werken, en tijd doorbrengen met de partner.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 17:21   #17
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Onze Blokkertjes moeten zich natuurlijk weer verweren met zo'n zaken naar boven te halen hé .... maar ja ook dit is totaal afkeurenswaardig; graag had ik dan ook eens geweten van de Blokkers op het forum wat zij daar van vinden, van onze homohatende Blokkers!. Verandert uiteraard niets dat het Blok homohatend blijft; zo homohatend als de pest zelfs!

En zeg die "hardroepende homo's" hebben ook nog een ander leven dan hier voortdurend te forummen zu. Onder andere werken, en tijd doorbrengen met de partner.
Ten eerste, het Blok heeft niks tegen homo's. Waar ze wel iets tegen hebben is :

1) roze optochten, wegens zedenschennis
2) homo adoptie, wegens (al dan niet gegronde) bezorgdheid voor verkeerde opvoeding
3) homo huwelijk, wegens karikatuur. Huwelijk is religieus geïnspireerd en welke religie erkent homo's?

Maar dit is allemaal al miljarden keren gezegd dus het zal u deze keer ook wel niet overtuigen.

Wat betreft het tweede deel van uw post, wij zitten te wachten op KAIZER, de allochtone homo die altijd een groot bakkes heeft en die OP DIT MOMENT actief is onder alter-ego Bloxbuster.
Oud 21 mei 2004, 17:25   #18
bartje
Minister-President

Standaard

Wat is er zedenkennis aan roze optochten???? Zijn jullie dan ook tegen de carnavaloptochten???? Ah ja je moet consequent zijn hé dan. En daarbij die roze optochten er lopen daar indd mensen verkleed en ook met minder kleren aan maar er lopen daar ook gewoon mensen; gewoon gekleed die gewoon meestappen.

Homo adoptie, �* wel wat dan met gescheiden ouders etc.; ouders die hun kinderen in de steek laten etc. HEb je dan niet liever dat een kind liefdevol opgevoed wordt door een homokoppel?

Huwelijk is religieus geïnspireerd, waarom huwen er dan minder en minder mensen voor de Kerk en nog enkel voor de Wet... Trouwens het homohuwelijk is er enkel voor de Wet hé.

En ik blijf er bij het Vlaams Blok is homohatend, zal ik er misschien eens enkel topics van onder het stof halen of uitspraken van jullie mandatarissen of uitspraken van Vlaams Blokkers hier op het forum; daaruit blijkt héél duidelijk Zwart op Wit dat jullie zo homohatend zijn als de pest!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 17:43   #19
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is er zedenkennis aan roze optochten???? Zijn jullie dan ook tegen de carnavaloptochten???? Ah ja je moet consequent zijn hé dan. En daarbij die roze optochten er lopen daar indd mensen verkleed en ook met minder kleren aan maar er lopen daar ook gewoon mensen; gewoon gekleed die gewoon meestappen.

Homo adoptie, �* wel wat dan met gescheiden ouders etc.; ouders die hun kinderen in de steek laten etc. HEb je dan niet liever dat een kind liefdevol opgevoed wordt door een homokoppel?

Huwelijk is religieus geïnspireerd, waarom huwen er dan minder en minder mensen voor de Kerk en nog enkel voor de Wet... Trouwens het homohuwelijk is er enkel voor de Wet hé.

En ik blijf er bij het Vlaams Blok is homohatend, zal ik er misschien eens enkel topics van onder het stof halen of uitspraken van jullie mandatarissen of uitspraken van Vlaams Blokkers hier op het forum; daaruit blijkt héél duidelijk Zwart op Wit dat jullie zo homohatend zijn als de pest!
Meh, 'k wil wel antwoorden maar genen tijd, 'k gaan naar vrienden. Ge hebt er ene te goed
Oud 21 mei 2004, 17:44   #20
Vince
Vreemdeling

Vince's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder andere werken, en tijd doorbrengen met de partner.
Toch nog tijd voor romantiek zo hier op dat forum...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be