![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Slachtoffertjes van seksueel misbruik. Slachtoffertjes van pesterijen, Slachtoffertjes door macht wellust in alle soorten instellingen, scholen en internaten enz. Is men bang de doos van Pandora te openen? Wij zouden met zen allen moeten eisen: dat alles wat kinderen aangedaan, in de toekomst niet kan verjaren en gerechtelijk vervolgd zal word. En dat niet alleen voor de volwassen daders uit de kerkelijke instanties. Wellicht zijn er zo ook gevallen in niet kerkelijk verbonden instellingen of internaten gebeurd. Maar blijkbaar durven deze slachtoffers nog niet te praten. Hebben zij meer zekerheid en tijd nodig.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zou ten eerste de titel veranderen, die is veel te lang en wordt abrupt afgebroken.
Ten tweede ben ik het met je eens dat seksueel misbruik van kinderen (net als andere zware misdrijven) niet zouden mogen verjaren. Er moet echter wel opgelet worden dat het niet tot een heksenjacht komt, het is een delicaat onderwerp en iemand uit het wilde weg beschuldigen, zonder dat er degelijke bewijzen zijn, kan een persoon zijn imago voor de rest van zijn leven beschadigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zowel de kerk als een hoop hooggeplaatsten zitten er tot over hun oren in. De gewone mens in de straat spreekt schande over deze zaken, en terecht. Maar hoe rijker en meer macht mensen hebben, hoe meer ze zich kunnen permiteren. Ook die zaken die onwettig zijn. Zal ik U allemaal eens zeggen waarom dat potje zo stinkt ? Leest U dat maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_Balletten Kijk maar naar de leeftijdsklasse van die mensen en het brave toedekken van de kerk. Waarom denk je dat het zo is, wel heel eenvoudig, er zit meer dan het pietje van een bisschop ertussen. En hoogstwaarschijnlijk daarom kreeg die onderzoeksrechter uit Brussel het scheidsrechterfluitje te horen. Men moet toch echt geen genie zijn om deze deductie te maken. Het is maar het topje van de ijsberg wat er nu naar boven komt. Ik begin me echt zorgen te maken over ons land, zij men het nu Vlaanderen of België noemt. Ik heb al een goed relaas gegeven van de ongrondwettelijke verkiezingen die tot op heden toch steeds een inbreuk zijn ! Het wordt tijd met de opening van het gerechtelijk jaar dat er één ballen heeft om de staat de dagvaarden. Vandaag werd op het nieuws getoond dat genetisch gemodifieerde mais is vermengd met andere velden. Vlaanderen heeft zich mooi ingedekt en een klein wetje goedgekeurd, als er minder dan 1% van een ander veld besmet is, dan is er geen besmetting ! Zo omzeilen ze alle Europese richtlijnen en hebben ze weer de kont kunnen likken van de bedrijven die rond Gent ten volle onderzoek doen naar genetisch manipulatie. Inderdaad verbonden met de Universiteit Gent. Dus die bende dwazen weten totaal niet het effect op lange termijn van genetische manipulatie, ze brengen het nu al in de voedselketen door die genetisch, geïnfecteerde mais te voeren bij de koeien, waar U en ik de melk van zullen drinken, U geleverd door de firma Campina. Dezelfde firma die een paar jaar geleden ferm in aanvaring is gekomen in Duitsland en België omdat ze moesten toegeven dat ze genetisch, gemodifieerde mais gaven aan hun koeien omdat het GOEDKOPER was. Kan hun dat een worst wezen dat op lange termijn we misschien wel kankers zullen krijgen door hun brol. Laten we maar zwijgen over de normoverschreidingen van fijn stof en electromagnetische uitstraling door de vele zendmasten. En zo gaat het maar door in dat landje. Dat zijn dus maar een paar voorbeelden om regels, normen, afspraken, ethiek naast zich neer te zetten. En nogmaals, wat die vreselijke zaken betreft, die gebeuren met kinderen, ik zeg je, hoe rijker en machtiger ze zijn, hoe vettiger de meeste zijn. En zij zijn meer gelijk dan U en ik voor de wet. (Orwell) En ze doen het, al was het maar om de kick te beleven om meer te kunnen doen dan de gewone man in de straat. Als brave burger moet je daar allemaal niet teveel bij stilstaan en je in opwinden. Ga maar braaf gaan werken en het kafkaësk, bijna corrupt systeem onderhouden. Of het model nu Vlaanderen of België noemt, men veegt zelfs de grondwet aan hun laars, wat wil je dan nog meer zien. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 september 2010 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mensen zullen altijd meer macht en rijkdom willen als anderen. We hebben nu wel wat meer luxe en welvaart en democratie maar in werkelijkheid heeft nog altijd een kleine elite de mensheid en het lot van de mensheid en aarde in handen en dit is dus nooit veranderd ten opzichte van vroegeren ten tijde van de machtige koningen en keizers, alleen is de macht nu verscholen en zorgen onze dubieuze wetten voor enige bescherming. justitie en economie zijn zo complex omdat er zoveel achterpoortjes in moeten om die machtige elite in het zadel te houden. en dit is een wereldwijd probleem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan kunnen sommigen er complotten achter zoeken om 'hooggeplaatsten' uit de wind te zetten, maar IMHO is dit gewoon lippendienst van DS aan de RKK en niets anders. Citaat:
Dat was de advocaat van Paul Marchal in de zaak Dutroux. ![]() Arme Paul Marchal! Laatst gewijzigd door filosoof : 16 september 2010 om 21:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar moet je geen medelijden mee hebben, die heeft de ziel van zijn vermoord kind al verkocht aan Dehaene ten tijde van de witte betoging.
![]() |
![]() |