![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://english.eluniversal.com/2010/...A4380891.shtml
Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 september 2010 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() percentage mensen in Caracas sterven middels moord
(uitgaande dat de gemiddelde leeftijd 65 jaar is) 65 x 233/100.000 = 15 % uitgaande dat de kans om vermoord te worden in de barrios van Caracas 2 x hoger ligt maakt 't 30% !! ONVOORSTELBAAR, WE HEBBEN HIER TE MAKEN MET GENOCIDE Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 september 2010 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() http://devilsexcrement.com/2010/08/2...#comment-10936
officieel document te Venezuela geeft aan; 21.132 moorden zijn gepleegd in 2009 inwoners Venezuela 2010 = 28.833.845 naar beneden afgerond 73 moorden op 100.000 inwoners ! Ben benieuwd hoe hoog 't moordcijfer in 2010 zal zijn... Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 september 2010 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die LEUGENS hier nog niet lang gelden uitgebreid weerlegt en nu herhaal je ze weer met zelfs nog hogere cijfers dan vorige keer (nu zijn het al 233 moorden per 100000, vorige keer 133, eigenlijk 48, en nog steeds veel te hoog maar blijkbaar niet genoeg om te dienen voor anti Venezuela propaganda). Toon me die statistieken van het nationaal bureau van de statistiek. Toon me dat er bv. geen doelbewuste verwisseling van moord en doodslag plaats vond.
Ciudad Juarez heeft 193 moorden per 100000 inwoners. New Orleans ergens in de 90 , en in Pedro Sula worden meer vrouwen vermoord dan in elke andere stad te wereld. Blijkbaar moeten we vooral danken dat de moorden in Mexico nog zo erg niet zijn in vergelijking met Venezuela. Wacht totdat Obrador president is in Mexico, dan mag het wel, wedden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 september 2010 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, laat me die link/vorige schrijven van je/ zien dat INE geen autoriteit betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zie blz 67 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hebben die Indio's nog wel tijd voor iets anders?
Een indiaans-spaanse bloedmelange is bepaaldelijk ongezond derhalve ......
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Twee jaar geleden 3 weken Venezuela getrokken. In CCS heerst een heel groot gevoel van onveiligheid. Totale paranoia!! Wie geld heeft wilt er in een toren wonen omsingeld door een murtje, privé agenten en tralies tot aan de 15de verdieping. Ze rijden met de Hummer en doen letterlijk alles om zoals Amerikanen te leven. Totaal gebrianwashed! Persoonlijk vond ik hun houding fel overdreven of zag ik het gevaar niet. Een heel raar sfeertje daar... Ik heb er voor de rest ongelooflijk vriendelijke mensen ontmoet in een prachtig land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jammer dat de internationale pers niet evenveel aandacht besteed aan de positieve verwezenlijkingen van Venezuela. Jammer maar te begrijpen. Ik zou wel eens onderzoeken met een gelijkaardige methodologie in andere landen willen zien. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 september 2010 om 15:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog voor Chavez aan de macht was het dus al verschrikkelijk... Hem daar nu voor afrekenen is dus een scheefgetrokken vergelijking.
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens het INE rapport is het moordcijfer in 2009 73 op 100.000. Het cijfer 73 staat in het INE rapport niet exact weergeven. Zelf moet je het inwoneraantal van Venezuela traceren en daaruit je conclusies trekken.
Echter, om van 1998 naar 2009 van 32 naar 73 omhoog te springen is fors ! Deze 73 ligt (iets) boven de officiele moordcijfers van El Salvador en Honduras en meer dan het dubbele boven Colombia. De moordcijfers in dat land zijn de afgelopen jaren drastisch gedaald. Neemt niet weg dat Colombianen hun specialiteit in het verminken van lijken blijven behouden.. Sorry, ik had over Colombia, El salvador en Honuras je graag de recente moordcijfers willen geven, echter hier in Paramaribo gaat rond deze tijd de internetverbinding zo traag al een slak. Hetgeen ik daarom niet meer de moeite neem om te googlen. Ps, op een ander tijdstip ga ik die 233 moorden op 100.000 inwoners te Caracas uitzoeken. Document, cijfers, pagina, etc. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 september 2010 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De studie met het cijfer 73/100000 beperkt zich tot URBANE CENTRA. De bevolking van plattelandsgemeenschappen en indianengemeenschappen wordt niet bestudeerd in deze studie. Dit haalt ongetwijfelt het gemiddelde omhoog. Om te weten hoe het geweld in Venezuela evolueerde is het dus afwachten op het volgende officiële cijfer. 32 moorden per 100000 inwoners is veel maar spijtig genoeg normaal in die regio. Vergeet ook niet het bedrog van Niam waarnaar ik in een andere draad verwees die moord en doodslagcijfers door elkaar haalde om de statistieken in Venezuela op te krikken. Die cijfers hebben zich via de VS ook over heel de wereld verspreid. De bedoeling is iets 'negatiefs' over Venezuela in de westerse media te krijgen, en dat bijna dagelijks in landen als de VS of spanje (wat we hier in België krijgen is maar een aftreksel van die mediacampagne tegen Venezuela). Het positieve wordt verzwegen. volgens sommigen gaan de westerse media verder dan desinformatie mbt Venezuela. Golinger schrijft bv. een artikel gisteren met een aantal interessante gegevens CNN promueve terrorismo contra Venezuela ("CNN stimuleert terrorisme tegen Venezuela"). Nog iets. Ik merk dat die studie die in 2009 uitkwam cijfers uit 2006 bespreekt. Hoe kan er dan gesproken worden van een verdubbeling sinds hetzelfde jaar (bv.)? Verschillende media doen alsof het om cijfers uit 2009 gaat. Dat is niet zo. Het gaat om een andere analyse op dezelfde basisgegevens. De laatste 20 jaar is er stijging van het geweld geweest in heel het continent. Daarvan publiceerde ik eerder ook een link. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 september 2010 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Nope, als je het INE rapport leest vanaf pagina 67 dan zie je dat er bij homocidio twee cijfers worden weergeven, te weten 21.132 en 19.113 moorden voor geheel Venezuela. De daaropvolgende pagina's wordt enkel 19.113 aangehouden en tevens gedetailleerd details omschreven, oa welk tijd van de dag. Alsook dat de vermoorden 15.507 mannen en 3606 vrouwen betreffen.
Dit is dus NIET URBAN AREA !! Als het moordcijfer in Caracas 3 x boven het landelijk gemiddelde ligt kom je aardig in de buurt van die 233 moorden per 100.000 inwoners Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 september 2010 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Dat staat bij de methodologie vermeld, urban area in heel venezuela natuurlijk.
Voordat je op deze lijn verder gaat is het misschien interessant deze draad eens te open te doen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=143797 Het artikel in de openingspost vermeld wat er gebeurde sinds de oppositie koos om van 'homicide' haar verkiezingsthema te maken. |
![]() |
![]() |