Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 19:29   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Lees er alles over op:
Baron Jean de Sélys-Longchamps
http://users.pandora.be/amarcord/selys/

INTRO: Verkiezingen 13 juni 2004

Op 13 juni is het weer zover, verkiezingen. Deze keer zal onze burgerplicht ons ertoe leiden vertegenwoordigers in het Vlaams en het Europees parlement te verkiezen. Verwacht mag worden dat onze brievenbussen de komende weken zullen uitpuilen van, naast de gebruikellijke facturen en ander goed nieuws, op grote schaal verspreid verkiezingsdrukwerk tot brieven op naam waarin de deugden van deze of gene partij of politicus de hemel in geprezen worden.
Dit propagandamateriaal heeft slechts één doel, de kiezer ertoe brengen op 13 juni een bolletje zwart te kleuren met de ondertussen vertrouwd geraakte electronische pen. Om de kiezer te overtuigen zijn alle politieke formaties bereid hieraan fenomenale bedragen uit te geven. De partij die daar het meest in uitmunt is het Vlaams Blok. Tussen dit en 13 juni zullen wij allemaal de felgekleurde, blokletterende, demagogische en vooral racistische brochures van deze partij in onze bus krijgen.

In het verleden heb ik reeds getracht menigeen ervan te overtuigen dat een stem voor het Vlaams Blok een verloren stem is, een stem voor segregatie en intolerantie, een stem tegen de fundamentele waarden waarop onze democratische maatschappij steunt en die wij als vanzelfsprekend (moeten) beschouwen, een stem voor een ideologie die tot de gruwelijkste genocide aller tijden geleid heeft.
Ik maak mij echter geen illusies. Sommige lezers zullen zonder blikken of blozen met enige fierheid verkondigen dat zij voor het Vlaams Blok zullen stemmen. Het siert hen dat zij complexloos durven uit te komen voor hun weliswaar verwerpelijke politieke voorkeur.

Maar nu kunnen deze Vlaams Blokkers niet meer zeggen: "Ich habe es nichty gewust." Het Hof van Beroep te Gent heeft in niet te miskennen bewoordingen geoordeeld dat het Vlaams Blok een racistische partij is. In een bijzonder goed gemotiveerd arrest analyseert het Hof op bijzonder grondige wijze het programma en de ideologie van het Vlaams Blok. Degenen die nu voor het Vlaams Blok stemmen zullen zich niet meer achter de salonfähigkeit van deze partij kunnen verschuilen.
Uiteraard zullen er nog enkelingen zijn die zullen beweren dat het Hof zich vergist heeft. Ik nodig deze politiek verdwaalde zielen uit het arrest waarvan sprake is te bestuderen. Maar aangezien achter de gesloten gordijnen van dat knusse stemhokje iedereen doet wat zijn of haar politiek bewustzijn hem of haar gebiedt te doen, weet ik maar al te goed dat voor sommigen de lokroep van het Blok al te aantrekkelijk zal zijn.

Aan deze mensen zou ik willen vragen of zij filip de winter (nee dit is geen spelfout) een aantal weken geleden op televisie hebben gezien wanneer deze oh zo charmante man de Vlamingen opriep niets meer te kopen in winkels met niet-Vlaamse opschriften. Misschien zie ik spoken maar voor mij komt deze oproep mutatis mutandis overeen met de oproep uit de jaren '30 om geen aankopen in joodse winkels meer te doen. "Kauf nicht bei Juden!"

Nu mogen de drie bruine musketiers (de winter, annemans en van hecke) bij hoog en bij laag beweren dat zij Israëls beste vrienden zijn en dat zij de joodse gemeenschap op geen enkel moment viseerden of ooit zullen viseren, voor mij staat het vast dat het discours van het Blok xenofoob en racistisch is. Dit volstaat voor mij om pertinent te weigeren mijn stem ooit aan deze partij te geven.

auteur: Daniël Peterfreund, Antwerpen; Belgisch Israëlitisch nr 42 van Weekblad 14 mei 2004
Oud 19 mei 2004, 19:35   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[size=6]MOETEN ZE MISSCHIEN VOOR DE AEL STEMMEN [/size]

als "Antwerpenaar" zou je beter moeten weten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 19:50   #3
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=6]MOETEN ZE MISSCHIEN VOOR DE AEL STEMMEN [/size]

als "Antwerpenaar" zou je beter moeten weten
Ha? Komen er dan maar 2 partijen op in Antwerpen?
Oud 19 mei 2004, 20:05   #4
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Nu mogen de drie bruine musketiers (de winter, annemans en van hecke) bij hoog en bij laag beweren dat zij Israëls beste vrienden zijn en dat zij de joodse gemeenschap op geen enkel moment viseerden of ooit zullen viseren, voor mij staat het vast dat het discours van het Blok xenofoob en racistisch is. Dit volstaat voor mij om pertinent te weigeren mijn stem ooit aan deze partij te geven.
auteur: Daniël Peterfreund, Antwerpen; Belgisch Israëlitisch nr 42 van Weekblad 14 mei 2004
Ik denk niet dat die 850000 kiezers daar veel wakker van gaan liggen.
De 850000 nieuwe daarentegen, ...
Trouwens, heel die controversie rond 't Vlaams Blok is in basis het resultaat van het egoïstisch huidig beleid waarvan de vertegenwoordigers de zetels in hun gat beginnen te branden. Ze moeten opstaan om naar 't volk te luisteren maar ze willen niet dus 't zal eindigen met stoofvlees en nieuwe zetels met Vlaams Blok leden erin.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 20:17   #5
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Er zijn maar twee partijen in Vlaanderen. Het Vlaams Blok.
Dus veel keus is er niet he, Pianola.
En daarom kies ik zeker voor het Vlaams Blok. Liever dan een nestbevuiler te zijn.
Maar waarom verwonderd mij dat niet van U?
Wel, omdat de appel niet ver van de boom valt nietwaar. Zou landveraad in de genen gebakken zitten?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 20:26   #6
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
En daarom kies ik zeker voor het Vlaams Blok. Liever dan een nestbevuiler te zijn.
Wel, omdat de appel niet ver van de boom valt nietwaar. Zou landveraad in de genen gebakken zitten?
Ik ben geen nestbevuiler, want noch ik noch Vlaanderen heeft zijn nest gevonden in het Vlaams Blok.

En voor een mandataris van het Blok mag jij gerust eens wat kalmer aan doen of ik zal het Maouplein is aanschrijven hoe jij als anoniem gemeenteraadslid de schoft uithangt op de forums,*KNIP*

Geachte,

Strikt wettelijk gezien, staat het u vrij van te schelden.
Toch proberen we persoonlijke aanvallen op dit forum, o.a. omwille van het niveau en de goeie sfeer, te vermijden, en enkel mekaars ideeën aan te pakken. Zeker na klachten vanwege geviseerden.

Wil u hier in het vervolg rekening mee houden?

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Oud 19 mei 2004, 20:30   #7
Spolpoel
Banneling

Standaard

Ik heb eerder het gevoel dat de Antwerpse joden heel bewust voor het blok gaan stemmen en niet voor multkulpartijen als Spa die het allochtoon schorum het hand boven het hoofd houden door al decennia lang de andere kant op te kijken en de boel te laten verzieken. Let wel, nu in verkiezingstijd doen ze even moeite. Te verwachten valt dat na de verkiezingen de Spa in de oude plooi terug valt en opnieuw de xenofobe, racistische houding en de manifeste integratie-onwil van moslims met de mantel der liefde zal bedekken. En uiteraard zal de Spa low profile blijven als het erop aankomt allochtone amokmakers te berispen, zelfs al zorgen die amokmakers voor een ernstig onveiligheidsgevoel in joodse wijken.
Bovendien merken ze in die joodse wijken ook wel de invloed van de ongebreidelde immigratietoeloop en toestroom van illegalen, fenomenen die de Spa gedoogt, selectief als deze partij is als het op de naleving van wetten aankomt. Antwerpen, één van de topcentra inzake diamant, begint er steeds meer als een verpauperde achterbuurt van Casablanca uit te zien. Ik kan me inbeelden dat ze liever aansluiten bij de witte vlucht en bedrijvenvlucht, dan verplicht te worden om te leven in een vuilnisbelt, ook wel eens islamitisch-allochtone buurt genoemd.
De multikul 'segregatie'zever zal wellicht niet veel indruk maken : daar bezondigen ze zichzelf aan, weliswaar op een manier die niet hinderlijk en provocatief is als bij voorbeeld de islamitische religieus geïnspireerde segregatie die zich vertaalt in provocatief en crapuleus gedrag.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 20:35   #8
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ik heb eerder het gevoel dat de Antwerpse joden heel bewust voor het blok gaan stemmen.
Een 'gevoel' is altijd subjectief. Zoals je aan mijn topic merkt van die Antwerps/Joodse advokaat, die notabene in het Belgisch Israelitisch Weekblad werd afgedrukt (het enige in België), weerlegt deze reactie jouw 'gevoel'. De strekking rond Dr. Rosenberg van Goedkoosjer die FDW handjes kwam schudden blijft een marginaal gebeuren. Gelukkig maar.
Oud 19 mei 2004, 20:38   #9
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben geen nestbevuiler, want noch ik noch Vlaanderen heeft zijn nest gevonden in het Vlaams Blok.

En voor een mandataris van het Blok mag jij gerust eens wat kalmer aan doen of ik zal het Maouplein is aanschrijven hoe jij als anoniem gemeenteraadslid de schoft uithangt op de forums, onnozel ventje!
*KNIP*

Geachte,

Toch proberen we persoonlijke aanvallen op dit forum, o.a. omwille van het niveau en de goeie sfeer, te vermijden, en enkel mekaars ideeën aan te pakken. Zeker na klachten vanwege geviseerden.

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Oud 19 mei 2004, 20:39   #10
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

En voor een mandataris van het Blok mag jij gerust eens wat kalmer aan doen of ik zal het Maouplein is aanschrijven hoe jij als anoniem gemeenteraadslid de schoft uithangt op de forums, onnozel ventje!
U kan mischien eens de kliklijn proberen!
Oud 19 mei 2004, 20:39   #11
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb eerder het gevoel dat de Antwerpse joden heel bewust voor het blok gaan stemmen.
Een 'gevoel' is altijd subjectief. Zoals je aan mijn topic merkt van die Antwerps/Joodse advokaat, die notabene in het Belgisch Israelitisch Weekblad werd afgedrukt (het enige in België), weerlegt deze reactie jouw 'gevoel'. De strekking rond Dr. Rosenberg van Goedkoosjer die FDW handjes kwam schudden blijft een marginaal gebeuren. Gelukkig maar.
We zullen op 13 juni zien of het een marginaal gebeuren is. Bestel alvast een container rennies voor Rosenberg en zijn gevolg. Ze zouden wel eens last kunnen krijgen van te veel verzuring als ze stemintenties van hun volksgenoten zien. Extreem-rechts maakt in Israël ook de dienst uit. Niet?
Oud 19 mei 2004, 20:41   #12
thePiano

Standaard

*KNIP*

Geachte,

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Oud 19 mei 2004, 20:42   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

We zullen op 13 juni zien of het een marginaal gebeuren is. Bestel alvast een container rennies voor Rosenberg en zijn gevolg. Ze zouden wel eens last kunnen krijgen van te veel verzuring als ze stemintenties van hun volksgenoten zien. Extreem-rechts maakt in Israël ook de dienst uit. Niet?
Israël is België niet. Tenandere, wat bewijst de groei van het VB op 13 juni? Dat het minder racistisch is? Nee, dat er gewoon meer racisten zijn bijgekomen en daar moesten we maar eens iets aan doen.
Oud 19 mei 2004, 20:43   #14
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Misschien moet je nieuw topic beginnen:

waarom islamieten maar beter niet voor het AEL stemmen
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 20:44   #15
fernand
Europees Commissaris

Standaard

*KNIP*

Geachte,

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Oud 19 mei 2004, 20:46   #16
fernand
Europees Commissaris

Standaard

*KNIP*

Geachte,

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Oud 19 mei 2004, 20:46   #17
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*

Geachte,

Dank bij voorbaat
Peter Johan

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 20:51   #18
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:
Geen inhoudelijke antwoorden meer, baas ganzendonk?
Fernand, uw inhoudelijke antywoorden in deze thread mogen er anders ook zijn

De grootste nestbevuilers in Vlaanderen zijn ten andere de Vlaams Blokkers.
Denk maar es na waarom, nestbevuiler.
De multikullies worden duidelijk nerveus.
Het doet me plezier
Oud 19 mei 2004, 20:52   #19
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

Fernand, uw inhoudelijke antywoorden in deze thread mogen er anders ook zijn

De grootste nestbevuilers in Vlaanderen zijn ten andere de Vlaams Blokkers.
Denk maar es na waarom, nestbevuiler.
De multikullies worden duidelijk nerveus.
Het doet me plezier
nerveus?

waarom?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 20:56   #20
fernand
Europees Commissaris

Standaard

*KNIP*

Geachte,

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be