Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2010, 23:35   #1
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard Franse haat tegenover Verhofstadt

Ik kwam daarnet dit kort fragment tegen op deredactie.be, blijkbaar maakt Verhofstadt zich niet populair bij de Fransen. Hebben ze gelijk? Zou Verhofstadt beter zijn mond houden en zich met de Belgische politiek moeien (wat me voor de Vlaamse zaak niet bepaald positief lijkt, maar goed).

http://www.deredactie.be/permalink/1.863062

Persoonlijk heb ik het niet met Verhofstadt, acht jaar aanmodderen in een land als dit heeft de situatie zeker geen goed gedaan, en zich nu verschuilen in het Europees parlement om de boel daar naar de verdoemenis te helpen is ook geen positieve evolutie.

Enkele dagen geleden hield hij een fameuze speech over het feit dat de Roma burgers van Europa zijn. Hulde, nu we dat weten is alles in orde natuurlijk, laat "burgers van Europa" maar rustig overal kamperen op andermans terrein, en ondertussen voor geen geld water en elektriciteit gebruiken. En dan heb ik het nog niet over onderzoeken die zouden aantonen dat plekken waar zigeuners neerstrijken een stijging van criminaliteit vertonen (al kan ik hier helaas gaan bronnen van geven).

Wie gelooft het gezwets van zulke mensen nog? De linkse propaganda die waarmee de mensen dagelijks op de televisie worden doodgegooid strookt toch niet met de werkelijkheid. Zien die politici dat nu zelf niet of komen ze nooit uit hun villa's in Brasschaat en Tervuren? De populariteit van Sarkozy's Romabeleid, de opkomst van de PVV en Geert Wilders, de bestseller van Thilo Sarazin,... zijn geen toevalligheden. Vele mensen zijn het onderhand beu aan het worden, en ik hoop dat deze ontwikkeling zich nog sterk doorzet, dan kan er hopelijk eindelijk werk gemaakt worden van een (beter) immigratiebeleid.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 13 september 2010 om 23:40.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 23:48   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het antwoord daarop is nee. De linkerzijde van de maatschappij - de vroegere Rara, Rote Armee, Actuion Directe aanbidders, kortom elitaire anarchisten, houden dergelijke zaken tegen.
Het moet gezegd worden dat niet alles zwart-wit is. Maar in een groot aantal schrijnende gevallen kan een overheid, beschikkende over voldoende middelen, ruimschoots ingrijpen.
Maar de linkerzijde van de maatschappij huist o.a. een groot deel van het ambtenaren corps en dat zijn toch wel de mannetjes die de zaken daadwerkelijk moeten uitvoeren. En daar ligt het onoverkomelijke obstakel.
De goedwillende en de goed werkende ambtenaren niet te na gesproken.
Oud 14 september 2010, 05:10   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Neeeeeeeeeeeeeeeeen. Hou Verafstoot in Europa. Kan hij zich daar de grote staatsman wanen die hij niet is en op gevaar van zijn eigen leven de grote fascistische draak bevechten die dreigt op te staan door de liberale immigratiepolitiek. De nieuwe christus die alles doorheeft en weet hoe het allemaal moet en de goedheid zelve is. Verafstoot is trouwens op en top Fransman in dat opzicht.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 05:46   #4
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik kwam daarnet dit kort fragment tegen op deredactie.be, blijkbaar maakt Verhofstadt zich niet populair bij de Fransen. Hebben ze gelijk? Zou Verhofstadt beter zijn mond houden en zich met de Belgische politiek moeien (wat me voor de Vlaamse zaak niet bepaald positief lijkt, maar goed).

Als je de woede van de arrogante Fransen kunt opwekken kan ik dat alleen maar positief noemen.

Over de Roma bestaat al een ander topic; ik ga hier zaken niet herhalen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 08:25   #5
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

"Franse haat", er wordt nogal wat afgehaat tegenwoordig, straks vervangt die term een kwart van de Nederlandse woordenschat.

Ik zie daar één meneer die zich ergert.

Overigens wist Verhofstadt ooit Chirac als volgt te beschrijven: "il parle, il parle, il parle". Als de Fransen nu naar onze regeringsformatie kijken, kunnen ze de bal terugkaatsen.
Oud 14 september 2010, 11:45   #6
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De linkse propaganda die waarmee de mensen dagelijks op de televisie worden doodgegooid strookt toch niet met de werkelijkheid.
Sinds wanneer is Guy Verhofstadt links?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 12:27   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Sinds wanneer is Guy Verhofstadt links?
sinds hij eerste minister kon worden, en daarmee het vakbondsveto tov 'da joenk' kon breken

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 september 2010 om 12:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 22:18   #8
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het antwoord daarop is nee. De linkerzijde van de maatschappij - de vroegere Rara, Rote Armee, Actuion Directe aanbidders, kortom elitaire anarchisten, houden dergelijke zaken tegen.
Het moet gezegd worden dat niet alles zwart-wit is.
Dus ons Europees immigratie beleid wordt eigenlijk bepaald door elitaire anarchisten.

Sorry maar het wordt hier met de dag gekker!

Leg eens uit Artois, want dit neigt toch zwaar naar paranoïa.

Laatst gewijzigd door Sodomis : 14 september 2010 om 22:19.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 22:24   #9
D'ARTOIS

Standaard

@ Sodomis

Je moet de laatste zin van Poekie lezen. dan zie je dat ik daar een antwoord op geef.
Voorts overdrijf ik natuurlijk, dat schrijf ik derhalve ook. De zaak is niet zo zwart wit.
Maar als je e.e.a. aan elkaar koppelt dan zie je dat ik de plank niet zo ver mis sla.
Elitair links heeft al aangegeven alles in het werk te stellen een nieuw kabinet in NL te saboteren.
Jaqueline Kramer was ooit lid van de militante actiegroep RaRa. En zo zijn er nog meer: zie Duyvendak c.s. La snappico?
Oud 14 september 2010, 22:55   #10
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Sodomis
La snappico?
Ja, ik snap dat er politiekers zijn die ooit extreem-linkse banden hadden & daar nog steeds dingen van meedragen. (dito extreem-rechts)

Nee, ik snap nog steeds de karikatuur niet.
Het Europees immigratiebeleid is heus geen links bolwerk. Nooit geweest.
Denk je niet dat de WERKGEVERS smeken/smeekten naar goedkope werkkrachten?

En die sabotage van elitair links in de regeringsvorming in Nederland...
Dries van Agt was den eerste die opriep om het boeltje te kelderen.
Nu niet echt een linkse rat hé.
Oud 15 september 2010, 00:27   #11
D'ARTOIS

Standaard

Heer van Agt, een zeer respectabel mens, is oud en niet meer zo wijs.
Rooms rood is echter nog steeds een bestaand element in het linkerdeel van de CDA club en wat dat aangaat is het een wirwar van gezindten, al dan niet praktizerend christelijk. Van Agt heeft een politieke ommekeer gemaakt want hij is ook pro-Palestijn (ik moet eigenlijk zeggen Feddahin). Dus ja, van Agt is niet van linkse smetten ontbloot.

Fortuyn werd vermoord, met Wilders kunnen ze dat niet (meer) maken, maar reken erop dat de gevestigde politiek alles in het werk zal stellen om de PVV onderuit te halen.
Dat deze opgang compleet contraproductief werkt heeft men stomweg niet door. De PvdA is in luttele weken gereduceerd naar 21 zetels van de 32 die ze voordien hadden.
Hieruit mag je afleiden dat er toch een politieke omwenteling aan het komen is die zal leiden tot een hevige oppositie tegen verdere immigratie.
En Van Agt ziet dat niet, noch Cohen, die al bij voorbaat duidelijk moe gestreden is nog voordat de confrontatie begonnen is.
Oud 17 september 2010, 19:46   #12
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Blijkbaar heeft België onder Verhofstadt zelf Roma buiten gezet. Er bestaat dus echt geen grotere kwal, twee zak, leugenaar.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 08:50   #13
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Verhofstadt mag terug premier worden, hij denkt goed na, maar in zijn overtuiging van een mogelijke ethiek zonder een spirituele religieuze systeem slaat plank volledig mis.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 12:42   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Blijkbaar heeft België onder Verhofstadt zelf Roma buiten gezet. Er bestaat dus echt geen grotere kwal, twee zak, leugenaar.
Inderdaad!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 19:41   #15
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Persoonlijk heb ik het niet met Verhofstadt, acht jaar aanmodderen in een land als dit heeft de situatie zeker geen goed gedaan, en zich nu verschuilen in het Europees parlement om de boel daar naar de verdoemenis te helpen is ook geen positieve evolutie.

Enkele dagen geleden hield hij een fameuze speech over het feit dat de Roma burgers van Europa zijn. Hulde, nu we dat weten is alles in orde natuurlijk, laat "burgers van Europa" maar rustig overal kamperen op andermans terrein, en ondertussen voor geen geld water en elektriciteit gebruiken. En dan heb ik het nog niet over onderzoeken die zouden aantonen dat plekken waar zigeuners neerstrijken een stijging van criminaliteit vertonen (al kan ik hier helaas gaan bronnen van geven).

Wie gelooft het gezwets van zulke mensen nog? De linkse propaganda die waarmee de mensen dagelijks op de televisie worden doodgegooid strookt toch niet met de werkelijkheid. Zien die politici dat nu zelf niet of komen ze nooit uit hun villa's in Brasschaat en Tervuren? De populariteit van Sarkozy's Romabeleid, de opkomst van de PVV en Geert Wilders, de bestseller van Thilo Sarazin,... zijn geen toevalligheden. Vele mensen zijn het onderhand beu aan het worden, en ik hoop dat deze ontwikkeling zich nog sterk doorzet, dan kan er hopelijk eindelijk werk gemaakt worden van een (beter) immigratiebeleid.
De Fransen zijn pro-Europa zolang ze kunnen dicteren hoe de rest dient te leven, maar vanaf het moment dat dat andersom gaat is het 'iedereen eigen bonen doppen'.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be