Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2010, 20:58   #1
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard Kan huisbaas je verplichten Telenet Tv aansluitingswerken uit te voeren?

Hallo beste forumleden,
Zit hier geplaagd met een vraag: Kan mijn huisbaas (ik ben huurder van appartement) mij verplichten werken te laten uitvoeren zodat er een aansluiting is voor Telenet televisie? Ik woon in een blok met meerdere huurders waarvan enkele aangedrongen hebben op zulke aansluiting. Zelf heb ik hier totaal geen behoefte aan en ik heb dan ook geen zin om deze voor mij nutteloze werken te laten uitvoeren. Kan ik die werken dan ook weigeren?

Laatst gewijzigd door Texas Ranger : 19 september 2010 om 20:59.
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 21:24   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees van niet.
Maar hoedanook is het voor rekening van je huisbaas.
Oud 19 september 2010, 21:39   #3
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Waarom zou ik dat niet kunnen weigeren? Mijn muren bijvoorbeeld zijn wit geverfd. dus als morgen mijn huisbaas zou willen dat ze zwart zijn kan hij mij verplichten schilders toe te laten die ze zwart komen verven, of wat? Ander voorbeeld: ik heb een gewoon ligbad. De huisbaas kan toch niet verplichten dat men morgen een bubbelbad komt installeren? Ik dacht dat je als huurder enkel werken verplicht bent te laten uitvoeren die NOODZAKELIJK zijn, bv. ivm gas, electriciteit en water? Telenet is toch niet een noodzakelijk iets?
Oud 19 september 2010, 21:53   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Waarom zou ik dat niet kunnen weigeren? Mijn muren bijvoorbeeld zijn wit geverfd. dus als morgen mijn huisbaas zou willen dat ze zwart zijn kan hij mij verplichten schilders toe te laten die ze zwart komen verven, of wat? Ander voorbeeld: ik heb een gewoon ligbad. De huisbaas kan toch niet verplichten dat men morgen een bubbelbad komt installeren? Ik dacht dat je als huurder enkel werken verplicht bent te laten uitvoeren die NOODZAKELIJK zijn, bv. ivm gas, electriciteit en water? Telenet is toch niet een noodzakelijk iets?
het is en blijft zijn appartement. Hij kan die werken dus laten uitvoeren, op zijn kosten uiteraard. Als daardoor bijv. jouw behangpapier beschadigd is, moet hij dat ook op zijn kosten herstellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 22:10   #5
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het probleem niet echt. Je huisbaas komt toch je muren niet zwart verven of je ligbad weghalen? Er komt gewoon een bakje tegen de muur. Wellicht is het goedkoper en gemakkelijker om dat ineens in alle appartementen te laten uitvoeren. Je kan natuurlijk ook je licht altijd eens opsteken bij de huurdersbond, maar om nu om zo'n futiliteit in ambras te liggen met je huisbaas, daar zou ik toch twee keer over nadenken. Wie weet heb je ooit wel een beetje goede wil van hem nodig.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 22:20   #6
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Het probleem hier is dat hij een tijd terug een loodgieter op ons af stuurde om een lek te laten opsporen in de gemeenschappelijke leidingen. Daarbij maakte die loodgieter een gat in onze muur, beschadigde hij tegels, de spoelbak van onze toilet en werd de wc bril van de zitting gerukt, op onherstelbare wijze... Ik stuurde daarop een aangetekende zending met de eis deze schade te herstellen. Ik kreeg hierop echter geen antwoord, noch van de loodgieter, noch van de huisbaas... Dus waarom zou ik hem nog ter wille moeten zijn, zeg nu zelf? De concierge zei ons trouwens dat we niet verplicht zijn dergelijk Telenet-abonnement te nemen maar dat deze werken nodg zijn voor eventuele volgende huurders die dat wel zouden willen... Waarom zou ik tijd en moeite moeten opbrengen voor de eventuele wensen van eventuele volgende huurders?
Oud 19 september 2010, 22:28   #7
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het probleem hier is dat hij een tijd terug een loodgieter op ons af stuurde om een lek te laten opsporen in de gemeenschappelijke leidingen. Daarbij maakte die loodgieter een gat in onze muur, beschadigde hij tegels, de spoelbak van onze toilet en werd de wc bril van de zitting gerukt, op onherstelbare wijze... Ik stuurde daarop een aangetekende zending met de eis deze schade te herstellen. Ik kreeg hierop echter geen antwoord, noch van de loodgieter, noch van de huisbaas... Dus waarom zou ik hem nog ter wille moeten zijn, zeg nu zelf? De concierge zei ons trouwens dat we niet verplicht zijn dergelijk Telenet-abonnement te nemen maar dat deze werken nodg zijn voor eventuele volgende huurders die dat wel zouden willen... Waarom zou ik tijd en moeite moeten opbrengen voor de eventuele wensen van eventuele volgende huurders?
Heb je je huisbaas al eens gewoon gebeld i.v.m. het loodgietersincident? Meestal heeft dat meer effect dan aangetekende zendingen. Vanzelfsprekend ben je niet verplicht een Telenetabo te nemen. Tja, ik kan je alleen maar aanraden om contact op te nemen met de huurdersbond. Als ik in jouw geval zat, zou ik hem opbellen en zeggen dat ze de werken mogen komen doen zodra de schade door de loodgieter vergoed is. Iedereen blij.
Oud 19 september 2010, 22:36   #8
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Dat laatste advies ga ik ter harte nemen, bedankt voor de hulp!
Oud 19 september 2010, 23:20   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In theorie kan U ieder de toegang tot uw appartement ontzeggen.

Uitgezonderd officiele instanties die de juiste papieren voorleggen kan alleen de huisbaas, en dan nog alleen met een goeie reden/ bevel van de vrederechter kan uw gehuurd appartement zonder uw toestemming betreden.
Oud 19 september 2010, 23:40   #10
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In theorie kan U ieder de toegang tot uw appartement ontzeggen.

Uitgezonderd officiele instanties die de juiste papieren voorleggen kan alleen de huisbaas, en dan nog alleen met een goeie reden/ bevel van de vrederechter kan uw gehuurd appartement zonder uw toestemming betreden.
Zééérrrrrrr juist.
Al de rest is huisvredebreuk dan wel inbraak.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 00:10   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Hallo beste forumleden,
Zit hier geplaagd met een vraag: Kan mijn huisbaas (ik ben huurder van appartement) mij verplichten werken te laten uitvoeren zodat er een aansluiting is voor Telenet televisie? Ik woon in een blok met meerdere huurders waarvan enkele aangedrongen hebben op zulke aansluiting. Zelf heb ik hier totaal geen behoefte aan en ik heb dan ook geen zin om deze voor mij nutteloze werken te laten uitvoeren. Kan ik die werken dan ook weigeren?
Gewoon laten weten dat je er geen nood aan hebt. Wie dat allemaal wel wil kan de rekening delen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 september 2010 om 00:12.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 00:13   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik dit lees zou ik zeggen dat het tijd is om te verhuizen. Klotejob, maar je kan ook niet met je kloten laten spelen, he?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 september 2010 om 00:14.
Oud 20 september 2010, 00:19   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Heb je je huisbaas al eens gewoon gebeld i.v.m. het loodgietersincident? Meestal heeft dat meer effect dan aangetekende zendingen. Vanzelfsprekend ben je niet verplicht een Telenetabo te nemen. Tja, ik kan je alleen maar aanraden om contact op te nemen met de huurdersbond. Als ik in jouw geval zat, zou ik hem opbellen en zeggen dat ze de werken mogen komen doen zodra de schade door de loodgieter vergoed is. Iedereen blij.
Hij wil geen abo maar de huisbaas wil wel iedereen laten betalen voor de aansluiting op het hele appartementsblok. Of je abo of niet hebt. Dat is tenminste wat ik eronder versta.

Nu ja... mijn raad blijft om dozen in te zamelen en te beginnen inpakken. Ik vermoed dat je contract al lang genoeg loopt om eens je wat gevonden hebt dat beter is, je gewoon op 3 maanden tijd je contract kan opzeggen. Nu ja... blijft een klotejob, maar met zulkse huisbaas zal je in de toekomst nog meer tegenkomen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 september 2010 om 00:20.
Oud 20 september 2010, 01:41   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Telenet doet gratis aansluitingen.

En als er coax- TV kabel ligt is het gewoon een bakje dat ergens tegen de muur komt te hangen.

Kostprijs voor de huurder die geen Telenet abo neemt €0.
Maar dan heb ik mijn twijfels dat er een technieker van telenet of onderaannemers langs gaat komen om materiaal te "verspillen".
Oud 20 september 2010, 06:10   #15
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

De huisbaas gaat in op de vraag van verschillende huurders.
Dat is op zich al een lovenswaardige actie.
Er zijn steeds wel 'tegenwerkers' die al of niet gegronde bezwaren hebben om dit soort verbeteringen te torpederen.
De huisbaas is in dit geval nog een 'brave', naar mijn idee.
Voor hetzelfde geld wil u morgen een Telenet-aansluiting maar kan dit niet omdat de bekabeling niet aanwezig is.
En dan is het wéér niet goed.
Goeie raad : zorg dat u bij de werkzaamheden thuis bent, zodat u er kan op toezien dat er geen schade ontstaat.
De kans is groot dat u gebruik maakt van een gemeenschappelijke antenne of schotel op het dak.
Dit soort voorzieningen worden door de overheid ontraden i.v.m. het ontsierend karakter van die dingen in de stad.
Het 'zou' dus kunnen zijn dat de huisbaas in dit geval de raad heeft gekregen om Telenet toe te laten tot zijn appartementen.
Of zijn er misschien dingen in uw woonst die u liever verborgen wil houden voor uw huisbaas ?
U MOET in alle geval toelating verlenen voor onderhoudswerken en/of herstellingen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 08:59   #16
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Probeer het eens te weigeren, wellicht gaat de huurbaas dan de aansluiting betalen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 10:02   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo beste forumleden,
Let's face it.
Ge zijt de pineut.
Ge gaat op mogen draven voor alle kosten. En uiteindelijk (als-ie u helemaal plat heeft geprocedeerd) gooit uwe huisbaas u buiten. Net nadat een nachtelijke storm het dak had weggeblazen en heel uwen inboedel om zeep heeft geholpen.
Als ge dan twee dagen later, onder uw brug, aangesproken wordt door nen deurwaarder over de kosten van de dakreparatie wordt het u teveel en spring u, kop vooruit, in het kanaal.
Wanneer u enige maanden later, verlamd van aan uw voeten tot aan uw onderste kaakspieren, wakker wordt in het ziekenhuis zult ge vloeken dat ge niet gewacht had tot na de dooi. Ge ligt vier jaar in dat ziekenhuis en kijkt vier jaar naar hetzelfde plafond en naar hetzelfde verpleegstersbelleke waar ge echter nooit op zult drukken.
Daarna volgt een opname in een soort instelling waar men u in een hoekske zet voor de raam. Uw dagelijkse uitzicht is beperkt tot een boom, neukende eekhoorns, neukende konijnen, neukende egels en occasioneel uw neukende buren. De waanzin begint vervaarlijk te naderen. Eindelijk, zal u denken op dat moment.
Echter, na twaalf jaar en de complete, allesverlossende waanzin nabij, breken er plots drie spaken van uw rolstoelwiel en ge valt met uwe kop tegen de radiator. Ge leeft nog een twintigtal seconden zodat ge nog eens goed (in uw eigen weliswaar) kunt vloeken maar dan rijdt een onachtzame verpleegster met een soepkar tegen uwe rug en gaat plots, in een allesverzengende pijnscheut, het licht voorgoed uit.
Ge zult dan (gesteld dat dat dan nog kan, reincarnatie enzo, ze geloven tegenwoordig in vanalles) nogal vloeken omdat ge meende een beetje moeilijk te willen doen tegen uwe huisbaas.

Enfin; kort samengevat wou ik eigenlijk zeggen; zoek u nen andere huisbaas!!
Oud 20 september 2010, 10:05   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gewoon laten weten dat je er geen nood aan hebt. Wie dat allemaal wel wil kan de rekening delen.
dat zal van het contract afhangen, mogelijk wordt hij mee gebonden door een beslissing van de meerderheid der huurders.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 10:07   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat laatste advies ga ik ter harte nemen, bedankt voor de hulp!
begint al eens met uw huurcontract van a tot z na te lezen, het is dat document met uw handtekening onder.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 11:33   #20
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Let's face it.
Ge zijt de pineut.
Ge gaat op mogen draven voor alle kosten. En uiteindelijk (als-ie u helemaal plat heeft geprocedeerd) gooit uwe huisbaas u buiten. Net nadat een nachtelijke storm het dak had weggeblazen en heel uwen inboedel om zeep heeft geholpen.
Als ge dan twee dagen later, onder uw brug, aangesproken wordt door nen deurwaarder over de kosten van de dakreparatie wordt het u teveel en spring u, kop vooruit, in het kanaal.
Wanneer u enige maanden later, verlamd van aan uw voeten tot aan uw onderste kaakspieren, wakker wordt in het ziekenhuis zult ge vloeken dat ge niet gewacht had tot na de dooi. Ge ligt vier jaar in dat ziekenhuis en kijkt vier jaar naar hetzelfde plafond en naar hetzelfde verpleegstersbelleke waar ge echter nooit op zult drukken.
Daarna volgt een opname in een soort instelling waar men u in een hoekske zet voor de raam. Uw dagelijkse uitzicht is beperkt tot een boom, neukende eekhoorns, neukende konijnen, neukende egels en occasioneel uw neukende buren. De waanzin begint vervaarlijk te naderen. Eindelijk, zal u denken op dat moment.
Echter, na twaalf jaar en de complete, allesverlossende waanzin nabij, breken er plots drie spaken van uw rolstoelwiel en ge valt met uwe kop tegen de radiator. Ge leeft nog een twintigtal seconden zodat ge nog eens goed (in uw eigen weliswaar) kunt vloeken maar dan rijdt een onachtzame verpleegster met een soepkar tegen uwe rug en gaat plots, in een allesverzengende pijnscheut, het licht voorgoed uit.
Ge zult dan (gesteld dat dat dan nog kan, reincarnatie enzo, ze geloven tegenwoordig in vanalles) nogal vloeken omdat ge meende een beetje moeilijk te willen doen tegen uwe huisbaas.

Enfin; kort samengevat wou ik eigenlijk zeggen; zoek u nen andere huisbaas!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be