![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() ![]() Citaat:
Is dat in België ook aan de gang? In Nederland iig. wel, zie hier een foto langs de A4 richting Amsterdam: ![]() http://www.atheismecampagne.nl/
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 14 september 2010 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]()
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 14 september 2010 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Best oppassen dus met dat soort zaken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Tegenwoordig worden ketters van de 'wetenschappelijke status quo' verdrukt uit het gevestigde establishment en verliezen ze in het ergste geval hun baan.
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 14 september 2010 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ ArjanD
Ik begrijp je uitspraak ten deze niet helemaal. Je religie, of non-religie hou je voor jezelf. Daar heeft niemand feitelijk mee te maken. Er is nooit iemand geweest die zoiets aan mij heeft gevraagd.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar on topic, ik vind die propaganda-actie belachelijk. Daar zal je niemand mee tot andere inzichten brengen. Ik weet wel dat de Jezus en God propaganda me evengoed stoort. Niet dat dat moet verboden worden. Ik geloof sterk in evolutie en ben er zeker van dat ook deze zucht van opkomende religiositeit wel weer zal gaan liggen. Niet uit blindheid voor de religiositeit buiten Europa maar net omdat ik godsdienst en bijgeloof al in zoveel vormen ben tegengekomen in het buitenland. Hoewel pessimist tot in de kist heb ik toch een sterk vooruitgangsgeloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Ik geloof zelf ook niet in een God, maar ik vind het onredelijk om te verkondigen dat God niet zou bestaan vooral ook omdat het theoretisch gezien onmogelijk is om de bron van het bestaan te verklaren.
Het verklaarbare kan niet aan de basis staan van zichzelf. En wat is er in die zin verkeerd aan om de bron van het bestaan God te noemen om er spiritueel betekenis aan te geven? Atheïsten ontkennen vanuit principieel ongeloof dat er meer is dan met de wetenschap te verklaren is, evenals mensen dus geloven dat God de wereld heeft geschapen zonder dat daar bewijs voor is. Maar wanneer je deze twee opvattingen toetst aan basale logica dan is het m.i. redelijker om te geloven in een onmeetbare God dan te geloven dat alles er door puur toeval zou zijn. Voor atheïsten is er geen reden om te leven, ze hebben enkel wat er al is, hun emoties e.d. Ze zullen logischerwijs streven naar behoud ervan en omgekeerde evolutie, terwijl mensen die in God geloven een basis zouden kunnen vinden voor ethiek en een reden om te evolueren tot verder dan wat er reeds is, zonder dat daar een wetenschappelijke onderbouwing voor hoeft te zijn. Het vertrouwen leggen in God (c.q. natuur) of de wetenschap ons laten leiden is het verschil. Ik denk dat geloof in God veel voordelen geeft en atheïsme veel schade veroorzaakt omdat het essentiële onvoorzienbare vernieuwing in de weg kan staan.
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 14 september 2010 om 07:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het lijkt allemaal zo vast en zeker, de aarde draait om de zon en een baksteen valt naar de aarde maar de essentie die achter het alles schuilt kan onmogelijk verklaarbaar zijn omdat indien dat wel het geval zou zijn het geen reden had om te bestaan. Dat is omdat reden om te bestaan niet kan voortkomen uit iets dat is zoals het is omdat het er dan al was. Citaat:
http://www.faqt.nl/wetenschap/natuur...roeger-anders/ Waarnemingen tonen aan dat de voor ons vertrouwde natuurwetten vroeger anders zijn geweest en dat die dus ook kunnen veranderen. Citaat:
U veronderstelt dat men steeds dichter bij een verklaring van natuur komt, maar dat acht ik onmogelijk en ik heb eerder in dit bericht uitgelegd waarom ik dat vind. Natuur streeft naar meer dan wat er reeds is (voortbestaan) en dat is een vorm van intelligentie welke onmogelijk het gevolg kan zijn van iets dat is zoals het is. Citaat:
Ik zeg niet dat religie per definitie goed is want het probeert in iets dat geen vorm heeft vorm te geven en dat kan eigenlijk niet. Daarbij kan persoonlijke macht misbruik maken van religies wat we in het verleden hebben gezien. Maar atheïsme is nog veel schadelijker in mijn opinie, althans in deze tijd, want die omgekeerde evolutie waar ik het over had is het pogen om meester te worden over de natuur met wetenschap door o.a. het toepassen van genetisch modificeren, embryoselectie e.d. Omdat het fysieke niet aan de basis kan staan van zichzelf leidt dat tot omgekeerde evolutie en maak je als het ware een steen, iets dat is zoals het is terwijl het leven juist streeft naar meer dan wat er al was. Je werkt dan dus de verkeerde richting op. Religie kan ook tot veel kwaad leiden, atheïsme is immers ook een religie al geloven de aanhangers zelf van niet. Wat ik echter denk is dat wanneer je gelooft in God die betekenis geeft aan het bestaan je dichter in de buurt kan komen van de essentie van het bestaan en daardoor beter aanvoelt wat er nodig is voor succesvol voortbestaan. Ook is er dan een basis voor ethiek en respect voor de natuur, terwijl die bij atheïsten op rationele gronden verwijderd kan worden.
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 15 september 2010 om 18:41. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dat bord is heel mooi ontworpen. Prachtig zelfs, hier kunnen andere reclamemakers iets van leren.
Overigens is die reclame van op die bus al enkele maanden geleden in het nieuws geweest. Laatst gewijzigd door Albrecht : 15 september 2010 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Is dat wat er tegenwoordig doorgaat voor radicaal? Betalen voor billboards?
In de UK heb ik die dacht ik ook al eens gezien, nu ja, het is eens iets anders dan getuigen van Jehova.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
|
![]() Citaat:
Er is een verschil, en geen klein. Citaat:
Als je uitgaat van een schepping, wie maakte de schepper dan? En als de schepper zichzelf kon maken, waarom zou de big bang dan ook niet uit zichzelf kunnen ontstaan? En als je zegt, de schepper had geen begin, waarom zou onze realiteit (in de ruime zin van het woord, dit houdt in alles wat voor & na de big bang kwam & was) een begin moeten hebben? Als je uitgaat van een niet scheppende god, waarom dan überhaupt een god verzinnen? Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Iedereen heeft het recht om zijn mening te uiten.
Laatst gewijzigd door Inno : 15 september 2010 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Idd.
Ben benieuwd of dat bord er nog staat (in Amsterdam) ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Haha gekke. Ik kan u alleen maar gelijk geven
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De enige die betekenis aan je bestaan kan geven ben jij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Radicaal? Noemen de mensen dit al radicaal? Dan is een pastoor die zegt dat god wel bestaat ook een radicaal.
FFS ze nemen zelfs nog de moeite om er "waarschijnlijk" bij te zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder is het plaatsen van zo'n borden vrij onnozel.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k moet zeggen dat ik dat Darwin bord een beetje onnozel (en contraproduktief) vind. Als ironie is het heel goed gelukt natuurlijk, maar de "praise Darwin" zal een aantal onnozelaars nog meer tot het verkeerde idee laten brengen dat het Darwin OF "mijn geloof" is en bijgevolg nog meer aanzetten tot het trachten tegen te gaan van het onderwijzen van dit stukje wetenschap.
Je kan even goed "praise Galileo", "praise Newton", "praise Marie Curie", "praise ..." (vul gelijk welke bekende wetenschapper in) schrijven. De "hokus pokus de aarde is ontstaan 6000 jaar geleden op een week tijd" gaat namelijk in tegen ongeveer ALLE wetenschappelijke kennis die we hebben, niet alleen Darwin. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2010 om 06:05. |
![]() |
![]() |