Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2010, 17:59   #1
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard Zeg, duurt dat nog lang daar?

Ploft het nog of hoe zit dat? Hoe langer die formatieoorlog voortsleept hoe stiller het wordt op dit subforum. Wat is er toch allemaal (niet) aan de hand?
Oud 22 september 2010, 19:00   #2
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ploft het nog of hoe zit dat? Hoe langer die formatieoorlog voortsleept hoe stiller het wordt op dit subforum. Wat is er toch allemaal (niet) aan de hand?
BDW begint in te zien dat zijn beloften niet realistisch waren. Vergelijkbaar met Leterme en zijn vijf minuten politieke moed.

Nu is hij aan het uitzoeken hoe hij dat aan zijn achterban moet gaan verkopen. Maar dat zal nog een hele tijd duren. Zolang komt er geen regering.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 19:11   #3
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
BDW begint in te zien dat zijn beloften niet realistisch waren. Vergelijkbaar met Leterme en zijn vijf minuten politieke moed.

Nu is hij aan het uitzoeken hoe hij dat aan zijn achterban moet gaan verkopen. Maar dat zal nog een hele tijd duren. Zolang komt er geen regering.

hoe langer hij bezig is, hoe meer binnen handbereik komt wat hij wil bereiken.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 19:11   #4
Hollander

Standaard

Citaat:
ja, het moet eens afgelopen zijn daarboven in "verkiezingen" en 'onze mensen' moeten zich weer snel in "staatsinrichting" melden.

het wordt hier saai en stil.
Oud 22 september 2010, 19:53   #5
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

De herziening van de financieringswet was wel een eis van Groen! he. Ere wie ere toekomt, Van Besien heeft het zelf gezegd. Alhoewel de CD&V het toch ook wel een beetje wou.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 19:54   #6
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
ja, het moet eens afgelopen zijn daarboven in "verkiezingen" en 'onze mensen' moeten zich weer snel in "staatsinrichting" melden.

het wordt hier saai en stil.
Hebben de Ollanders hun staat ondertussen al heringericht, met een wachthokje voor PVV?
Oud 22 september 2010, 19:55   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is weer hetzelfde als in 1830: de Fransen willen geen troepen sturen, de Walen wachten af.
Oud 22 september 2010, 20:00   #8
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Het schokkendste vind ik nog dat er niet eens is gesproken over de 25 miljard aan bezuinigingen. Nu kunnen de Belgen zich nog troosten met het feit dat er ook in Nederland geen regering is. Maar die zal er spoedig zijn, met bezuinigingsplannen en al. En in Belgie zal dan waarschijnlijk dat verdomde kiesdistrict nog steeds niet gesplitst zijn.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 20:04   #9
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hebben de Ollanders hun staat ondertussen al heringericht, met een wachthokje voor PVV?
Waarom zouden wij onze staat herinrichten? Ik ben geen fan van Wilders, maar ben toch blij dat hij mag meedoen. Net als de LPF voor hem. Voor mij is dat een bewijs dat het Nederlandse staatsbestel redelijk goed in elkaar steekt. Tegen Belgen heb ik me altijd uitgesproken tegen het cordon sanitaire, en dat wij gelukkig niet van dat soort antidemocratische praktijken kennen in Nederland.
Oud 22 september 2010, 20:11   #10
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waarom zouden wij onze staat herinrichten? Ik ben geen fan van Wilders, maar ben toch blij dat hij mag meedoen. Net als de LPF voor hem. Voor mij is dat een bewijs dat het Nederlandse staatsbestel redelijk goed in elkaar steekt. Tegen Belgen heb ik me altijd uitgesproken tegen het cordon sanitaire, en dat wij gelukkig niet van dat soort antidemocratische praktijken kennen in Nederland.
U zegt terecht 'redelijk goed in mekaar steekt'. Maar niet altijd zeer goed. Want Nederland zit aan zijn honderste dag regeringsloosheid. En zelfs indien de regering er komt, geef ik die niet meer dan 2 jaar. Maar ja, dat is niets nieuws bij u. Bij Balkenende was het gemiddelde ook niet meer dan 2 jaar.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 20:16   #11
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zegt terecht 'redelijk goed in mekaar steekt'. Maar niet altijd zeer goed. Want Nederland zit aan zijn honderste dag regeringsloosheid. En zelfs indien de regering er komt, geef ik die niet meer dan 2 jaar. Maar ja, dat is niets nieuws bij u. Bij Balkenende was het gemiddelde ook niet meer dan 2 jaar.
Volgens mij overschat u de stabilteit van vroegere regeringen. De meerderheid van alle naoorlogse regeringen is voortijdig gevallen. En in een stabiel land hoeft dat geen probleem te zijn. In het begin pakt een regering de problemen aan waar makkelijk overeenstemming over is te bereiken. Aan het einde gaat het altijd wat moeizamer omdat dan de verschillen van inzicht groter worden. Dan kan men naar de kiezer om met een vers mandaat aan de slag te kunnen. Die gang van zaken is zelfs gezond. Alleen in een fundamenteel instabiel land als Belgie is dit een probleem.
Oud 22 september 2010, 20:31   #12
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij overschat u de stabilteit van vroegere regeringen. De meerderheid van alle naoorlogse regeringen is voortijdig gevallen. En in een stabiel land hoeft dat geen probleem te zijn. In het begin pakt een regering de problemen aan waar makkelijk overeenstemming over is te bereiken. Aan het einde gaat het altijd wat moeizamer omdat dan de verschillen van inzicht groter worden. Dan kan men naar de kiezer om met een vers mandaat aan de slag te kunnen. Die gang van zaken is zelfs gezond. Alleen in een fundamenteel instabiel land als Belgie is dit een probleem.
Dat zou wel eens kunnen. We zouden het gemakkelijk te weten kunnen komen indien we de duur van alle kabinetten nagaan sinds WO II. Of de duur van de kabinetten tijdens het interbellum.

Laatst gewijzigd door system : 22 september 2010 om 20:33.
Oud 22 september 2010, 20:41   #13
Hollander

Standaard

Citaat:
Wat moeten wij met een wachthokje voor de PVV? Ze hebben 24 zetels in de Tweede Kamer. Dat lijkt me een krachtig genoeg mandaat van De Kiezer om mee te praten.
Oud 22 september 2010, 20:45   #14
Hollander

Standaard

Citaat:
Maar niet altijd zeer goed. Want Nederland zit aan zijn honderste dag regeringsloosheid.
Dat zeggen je onnavolgbare kristallen bronnen?

Bij mijn weten hebben we een Ministerraad (demissionair) en een Monarch (niet zo heel erg demissionair)

We hebben dus gewoon een regering, wat Uwe Droogkuisigheid ook moge vinden.
Oud 22 september 2010, 21:09   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zeggen je onnavolgbare kristallen bronnen?

Bij mijn weten hebben we een Ministerraad (demissionair) en een Monarch (niet zo heel erg demissionair)

We hebben dus gewoon een regering, wat Uwe Droogkuisigheid ook moge vinden.
Ja ja, dat hebben wij ook. Een regering 'van lopende zaken'. Net zoals bij u.
Oud 22 september 2010, 21:12   #16
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moeten wij met een wachthokje voor de PVV? Ze hebben 24 zetels in de Tweede Kamer. Dat lijkt me een krachtig genoeg mandaat van De Kiezer om mee te praten.
Ja maar, ze moeten wel buiten blijven als de grote mensen praten nietwaar. Alleen maar knopjes drukjes als ze het bevel krijgen. Rare jongens hoor.
Oud 22 september 2010, 21:14   #17
Hollander

Standaard

Citaat:
Ja ja, dat hebben wij ook. Een regering 'van lopende zaken'. Net zoals bij u.
'Wij' klagen dan ook niet dat 'jullie' geen regering hebben, maar dat het hier zo stil is op het subforum. Maar gelukkig bent gij nu hier om ons bij te staan en op te vrolijken.
Oud 22 september 2010, 21:15   #18
Hollander

Standaard

Citaat:
Ja maar, ze moeten wel buiten blijven als de grote mensen praten nietwaar. Alleen maar knopjes drukjes als ze het bevel krijgen. Rare jongens hoor.
ehmm....ja....ga maar douchen jungske.
Oud 22 september 2010, 21:17   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar Wilders speelt het wel heel wat slimmer dan het VB. Die stonden maar wild en vruchteloos te roepen langs de kant gedurende 30 jaar. En dat was het dan.

Indien echter het kabinet Rutte er komt, dan zal Wilders beslissen hoelang het zal leven. Drukt hij op de rode knop, dan is het over en uit met het kabinet Rutte en Co. En dan is Wilders nog niet eens gevallen vermits hij geen deel uitmaakt van het kabinet. Maar wel de 2 andere machtsgeile pipo's. Die liggen dan languit op de grond. Een wonderbaarlijk zicht zal het dan zijn, dat geef ik toe.

Laatst gewijzigd door system : 22 september 2010 om 21:40.
Oud 22 september 2010, 21:45   #20
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ehmm....ja....ga maar douchen jungske.
De kwaliteit van uw posts gaan er ook niet op vooruit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be