![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Velen uit Brugge en omstreken zullen hem wel nog gekend hebben, of althans nog van hem gehoord: Georges'tje van de Gilde, een legendarische figuur uit het Brugse, nog geen 1.10m groot, fietsenbewaker van de gilde. Nu nog doen ontelbare moppen over hem de ronde, in de stijl van : "Heb je het al gehoord? Georges'tje van de Gilde is dood, hij is van zijn ladder gevallen tijdens het aardbeien plukken" e.d.
Zelf weet ik nog dat mijn moeder, toen ik een jaar of tien was, ging shoppen in de steenstraat, waarbij zij mij even achterliet bij Georges, even groot als ik, die daar zat te kaarten of wat muziek te spelen. Toevalligerwijs, Brugse ex-pat zijnde en wat het contact met mijn moederstad verloren te hebben, stootte ik op deze informatie: http://www.erfgoedcelbrugge.be/produ...bc7e92abe38f91 Citaat:
6 februari is nu blijkbaar zijn feestdag, zal dat in de agenda houden voor volgend jaar. Hier een beeldreportage: http://www.focus-wtv.tv/programma/tr...ostende-brugge en wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Prachtig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij valt wel op door zijn gestalte.