Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: vindt u dat belgië niet verder gefederalliseerd mag worden en terug moet gaan naar het model dat BUB
JA 23 43,40%
NEE 30 56,60%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2003, 10:09   #1
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

[size=7][/size]VOOR ALLE ECHTE BELGEN: STEM VOOR DE BUB, ZIJ HEBBEN HET GOED VOOR!!!!!![color=red][/color][size=7][/size]
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 10:21   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De poedel van mijn zus heet ook Nello.
Hij is wel stukken slimmer dan deze Nello.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 10:28   #3
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
knuppel: De poedel van mijn zus heet ook Nello.
Hij is wel stukken slimmer dan deze Nello.

[size=7][/size]Geachte Knuppel, als u denkt dat u sympathie zal winnen met intellectueel hoogstaande beledigingen, vrees ik dat u best eerst eens leert beledigingen maken.

Trouwens, hebt u ooit al gehoord van de term "man's best friend"?
En numero 2: Als u een beetje culturele achtergrond hebt, kent u zeker het verhaal van Nello en Patrache (hoewel dat in Suske en Wiske ook wel voorkomt, cfr Het dreigende dinges)
Oud 6 januari 2003, 10:39   #4
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
[size=7][/size]VOOR ALLE ECHTE BELGEN: STEM VOOR DE BUB, ZIJ HEBBEN HET GOED VOOR!!!!!![color=red][/color][size=7][/size]

We zijn nog steeds niet 1 april hoor!

Ik vraag me trouwens af wat een "echte belg" mag zijn? Er bestaat niet eens een belgisch volk omdat het belgikske bestaat uit twee volkeren!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2003, 10:47   #5
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Nello, ik hoop uit de grond van mijn hart, dat ALLE Belgen voor uw partij zullen stemmen! Ikzelf heb echter NEE gestemd!
Oud 6 januari 2003, 10:52   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De beste vriend van de mens is inderdaad de hond, Nello. Ik had er heel mijn leven en ze aanbaden (en aanbidden) mij. Ze zijn dan ook niet slimmer.
Maar van Suske en Wiske heb ik geen kaas gegeten. Jammer. Ik had er veel uit kunnen leren zie ik nu.
Oud 6 januari 2003, 10:55   #7
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=7][/size]VOOR ALLE ECHTE BELGEN: STEM VOOR DE BUB, ZIJ HEBBEN HET GOED VOOR!!!!!![
En dat voor iemand die zich tot het Vlaams Blok bekende, voor het onstaan van BUB...

Zegt meer over het rechts-conservativisme van Nello dan over zijn WIJ-belgen gevoel
Oud 6 januari 2003, 10:59   #8
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

[Guderian zei:]Ik vraag me trouwens af wat een "echte belg" mag zijn? Er bestaat niet eens een belgisch volk omdat het belgikske bestaat uit twee volkeren![/quote]

Mijn beste, leer uw geschiedenis, reeds in de romeinse tijd bestond 'Belgica', Julius Caesar had zelfs ontzag voor onze moed .

Neen, volgens u bestaat er geen belgisch volk, waarop is dit gebasseerd? op taal? op cultuur? Dan bestaat er evenmin een Vlaams volk, want het West-Vlaams kun je toch onmogelijk vergelijken met het Antwerps, toch?
Een limburger denkt totaal anders als een gentenaar... tot daar uw taal en cultuur.

Ten tweede: als er geen belgie bestaat, en geen belgen bestaan, verklaar mij dan eens de voetbalgekte, de tennisliefde? Wie vertegenwoordigde Sergio bij Eurosong? Van welk land is Julie Taton miss en Zoë Van Gastel (uit boechout, een andere mentaliteit als Sint Gillis Waas) eerste eredame?

Neen, mijn beste, een identiteit en nationaliteit is meer dan een taaltje spreken of op de zelfde manier cultuur beleven, aangezien zowel taal als cultuur een uitvinding des mensheid is. en nationaliteit en identiteit is trots zijn op uw land, op uw vlag. Weten waarom die vlag er is! Toen Wijlen Koning Boudewijn stierf, hebben de ECHTE belgen aangeschoven aan zijn paleis (nuance, het paleis van de staat dat onze koning moet onderhouden). Velen konden niet komen naar Brussel, maar d�*t was de trots voor land en vlag die ik bedoelde!!
Oud 6 januari 2003, 11:04   #9
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Stijn Vl antwoorde:

Citaat:
En dat voor iemand die zich tot het Vlaams Blok bekende, voor het onstaan van BUB...

Zegt meer over het rechts-conservativisme van Nello dan over zijn WIJ-belgen gevoel
Beste Stijn, ik heb - al dan niet tegen u - reeds uitgelegd wat mijn drijfveer was om op Vlaams Blok te stemmen. Ik zal het voor de anderen bij deze nog eens doen:

- afkeer van de politieke partijen
- gebrek aan veiligheid

federaal heb ik nog nooit op vlaams blok gestemd omwille van de volgende reden:

- tegen vaderland
- tegen koning
- tegen vrije mening
- té rechts

Ik betwijfel niet of hier komt een spottende reactie op, maar voor u dat doet, denk na over wat u schrijft...
Oud 6 januari 2003, 11:07   #10
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Toen Wijlen Koning Boudewijn stierf, hebben de ECHTE belgen aangeschoven aan zijn paleis (nuance, het paleis van de staat dat onze koning moet onderhouden). Velen konden niet komen naar Brussel, maar d�*t was de trots voor land en vlag die ik bedoelde!!
IK heb ook aangeschoven aan "zijn" paleis! Ik vond het een historisch moment dat ik niet wou missen ... voor het luttele bedrag van 100 Belgische frank voor een treinticket naar de hoofdstad van België, heen en terug!
Oud 6 januari 2003, 11:11   #11
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- afkeer van de politieke partijen
- gebrek aan veiligheid

federaal heb ik nog nooit op vlaams blok gestemd omwille van de volgende reden:

- tegen vaderland
- tegen koning
- tegen vrije mening
- té rechts
Een partij waarvan ik voor de vuist weg meer negatieve aspekten kan opnoemen dan punten waar ik me wel achter schaar, krijgt mijn stem niet...

Jouw inzichten zijn blijkbaar van een andere aard
Oud 6 januari 2003, 11:16   #12
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw inzichten zijn blijkbaar van een andere aard
Ik dank u stijnvl, dat ook ik een mening mag hebben, maar als ik u alle negatieve én postitieve punten van Vlaams Blok moet opsommen, kunnen we beter een nieuw forum opstarten... trouwens vergeleken met andere partijen heeft vb nog zeer veel positieve punten voor mij.
Oud 6 januari 2003, 11:20   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
trouwens vergeleken met andere partijen heeft vb nog zeer veel positieve punten voor mij.
Ik kijk dus uit naar de nakende verbroedering tussen VB en BUB.

De VBUBB. De Vlaams-Belgische Unie (van het) Belgische Blok.
Oud 6 januari 2003, 11:33   #14
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK heb ook aangeschoven aan "zijn" paleis! Ik vond het een historisch moment dat ik niet wou missen ... voor het luttele bedrag van 100 Belgische frank voor een treinticket naar de hoofdstad van België, heen en terug!
Geachte Luddo, is dit positief bedoeld? ik denk het wel, niet?

Ik stond er ook tussen hoor...
Oud 6 januari 2003, 11:40   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Geloof het maar vrij Nello!

Ik stond er trouwens ook bij. Ik heb zelfs 16 uur staan aanschuiven om Boudewijn te zien maar deze "heilige" was zo dood als elke andere dode pier.
Ik moet wel zeggen dat geen enkele andere pierlewiere mij zo zot kon (en kan) krijgen. Den Albert of zijn levende pierlewier van een zoon zal het niet meer lukken!!!
En ik vrees voor jou dat er zo nog véééééééél meer zijn in dit zot pierlewiereland...
Oud 6 januari 2003, 11:46   #16
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik vrees voor jou dat er zo nog véééééééél meer zijn in dit zot pierlewiereland...
Beste Luddo, geef ze de kans die ze verdienen, vergeet niet, prins Filip is opgevoed door wijlen koning Boudewijn, heeft de zelfde kenmerken, en laat u niet misleiden door uitspraken van republikeinse landgenoten: Filip is echt niet zo dom als men laat uitschijnen, en een familielid van mij vloog samen met filip in het leger, en is zeer gerust mocht de prins naast hem vliegen

Neen, in Laurent zie ik geen toekomst, maar Filip wel, de politiek zal moeten opletten voor hem.

[size=7][/size]geef hen een kans, elke twijfelaar, geef de BUB een kans
Oud 6 januari 2003, 11:52   #17
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Niet positief en niet negatief bedoeld, Nello. Ik wou dat meegemaakt hebben, erbij geweest zijn. En ja, als MENS had ik respekt voor Boudewijn, koning der Belgen (niet mijn koning dus!). En ik wou met eigen ogen en oren vaststellen of die mediahype van "vol droefheid wenende onderdanen" wel waar was! En nee, het was niet waar! Ik heb in al die lange aanschuifuren niemand zien wenen. Wel waren er leuke en interessante gesprekken met de omstaanders.
En voor mij, als overtuigde Vlaamsgezinde, is een Belg in hart en nieren geen monster dat zijn plaatsje op deze aardbol niet verdient! De geschiedenis zal één van ons gelijk geven en het is ieder zijn goed recht die geschiedenis in zijn voordeel te sturen! Als ik een Belgische vlag zie word ik niet boos! Ik voel eerder medelijden want de Belgische constructie is verleden tijd! De toekomst is aan een onafhankelijk Vlaanderen, dat staat in de sterren geschreven! En ik heb ook een Belgische vlag, voor een prikje gekocht op de rommelmarkt, als toekomstig souvenir uit een ver verleden, net zoals ik uit Roemenië een oude Ceaucescovlag heb meegebracht! Het communistisch symbool in het midden was er door de Roemenen uitgeknipt!
Daarom wens ik je veel succes met je partij in de volgende verkiezingen. Dan kunnen de neuzen geteld worden en ik hoop werkelijk dat ALLE Belgicisten uit de andere partijen voor jullie zullen stemmen! Dat zal duidelijkheid brengen want partijen als de SP.A, de CD&V en de VLD weten nog niet goed op welk been ze moeten staan, het Belgische of het Vlaamse!
Oud 6 januari 2003, 12:04   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De propagandatechnieken van "intellectueel" links kan je het best samenvatten als... "Vreselijk ingewikkelde boodschappen, vervelende formuleringen, demoniseren van tegenstanders en misbruik van de media. Het is niet de openlijke leugen die het effectiefst het bewustzijn benevelt, maar de halve waarheid." (Dr. J. Goebbels, pianist, in een onbewaakt ogenblik!)

Die zit.
Oud 6 januari 2003, 12:08   #19
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Beste Luddo, geef ze de kans die ze verdienen, vergeet niet, prins Filip is opgevoed door wijlen koning Boudewijn, heeft de zelfde kenmerken, en laat u niet misleiden door uitspraken van republikeinse landgenoten: Filip is echt niet zo dom als men laat uitschijnen, en een familielid van mij vloog samen met filip in het leger, en is zeer gerust mocht de prins naast hem vliegen

Neen, in Laurent zie ik geen toekomst, maar Filip wel, de politiek zal moeten opletten voor hem.

Nello, ik zou dat potteke van "jachtvlieger Philippe" maar zedig gedekt laten! Er is een hemelsbreed verschil tussen een proper vluchtje maken met een Alphajet of een F16 en dat ding gebruiken als volwaardig jachtvliegtuig of jachtbommenwerper! In luchtmachtkringen doen heel wat andere verhalen de ronde over zijn esbattementen als "jachtvlieger"! Maar dat alleen tussen pot en pint en onder vier ogen want die mensen moeten nog hunnen boterham blijven verdienen, als je begrijpt wat ik bedoel! En in de Kempen weet men ook meer te vertellen over zijn opleiding tot para (in Tielen) en zijn uitstapjes op de Markt van Turnhout. Een doodgewone para moet er meer voor doen om zijn muts te behalen!
Dat hij maar probeert om veilig te vliegen met ONS helicopterke en ook daarmee geen stukken te maken!
Met Vlaamse groeten van Luddo (ex-piloot maar geen jachtvlieger!).
Oud 6 januari 2003, 12:08   #20
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Beste knuppel, dit was eigenlijk voor u bedoeld, niet voor luddo, geef ze de kans die ze verdienen, vergeet niet, prins Filip is opgevoed door wijlen koning Boudewijn, heeft de zelfde kenmerken, en laat u niet misleiden door uitspraken van republikeinse landgenoten: Filip is echt niet zo dom als men laat uitschijnen, en een familielid van mij vloog samen met filip in het leger, en is zeer gerust mocht de prins naast hem vliegen

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be