![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Met aandacht heb ik de laatste dagen het nieuwe beleid bij onze noorderburen gevolgd. Het zogenaamde "lik op stuk" beleid.
Om maar een paar voorbeeldjes te noemen. - Wie een inbreker bij hem thuis een pak rammel geeft zal niet meer zoals voorheen meteen in de boeien geslagen worden. - Allochtonen met de Nederlandse nationaliteit zullen deze kunnen verliezen als ze wat mispeuteren. - Immigranten zullen zelf in hun integratie moeten investeren, of zelf hun nederlandse taalbad moeten betalen ipv van de belastingsbetaler. Dat klinkt toch als muziek in de oren en het is toch wat wij hier ook willen? Ik maak hier de bedenking, moest het VB in ons land één van deze punten maar suggereren. Hadden ze weeral een proces aan hun broek. "Vlaanderen onafhankelijk", het is een idee waar ik wel voor te vinden ben. De eventuele aansluiting bij Nederland echter zag ik minder zitten. Alhoewel, daar valt nu wel over na te denken??? Nederland en Frankrijk met zijn "Roma uitwijzings" beleid, onze buren worden steeds rechtser. Wanneer wij? Wanneer gaat links bij ons eindelijk eens inzien, dat het niet werkt zoals wij hier al veel te lang bezig zijn? Maar er is weer hoop, want als het regent in ..., druppelt het bij ons, toch?
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er wordt hier gewoon geveinsd dat het overal in Europa een heldere hemel met een stralende zon is. Van dat gedruppel zullen we niet veel merken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Ijsland in Europa ligt dan zeker Nederland. Ik weet niet wat dirupo daar over denkt.
Het is bijna 'onmogelijk' immigratiestromen tegen te houden. Kijk naar de geschiedenis. Je kan er eventueel voor zorgen dat het elders beter is dan in Europa om dat het in Europa 'slechter' wordt. Dat tweede is een in eigen vlees snijdende maatregel. Ik hoop dat Europa slimmer is dan dat, maar ik vrees er eigenlijk voor de komende decenia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stond bij wegwerken op drukke T-splits. Fietspad in renovatie, dus afgesloten en fietsers omrijden, mijn taak was om ze hierop te attenderen. Een drukke dubbelbaans provinciale weg. Komt er me daar een madam uit een afrikaans land (Somalie denk ik) aangelopen over de fietspad en zag de afsluiting. Dus wat doet ze, doodleuk op de rijbaan willen gaan lopen. Ik er naar toe en wenken dat ze eraf moest. Het woord gesloten kende ze blijkbaar maar voor de rest begreep ze niets of deed alsof ze geen Nederlands\Limburgs verstond. Met handen en voeten duidelijk gemaakt waar ze heen wilde..rechtdoor dus, maar da kon niet. Want naast feitspad was grasberm en sloot. Voor voetgangers dus verder niet mogelijk en dat mocht ook officieel niet. Ik dus ook met handen en voeten uitgelegd dat ze rechtsaf fietspad omleding moest volgen en ze wou daar weer de rijbaan op lopen (langs de graskant wel). Uiteindelijk begreep ze wel sat ze over fietspad kon lopen. Dat heeft NOPES maar ook NIKS mee discriminatie vandoen maar met fatsoen en normaal leven dat ge de taal vh land leert. Om de gewone elementaire dagelijkse dingen te kunnen doen, o.a aan het verkeer deelnemen. Als ze dat niet willen of niet kunnen moeten ze hier niet komen leven en in hun thuisland blijven wonen. Dat ze daar midden op straat lopen en alles tevoet doen, prima, oké. Maar hier gaat dat niet, punt uit. Ze kiezen zelf hier te komen, dus dat geeft ook verplichtingen. Dus de basis taal leren is het minste wat ze kunnen doen. Feit dat ze het woord "gesloten" kende duidt aan dat ze meer moest begrijpen. Of ze moslima was kon ik niet beoordelen wat in die landen is een hoofddoek miss wel bij de traditionele klederwijze. Er zijn ook mensen uit moslimlanden die wel prima nederlands spreken in het openbare leven, winkels e.d. Als die onder mekaar eigen taal gebruiken oké, Laatst nog in Aldi, maar tegen de kassamadam wel in perfect nederlands. Die hebben de moeite gedaan om integreren op dat punt. "Dus waar een wil is, is een weg" zegt het spreekwoord. Blijkbaar zijn er dan toch ook bij die NIET willen en die mogen ze er op wijzen.
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 5 oktober 2010 om 10:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om een immigrant uit een Aziatisch of Afrikaans land een taal te leren zul je toch eerst het dialect van de betrokken persoon moeten kunnen spreken om überhaupt tot een vorm van communicatie te komen.
Zulks is in de praktijk een onmogelijke zaak derhalve lopen dit soort integratie-processen op niets uit. Meestal. Johan zegt dat de geschiedenis leert dat volksverhuizingen niet tegen te houden zijn. Ook dat is in zijn context juist. Die volksverhuizingen gingen gewapenderhand en in deze tijd liggende feitelijke omstandigheden iets anders. Bij de INVD ligt een enorm pakket aan wetenschap en is precies in beeld gebracht hoe en waarom vreemdelingen de EU binnendringen met een zeer klein aantal landen als hoofddoel. Het is 'politiek correct tot in de afgrond' links dat deze doos van Pandora zorgvuldig gesloten houdt.