![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...etreding.dhtml
Europa onderhandelt nog steeds met Turkije over een mogelijke toetreding. Dit terwijl er vele tegenstanders van zijn, de EU al veel commentaar van binnen- én buitenuit krijgt op het feit dat het te groot wordt, en eerder een onstuurbare massa dan een verbond. Verder behoort Turkije niet eens tot het werelddeel Europa en kent het een totaal andere cultuur dan ons. Laat je gedacht maar weten! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De druk van de VS stijgt hé. Zij willen Turkije graag bij de EU. Nu, in mijn ogen hoort Turkije er niet bij. Het grotendeels Aziatisch land blijft ondermeer nog steeds de mensenrechten schenden. En, ze zouden een veel te grote groep vertegenwoordigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En waarom dat? Wat voor invloed heeft Turkije op de VS? Ik dacht dat ze juist een steeds radicalere koers begonnen te volgen! (kant van Iran kiezen, het volk mag openlijk leuzes tegen de VS scanderen,...) Inderdaad, bijvoorbeeld Koerden hebben er niet erg veel rechten (hoewel dit goed weggemoffeld wordt door hen een Turkse paspoort te geven...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Turkije ligt voor het grootste deel in Azië. Daarom alleen al lijkt het me een slecht idee om hen toe te laten tot de EU. Want waar leg je dan de grens? Wat is dan nog het nut van een Europese Unie als ook niet Europese landen erbij mogen?
De enige reden voor hun toetreding is politiek, Turkije is namelijk redelijk "westers". De bedoeling is dan ook om onze westerse normen en waarden via Turkije ingang te doen vinden in de Arabische wereld. Het is het idee dat wij verlicht zijn, dat wij beschikken over de enige menswaardige en universele normen en waarden en dat wij die over gans de wereld moeten verspreiden om de mensheid te bevrijden, desnoods met geweld. De mateloze arrogantie ervan doet mij kokhalzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Malta behoort ook niet tot 'Europa', voor zover het continent Europa eigenlijk al bestaat. Als dit argument tegen Turkije gebruikt wordt is het niet meer dan consequent om dit ook tegen Malta te gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() En we mogen ook niet vergeten dat Europa al sinds '63 Turkije heeft beloofd te mogen toetreden. Ook economisch zijn ze heel sterk aan het groeien, wat hen wss binnenkort tot pool van immigratie i.p.v. emigratie zal maken. Nog een positieve factor is hun enorm leger. Ze hebben een van de grootste en meer performante legers ter wereld wat voor Europa ook alleen maar van pas kan komen.
Wat mij betreft zouden ze mogen toetreden mits: - kerk en staat zeker gescheiden zijn - een degelijk sociaal vangnet gemaakt wordt - ze de Armeense holocaust ERkennen Laatst gewijzigd door Resqin : 12 januari 2010 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Dat is inderdaad een zeer strenge voorwaarde, waar de Turken echter niet zeer happig op zijn
![]() ![]() Voor de rest kan ik mij inderdaad wel inleven in het argument van Liberalist tegen 'Turkije hoort niet tot Europa' |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Turkije doet nu erg veel moeite om deze regio economisch te opwaarderen d.m.v. project Zuidoost-Anatolië. Dit omvat cru gezegd zeer veel infrastructuur, vooral dammen en wegen, bouwen om de landbouw ferm omhoog te trekken en te zorgen dat ze energie kunnen exporteren. Verder proberen ze ook hun feodale systeem te doorbreken wat uiteraard op erg veel tegenstand botst aangezien het 'traditie' is. Uiteraard zijn er ook de problemen inzake het terrorisme van beide kanten uit, dat moet stoppen! Ik heb de indruk dat de gemoederen tegenwoordig al wat gekoeld zijn maar waarschijnlijk ligt dit meer in het feit dat de media er weinig/niet meer over bericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Het tweede punt waar ik mij aan stoor is de schijnbaar grenzeloze hypocrisie van de egalitairen in dit soort discussies.
Als we dan toch de perse de UVRM als criteria gaan nemen voor lidmaatschap, moeten Spanje, Frankrijk en België sito presto uit de EU gegooid worden wegens het onderdrukken van de Basken, de Bretoenen en het niet erkennen van de massamoorden in Congo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Turkije wil niet meer bij Europa.
Of denk je echt dat die zo naief zijn dat ze niet door hebben dat ze niet welkom zijn. ![]() Turkije is zijn banden met de landen die vroeger tot het Othmaans rijk behoorde aan het verbeteren. En wil zelf een unie opstarten met landen in het Midden Oosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Turkije wil wel degelijk bij Europa. Zo niet, dan zouden ze daar niet meer over willen onderhandelen. De vraag is echter, waarom wil de EU dat.
Turkije heeft politiek, noch sociaal, iets te betekenen c.q. aan te vullen op de EU. We streven naar ontwapening in plaats van be-. Een paar stukjes Turkije zouden op zich interessant zijn en in aanmerking komen. De grote rest, verkeert nog in de late middeleeuwen. Politiek, sociaal en religieus. Dus toch maar even niet. Nog even 125 jaar wachten.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 12 januari 2010 om 23:17. Reden: typo |
![]() |
![]() |