Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 19:30   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard Persverklaring van koninklijk onderhandelaar Wouter Beke

woensdag 2 maart 20111. De Koning heeft mij vandaag belast met de opdracht van koninklijk onderhandelaar. Hij heeft mij gevraagd het terrein voor te bereiden om te kunnen komen tot een communautair akkoord.2. CD&V heeft sinds de verkiezingen van 13 juni gezegd dat de staatshervorming en de volgende federale regering moeten worden gesmeed op de as tussen N-VA en PS. Ik zal dus bij het uitvoeren van mijn opdracht initiatieven nemen in bevoorrechte samenspraak met de voorzitters van de twee grootste partijen.

3. CD&V heeft de voorbije maanden actief en consequent inspanningen geleverd om een akkoord mogelijk te maken. Wij hebben veel mensen, energie en know how geïnvesteerd in de onderhandelingen en tal van concrete voorstellen geformuleerd. Tegelijk zijn wij steevast onze verantwoordelijkheid blijven nemen in de federale regering in lopende zaken.
4. Vandaag heeft de Koning mij gevraagd om daar bovenop nog een engagement aan te gaan en het terrein verder voor te bereiden als koninklijk onderhandelaar. Ik heb die verantwoordelijkheid aanvaard.
5. Ik kan enkel in mijn opdracht slagen, indien er bij alle negen betrokken partijen de vaste wil bestaat om actief mee te werken aan het zoeken naar oplossingen. Discretie, vertrouwen en verantwoordelijkheid zijn daarbij de sleutelwoorden.
6. Op die manier hoop ik in de komende periode voldoende vooruitgang te kunnen boeken, zodat daarna een formateur definitief kan komen tot een communautair akkoord en tot de vorming van een nieuwe, volwaardige federale regering.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be