![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Vrede zij met jullie, Assalam Aleikoum
Goedenavond Ik heb een vraag voor mijn autochtoonse en allochtoonse broeders/zusters? Wat vinden jullie ervan dat Geert Wilders meeregeert ? Volgens wat ik heb gelezen zijn er zelfs Moslims die het geen probleem vinden dat Geert Wilders meeregeert, andere Moslims zijn daarentegen wel tegen de machtsdeelname van Geert Wilders Ik als Moslim, ben natuurlijk tegen zijn anti-islamretoriek, maar ik ben geen racist, en ik vind: laten we hem eens meeregeren, want hij is nu maagd, laten we zien wat hij gaat doen, laten we zien of hij echt iets gaat klaarspelen, Langs de ene kant vind ik de reactie van sommige allochtonen verkeerd. Waarom moeten zij huilen, en klagen, ik vind de illegalen die binnenkomen in Europa, moeten gewoon teruggestuurd worden, ik wil een oproep doen aan illegalen en gelukzoekers: blijf in jullie land en bouw jullie land op. Verder vind ik het misdadige zwijgen van de ontwiklelingslanden echt zeer misdadig. Zij zwijgen en zien toe hoe illegalen Europa overspoelen. Ik ben van mening dat Europa en Amerika, de ontwikkelingslanden die corrupt zijn en ondemocratisch op hun vingers moet tikken, om een goed beleid te voeren, zoals Brazilie bijvoorbeeld, Wij mensen die van derde wereldlande komen wij moeten onze landen van herkomst mee heropbouwen, door hard te werken, door bijdrages te leveren, Wij als allochtonen, moeten bekennen, dat er een smeulende verrechtsing in de lucht hangt, het is klaar en duidelijk, dat de inheemse autochtonen, liever niet willen dat er meer allochtonen binnenkomen, dus moeten de allochtonen hiermee rekening houden, laten we ons focussen en concentreren op onze moederland, Indien Europa, (met haar toenemende vergrijzing) op een sociale drama wilt afstevenen, geen probleem, dan is het best dat de allochtonen alles meenemen en vertrekken uit dit werelddeel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die laatste zin ontgaat me even. WAT precies neemt de allochtoon dan mee ? Wat bedoeld u met een sociaal drama ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn geen "Illegalen" : ieder mens heeft het recht te streven naar geluk.
ik geloof zelfs dat dat ook binnen de islam zo is.
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij zegt het toch zelf : "alles" & dat is dan tegelijk "het sociaal drama".
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het streven naar geluk van de ene mens kan het geluk van een andere mens in het gedrang brengen. Als wij toelaten dat tienduizenden gelukszoekers uit de Derde Wereld zich hier ongestoord kunnen komen vestigen, dan zal dat het welzijn en de welvaart van onze eigen bevolking in het gedrang brengen. En het is de taak van elke regering om in de eerste plaats aan het geluk van die eigen bevolking te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alles meenemen, Een sociale drama: de vergrijzing ==> te hoge kosten van de sociale zekerheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik begrijp zal Geert Wilders,noch de PVV,meeregeren in Nederland.
Ze zullen wel de regering steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
gaat het ook niet op dat er in verre streken een klein landje verplicht zou worden om al deze mizerie op te lossen. Maar mensen die "op den dool " zijn per definitie als "misdadigers" te bestempelen en ze aldus te behandelen is een heel andere benadering van concrete problemen. Ik weet dat er in bepaalde streken een legende ontstaat van het rijke Noorden of het Rijke Westen en dat dit een fata morgana is waar malafide mensenhandelaars profijt mee trachten te doen & een repressie tegen zulke praktijken is vanzelfsprekend nodig : maar laat ons niet in simplisme vervallen.
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel een rare redenering : het is een feit dat er mensen hier werken en geld verdienen en hierdoor hun achtergebleven familieleden financieel kunnen ondersteunen. Ook zijn er velen van de nieuwkomers gedurende langere tijd gesteund door OCMW's en Ziekenkassen. Maar als het er op aan zou komen om wat bij te dragen ho maar ! Dan keren we terug naar onze moederlanden !
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hiermee bewijst Rutten dat het m enkel om zijn postje als minister-president te doen is. Had men hem mee laten regeren, had hij ook in de eventuele klappen meegedeelt, nu ontspringt hij de dans en de bijkomende verantwoordelijkheid! Maw hij kan steeds zijn handen in onschuld wassen en nog groeien bij eventuele volgende verkiezingen! DAT is pas verontrustend! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Moet ik nu terug antwoorden met: "Wa alaikum assalaam" of met
"Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh" ? Maar dat kan ik niet want deze begroeting kan alleen tussen Mohammedanen onderling, niet tussen hen en de ongelovigen. Tenminste dat is mij verteld. Tegen ongelovigen wordt geen Assalam Aleikoum gezegd. Zeker de tweede vorm van antwoord door een ongelovige zou huichelarij zijn. Er zijn wel een paar Moslims b.v. in Maleisië die vinden dat die begroeting wel kan. Islamic-Dictionary Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er bestaat een hadith die door velen 'misbruikt' word om het niet te zeggen. Daar zegt er iemand tegen de Profeet 'sim alaikoem', wat wil zeggen: gif over u. Waarop de Profeet antwoord: 'Wa alaik' (en over u). Velen misbruiken deze overlevering om wanneer een niet moslim asalaam alaikoem zegt te antwoorden met wa alaik. Wat dus totaal fout is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 6 oktober 2010 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Wilders gedoogt formeel, doch regeert officieus mee.
Wilders is hiermee bijzonder slim bezig. Alle fouten zijn niet zijn schuld, want hij heeft geen regeringsverantwoordelijkheid. Alle goed uitvallende dingen komen dankzij zijn steun tot stand. In het huidige regeerakkoord staan nog niet zulke verschrikkelijke zaken. Het gedoogakkoord rept van strengere immigratiewetten. Alleen is verandering van EU-richtlijnen nodig om die mogelijk te maken. Dat zit er dus niet in. Hij verwacht en ik deel die verwachting, dat de PVV in de volgende verkiezingen flink wint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sinds wanneer is een minderheidskabinet steunen "meeregeren"?
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() wa alaikoem salaam. (en vrede met u)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ik vind het een overwinning voor de democratie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind de term "misdaad" zeer ruim, het kan gaan van schuldig verzuim, het geven van teveel eten aan eendjes en zwanen in de park, tot het vermoorden van mensen, alles wat de wet heeft gedefinieerd als een misdaad, misdrijf is dus ook een misdrijf
Voor zover ik weet, indien een persoon, in de derde wereld, met eer en geweten weet dat het overschrijden van een grens, strafbaar is dan is hij een misdadiger, Belgie dat uit 10 Miljoen bewoners bestaat kan niet de armoede dragen van ee dozijn andere arme landen die 10 keer meer bewoners bevat, zelfs allochtonen en autochtonen, uit Spanje, Frankrijk en Nederland komen allemaal naar hier. Belgie en met name Vlaanderen heeft een fundamenteel probleem, namelijk het probleem van de ruimtelijke ordening, Vlaanderen is sowieso één van de dichtstbevolkte landen in de wereld, je hebt overal files en bomen en bossen worden omgehakt, er was zelfs sprake om de privé-gronden te "onteigenen", wordt het geen tijd om in de hoogte te bouwen, dus om wolkenkrabbers te bouwen en hoge gebouwen, om zo de tekorten aan woningen op te vangen, enz... Indien al die allochtonen, die beslissen om thuis te blijven, en de pijn verbijten en proberen iets op te bouwen in hun eigen land, is dat dan niet beter, om naar hier te komen, als het zo verder gaat, dan weet ik het niet |
![]() |
![]() |