Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2010, 16:04   #1
Moor
Gouverneur

Standaard Geert Wilders doet mee? Wat vinden jullie ervan?

Vrede zij met jullie, Assalam Aleikoum

Goedenavond

Ik heb een vraag voor mijn autochtoonse en allochtoonse broeders/zusters?

Wat vinden jullie ervan dat Geert Wilders meeregeert ?

Volgens wat ik heb gelezen zijn er zelfs Moslims die het geen probleem vinden dat Geert Wilders meeregeert, andere Moslims zijn daarentegen wel tegen de machtsdeelname van Geert Wilders

Ik als Moslim, ben natuurlijk tegen zijn anti-islamretoriek, maar ik ben geen racist, en ik vind: laten we hem eens meeregeren, want hij is nu maagd, laten we zien wat hij gaat doen, laten we zien of hij echt iets gaat klaarspelen,

Langs de ene kant vind ik de reactie van sommige allochtonen verkeerd.

Waarom moeten zij huilen, en klagen, ik vind de illegalen die binnenkomen in Europa, moeten gewoon teruggestuurd worden, ik wil een oproep doen aan illegalen en gelukzoekers: blijf in jullie land en bouw jullie land op.

Verder vind ik het misdadige zwijgen van de ontwiklelingslanden echt zeer misdadig. Zij zwijgen en zien toe hoe illegalen Europa overspoelen.

Ik ben van mening dat Europa en Amerika, de ontwikkelingslanden die corrupt zijn en ondemocratisch op hun vingers moet tikken, om een goed beleid te voeren, zoals Brazilie bijvoorbeeld,

Wij mensen die van derde wereldlande komen wij moeten onze landen van herkomst mee heropbouwen, door hard te werken, door bijdrages te leveren,

Wij als allochtonen, moeten bekennen, dat er een smeulende verrechtsing in de lucht hangt, het is klaar en duidelijk, dat de inheemse autochtonen, liever niet willen dat er meer allochtonen binnenkomen, dus moeten de allochtonen hiermee rekening houden, laten we ons focussen en concentreren op onze moederland,

Indien Europa, (met haar toenemende vergrijzing) op een sociale drama wilt afstevenen, geen probleem, dan is het best dat de allochtonen alles meenemen en vertrekken uit dit werelddeel
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 16:08   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht

Goedenavond

Volgens wat ik heb gelezen zijn er zelfs Moslims die het geen probleem vinden dat Geert Wilders meeregeert, andere Moslims zijn daarentegen wel tegen de machtsdeelname van Geert Wilders

Ik als Moslim, ben natuurlijk tegen zijn anti-islamretoriek, maar ik ben geen racist, en ik vind: laten we hem eens meeregeren, want hij is nu maagd, laten we zien wat hij gaat doen, laten we zien of hij echt iets gaat klaarspelen,

Langs de ene kant vind ik de reactie van sommige allochtonen verkeerd.

Waarom moeten zij huilen, en klagen, ik vind de illegalen die binnenkomen in Europa, moeten gewoon teruggestuurd worden, ik wil een oproep doen aan illegalen en gelukzoekers: blijf in jullie land en bouw jullie land op.

Verder vind ik het misdadige zwijgen van de ontwiklelingslanden echt zeer misdadig. Zij zwijgen en zien toe hoe illegalen Europa overspoelen.

Ik ben van mening dat Europa en Amerika, de ontwikkelingslanden die corrupt zijn en ondemocratisch op hun vingers moet tikken, om een goed beleid te voeren, zoals Brazilie bijvoorbeeld,

Wij mensen die van derde wereldlande komen wij moeten onze landen van herkomst mee heropbouwen, door hard te werken, door bijdrages te leveren,

Wij als allochtonen, moeten bekennen, dat er een smeulende verrechtsing in de lucht hangt, het is klaar en duidelijk, dat de inheemse autochtonen, liever niet willen dat er meer allochtonen binnenkomen, dus moeten de allochtonen hiermee rekening houden, laten we ons focussen en concentreren op onze moederland,

Indien Europa, (met haar toenemende vergrijzing) op een sociale drama wilt afstevenen, geen probleem, dan is het best dat de allochtonen alles meenemen en vertrekken uit dit werelddeel

Die laatste zin ontgaat me even.
WAT precies neemt de allochtoon dan mee ? Wat bedoeld u met een sociaal drama ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 16:08   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Er zijn geen "Illegalen" : ieder mens heeft het recht te streven naar geluk.
ik geloof zelfs dat dat ook binnen de islam zo is.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 16:09   #4
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Hij zegt het toch zelf : "alles" & dat is dan tegelijk "het sociaal drama".

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 6 oktober 2010, 16:22   #5
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het streven naar geluk van de ene mens kan het geluk van een andere mens in het gedrang brengen. Als wij toelaten dat tienduizenden gelukszoekers uit de Derde Wereld zich hier ongestoord kunnen komen vestigen, dan zal dat het welzijn en de welvaart van onze eigen bevolking in het gedrang brengen. En het is de taak van elke regering om in de eerste plaats aan het geluk van die eigen bevolking te denken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 16:35   #6
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dus al hun hebben en houden, hun geld, talenten (van degenen die wel een bijdrage leveren en niet de criminelen)

Alles meenemen,
Een sociale drama: de vergrijzing ==> te hoge kosten van de sociale zekerheid
Oud 6 oktober 2010, 16:39   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor zover ik begrijp zal Geert Wilders,noch de PVV,meeregeren in Nederland.
Ze zullen wel de regering steunen.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 17:00   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het streven naar geluk van de ene mens kan het geluk van een andere mens in het gedrang brengen. Als wij toelaten dat tienduizenden gelukszoekers uit de Derde Wereld zich hier ongestoord kunnen komen vestigen, dan zal dat het welzijn en de welvaart van onze eigen bevolking in het gedrang brengen. En het is de taak van elke regering om in de eerste plaats aan het geluk van die eigen bevolking te denken.
Streven naar geluk sluit inderdaad het uitbuiten van de medemens om zijn eigen welvaart te realizeren niet in. Het betekent zeker niet dat men hier onder eender welk voorwendsel moet komen stelen, vrouwenhandel bedrijven of drugs verkopen. Ideaal is streven naar geluk het streven naar geluk voor iedereen. Indien iemand zijn land onder water staat, of er een jarenlange droogte heerst, bandieten het land overweldigen, je als vrouw of homosexueel vervolgd wordt is het logisch dat je geholpen wordt en dat gelijktijdig de menselijke orde op zaken wordt gesteld in je land van herkomst. Indien duizenden (miljoenen ?) mensen in grote nood verkeren
gaat het ook niet op dat er in verre streken een klein landje verplicht zou worden om al deze mizerie op te lossen.

Maar mensen die "op den dool " zijn per definitie als "misdadigers" te bestempelen en ze aldus te behandelen is een heel andere benadering van concrete problemen.

Ik weet dat er in bepaalde streken een legende ontstaat van het rijke Noorden of het Rijke Westen en dat dit een fata morgana is waar malafide mensenhandelaars profijt mee trachten te doen & een repressie tegen zulke praktijken is vanzelfsprekend nodig : maar laat ons niet in simplisme vervallen.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 6 oktober 2010, 17:05   #9
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus al hun hebben en houden, hun geld, talenten (van degenen die wel een bijdrage leveren en niet de criminelen)

Alles meenemen,
Een sociale drama: de vergrijzing ==> te hoge kosten van de sociale zekerheid
Wel een rare redenering : het is een feit dat er mensen hier werken en geld verdienen en hierdoor hun achtergebleven familieleden financieel kunnen ondersteunen. Ook zijn er velen van de nieuwkomers gedurende langere tijd gesteund door OCMW's en Ziekenkassen. Maar als het er op aan zou komen om wat bij te dragen ho maar ! Dan keren we terug naar onze moederlanden !

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 6 oktober 2010, 17:55   #10
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goedenavond

Daar nijpt juist het schoentje, hij regeert niet mee!
Hiermee bewijst Rutten dat het m enkel om zijn postje als minister-president te doen is.

Had men hem mee laten regeren, had hij ook in de eventuele klappen meegedeelt, nu ontspringt hij de dans en de bijkomende verantwoordelijkheid! Maw hij kan steeds zijn handen in onschuld wassen en nog groeien bij eventuele volgende verkiezingen! DAT is pas verontrustend!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 18:16   #11
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik nu terug antwoorden met: "Wa alaikum assalaam" of met
"Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh" ?

Maar dat kan ik niet want deze begroeting kan alleen tussen Mohammedanen onderling, niet tussen hen en de ongelovigen. Tenminste dat is mij verteld.
Tegen ongelovigen wordt geen Assalam Aleikoum gezegd. Zeker de tweede vorm van antwoord door een ongelovige zou huichelarij zijn.
Er zijn wel een paar Moslims b.v. in Maleisië die vinden dat die begroeting wel kan.
Islamic-Dictionary

Citaat:
The scholars differed on this matter, because when Prophet Mohammed instructed the Muslims not to say Salam to the *people of the book* at that time who were only Jews in that area, it was because some Jews used to pass by and say to the Muslims Alsaam alikum (omitting the lam "L") and it means "Death" instead of Alsalaam Alikum, which means peace, but many muslims didn't notice till Prophet Mohammed told them not to greet them using "salam" because the Jews at that time were wishing death for muslims instead of peace.
Religious Forums
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 18:21   #12
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Moet ik nu terug antwoorden met: "Wa alaikum assalaam" of met
"Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh" ?

Maar dat kan ik niet want deze begroeting kan alleen tussen Mohammedanen onderling, niet tussen hen en de ongelovigen. Tenminste dat is mij verteld.
Tegen ongelovigen wordt geen Assalam Aleikoum gezegd. Zeker de tweede vorm van antwoord door een ongelovige zou huichelarij zijn.
Er zijn wel een paar Moslims b.v. in Maleisië die vinden dat die begroeting wel kan.
Islamic-Dictionary

Religious Forums
Men kan tegen iedereen asalaam alaikoem zeggen.
Er bestaat een hadith die door velen 'misbruikt' word om het niet te zeggen.

Daar zegt er iemand tegen de Profeet 'sim alaikoem', wat wil zeggen: gif over u. Waarop de Profeet antwoord: 'Wa alaik' (en over u).

Velen misbruiken deze overlevering om wanneer een niet moslim asalaam alaikoem zegt te antwoorden met wa alaik. Wat dus totaal fout is.

Citaat:
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Oud 6 oktober 2010, 20:25   #13
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Streven naar geluk sluit inderdaad het uitbuiten van de medemens om zijn eigen welvaart te realizeren niet in. Het betekent zeker niet dat men hier onder eender welk voorwendsel moet komen stelen, vrouwenhandel bedrijven of drugs verkopen. Ideaal is streven naar geluk het streven naar geluk voor iedereen. Indien iemand zijn land onder water staat, of er een jarenlange droogte heerst, bandieten het land overweldigen, je als vrouw of homosexueel vervolgd wordt is het logisch dat je geholpen wordt en dat gelijktijdig de menselijke orde op zaken wordt gesteld in je land van herkomst. Indien duizenden (miljoenen ?) mensen in grote nood verkeren
gaat het ook niet op dat er in verre streken een klein landje verplicht zou worden om al deze mizerie op te lossen.

Maar mensen die "op den dool " zijn per definitie als "misdadigers" te bestempelen en ze aldus te behandelen is een heel andere benadering van concrete problemen.

Ik weet dat er in bepaalde streken een legende ontstaat van het rijke Noorden of het Rijke Westen en dat dit een fata morgana is waar malafide mensenhandelaars profijt mee trachten te doen & een repressie tegen zulke praktijken is vanzelfsprekend nodig : maar laat ons niet in simplisme vervallen.
Ik zeg ook nergens dat we niémand zouden mogen toelaten op ons grondgebied. Mensen die bv. omwille van hun overtuiging vervolgd worden (ik denk met name aan de Koerden) of die door natuurlijke rampen bedreigd worden, kunnen hier in principe onderdak krijgen (al zou wel de stelregel moeten gelden dat men eerst in het eigen werelddeel naar opvang zoekt). Ik bestempel hen helemaal niet als 'misdadigers per definitie'. Dat is echter de discussie niet. Een overgrote meerderheid van de illegalen zit hier niet omwille van die redenen, maar omwille van economische gelukszoekerij. Indien we uw stelling zouden volgen, namelijk dat niemand nog illegaal mag zijn, dan moeten we al deze mensen hier definitief onderdak verlenen - om nog maar te zwijgen van de enorme volgmigratie die zal ontstaan. Met alle gevolgen vandien voor de leefbaarheid in ons land, die nu reeds zo op de proef gesteld wordt door de massa-migratie. Om dit te vermijden is het nu eenmaal noodzakelijk dat we bepaalde migranten een verblijfsvergunning moeten ontzeggen en dus tot illegaal moeten verklaren, hoe erg u dat ook kunt vinden.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 6 oktober 2010 om 20:31.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 20:28   #14
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vinden jullie ervan dat Wilders meereGeert?
Wilders gedoogt formeel, doch regeert officieus mee.

Wilders is hiermee bijzonder slim bezig. Alle fouten zijn niet zijn schuld, want hij heeft geen regeringsverantwoordelijkheid. Alle goed uitvallende dingen komen dankzij zijn steun tot stand.

In het huidige regeerakkoord staan nog niet zulke verschrikkelijke zaken. Het gedoogakkoord rept van strengere immigratiewetten. Alleen is verandering van EU-richtlijnen nodig om die mogelijk te maken. Dat zit er dus niet in.

Hij verwacht en ik deel die verwachting, dat de PVV in de volgende verkiezingen flink wint.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 20:35   #15
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is een minderheidskabinet steunen "meeregeren"?
Oud 6 oktober 2010, 23:07   #16
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Men kan tegen iedereen asalaam alaikoem zeggen.
Er bestaat een hadith die door velen 'misbruikt' word om het niet te zeggen.

Daar zegt er iemand tegen de Profeet 'sim alaikoem', wat wil zeggen: gif over u. Waarop de Profeet antwoord: 'Wa alaik' (en over u).

Velen misbruiken deze overlevering om wanneer een niet moslim asalaam alaikoem zegt te antwoorden met wa alaik. Wat dus totaal fout is.
Wat moeten ze dan wel antwoorden aan die niet-gelovige ? Of moeten ze niet antwoorden ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 04:07   #17
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat moeten ze dan wel antwoorden aan die niet-gelovige ? Of moeten ze niet antwoorden ?
wa alaikoem salaam. (en vrede met u)

Citaat:
Oud 7 oktober 2010, 10:43   #18
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er dan sloppenwijken van vm Europeanen in Riad of Beiruth ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 10:44   #19
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het een overwinning voor de democratie
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 11:09   #20
Moor
Gouverneur

Standaard

Ik vind de term "misdaad" zeer ruim, het kan gaan van schuldig verzuim, het geven van teveel eten aan eendjes en zwanen in de park, tot het vermoorden van mensen, alles wat de wet heeft gedefinieerd als een misdaad, misdrijf is dus ook een misdrijf

Voor zover ik weet, indien een persoon, in de derde wereld, met eer en geweten weet dat het overschrijden van een grens, strafbaar is dan is hij een misdadiger,

Belgie dat uit 10 Miljoen bewoners bestaat kan niet de armoede dragen van ee dozijn andere arme landen die 10 keer meer bewoners bevat, zelfs allochtonen en autochtonen, uit Spanje, Frankrijk en Nederland komen allemaal naar hier.

Belgie en met name Vlaanderen heeft een fundamenteel probleem, namelijk het probleem van de ruimtelijke ordening, Vlaanderen is sowieso één van de dichtstbevolkte landen in de wereld, je hebt overal files en bomen en bossen worden omgehakt, er was zelfs sprake om de privé-gronden te "onteigenen",

wordt het geen tijd om in de hoogte te bouwen, dus om wolkenkrabbers te bouwen en hoge gebouwen, om zo de tekorten aan woningen op te vangen, enz...

Indien al die allochtonen, die beslissen om thuis te blijven, en de pijn verbijten en proberen iets op te bouwen in hun eigen land, is dat dan niet beter, om naar hier te komen, als het zo verder gaat, dan weet ik het niet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be