Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 12:06   #1
fatimaindewibra
Vreemdeling

Standaard

Dag mevr Vandermeersch
Ik ben op en top voor girlpower en vind het fantastisch dat partijen hun (schoon) vrouwvolk ook naar voor schuiven. Je ziet er heel wat in de politiek momenteel a la Freya, Ceysen, Bytebier,… maar in tegenstelling tot andere partijen merk ik dat de vrouwen bij het Vl Blok er enkel dienen als randdecoratie. U bent meestal in beeld op de achtergrond glimlachend net of u reclame maakt voor tandpasta white of l´oreal blonde. Mag u niets zeggen of hebt u niets te zeggen…Zeg dat niet veel over de houding van het Vl Blok t.a.v de vrouwen…?
fatimaindewibra is offline  
Oud 24 mei 2004, 12:29   #2
kwelduvel
Lokaal Raadslid

Standaard

[size=6]Vlaams Blok = vrouwen aan de haard?[/size]

.................................................. .................................................. .......
kwelduvel is offline  
Oud 24 mei 2004, 16:35   #3
Anke Van dermeersch
Vreemdeling

Anke Van dermeersch's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat u zich vergist. Ik ben nu eenmaal een optimist die altijd lachend verschijnt en dat neemt niet weg dat ik wel degelijk op de juiste moment mijn zegje doe.
In tegenstelling tot andere vrouwelijk politici kom ik niet over alles en nog wat een mening verkondigen op TV. Ik wil enkel gehoord worden als ik dit politiek relevant vind. En ja, dit wil zeggen dat ik achter de schermen meer te zeggen heb dan in idiote TV programma's.
Het is een vooroordeel om te stellen dat het Vlaams Blok vrouwonvriendelijk zou zijn en zou willen dat alle vrouwen terug aan de haard zouden moeten.
Wij wensen dat er een opvoedersloon komt voor alle ouders (man of vrouw) die zelf hun kinderen willen opvangen en opvoeden in plaats van dit over te laten aan kinderopvang, onhaalmoeders alllerhande.
Enkel kwaadwillige geesten, zoals er zovele TV journalist zijn, blijven zo'n positief initiatief in een slecht daglicht plaatsen.
Anke Van dermeersch is offline  
Oud 24 mei 2004, 17:33   #4
fatimaindewibra
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anke Van dermeersch
Ik denk dat u zich vergist. Ik ben nu eenmaal een optimist die altijd lachend verschijnt en dat neemt niet weg dat ik wel degelijk op de juiste moment mijn zegje doe.
In tegenstelling tot andere vrouwelijk politici kom ik niet over alles en nog wat een mening verkondigen op TV. Ik wil enkel gehoord worden als ik dit politiek relevant vind. En ja, dit wil zeggen dat ik achter de schermen meer te zeggen heb dan in idiote TV programma's.
Het is een vooroordeel om te stellen dat het Vlaams Blok vrouwonvriendelijk zou zijn en zou willen dat alle vrouwen terug aan de haard zouden moeten.
Wij wensen dat er een opvoedersloon komt voor alle ouders (man of vrouw) die zelf hun kinderen willen opvangen en opvoeden in plaats van dit over te laten aan kinderopvang, onhaalmoeders alllerhande.
Enkel kwaadwillige geesten, zoals er zovele TV journalist zijn, blijven zo'n positief initiatief in een slecht daglicht plaatsen.
Het is toch wel duidelijk dat het vrouw volk binnen het Vl Blok enkel op de cover mogen staan maar ze met geen enkele politieke issue of standpunt van het Blok zelf naar buiten komen of aan het woord worden gelaten. Die zogenaamde idiote programma´s die vinden uw mannelijke partijleden toch niet al te idioot en worden zelfs gretig door hen gebruikt…dat u veel te zeggen zou hebben achter de schermen…hmmm dat betwijfel ik toch…de sterke personen achter de schermen zijn meestal ook duidelijk zichtbaar op ´t scherm..
Oud 24 mei 2004, 18:01   #5
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat je het probleem wel wat verder moet nuanceren, het is inderdaad waar dat bij de andere partijen veel meer niet zo gekende politiekers op het scherm gevoerd worden dan bij het blok. de vraag is echter of dat wel de fout van het blok is, de vlaamse televisiezenders zijn immers zeer schaars als het erop aankomt mensen van het blok uit te nodigen in hun programmas en dat leidt ertoe dat enkel de 3 meest gekenden (de winter, annemans en van hecke) gevraagd worden om in politieke programmas op te treden.

verder is het ook zo dat de minder gekende politiekers vaak worden gevraagd om op te treden in de zogenaamde infotainment programmas, maar of dat een goede zaak voor de politiek is of niet laat ik hier in het midden
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 24 mei 2004, 18:11   #6
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

U moet eens minder selectief leren kijken. Volgens mij bent u blind op één oog. Ik heb Anke en Marie-Rose al in zowat alle politieke programma's zien opdraven de jongste weken. Ook op congressen van het Vlaams Blok placeren zij steevast hun woordje.

Maar... je moet het natuurlijk WILLEN zien, he.

Enfin, om het u misschien wat makkelijker te maken : hiermee kan je al beginnen :

Marie-Rose Morel :

10.05.2004
Kiesrecht - VTM

31.05.2004
20.00u Terzake 04 - Canvas

07.06.2004
22.15u Studio Brussel & aansluitend Advocaat van de Duivel TV 1

En 't is niet dat het Blok de deur moet platlopen bij de Vlaamse TV-zenders. 8)
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 24 mei 2004, 18:14   #7
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama

z�*�*�*�*�*lig! mag die in mijn archief voor als't nog eens over de rode VRT gaat ?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 24 mei 2004, 18:18   #8
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:

z�*�*�*�*�*lig! mag die in mijn archief voor als't nog eens over de rode VRT gaat ?
Maar vaneigenst mag dat, Pauluske.

Zet er dit ook ineens maar bij :

Citaat:
De VRT en andere Vlaamse zenders (zoals VTM) zullen er alles, maar dan ook alles aan doen om het Vlaams blok buiten schot te houden. In hun magazine stond er deze maand een artikel over het aantal keer dat het Vlaams Blok op TV mag komen, enkele cijfers:

Aanwezigheid in Nieuws-programma's vrt - 6 weken voor de verkiezingen

VLD: 25,0%
Spa: 18,9%
CD&V: 18,4
Agalev: 13,5%
Vl.Blok: 5,8%
N-VA: 4,1%
Andere: 4,4%
Franst. Part.: 9,9%

Aanwezigheid in duidings-programma's Villa Politica, De 7de dag, Terzake
01/11/2003 - 31/01/2004

VLD: 11u34
Spa/spirit: 8u38
CD&V: 6u44
Groen!: 1u27
Vlaams Blok: 0u57
8)
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 24 mei 2004, 18:25   #9
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet eens minder selectief leren kijken. Volgens mij bent u blind op één oog. Ik heb Anke en Marie-Rose al in zowat alle politieke programma\\\\\\\\\\\\\\\'s zien opdraven de jongste weken

.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
Oud 24 mei 2004, 18:28   #10
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:
U moet eens minder selectief leren kijken. Volgens mij bent u blind op één oog. Ik heb Anke en Marie-Rose al in zowat alle politieke programma\\\\\\\\\\\\\\\'s zien opdraven de jongste weken

.
Wat m.i. heel wat zegt over het aandeel vrouwelijke vertegenwoordiging in de programma's, nietwaar ? 8)

De cijfers zijn wat ze zijn, Pauluske. Maar ondanks de media-beperking stel ik vast dat de vrouwkes best wel een deftig appearance-percentage vertegenwoordigen ?

P.S. : 't was wel een goede poging, hoor, Pauluske.
abramis brama is offline  
Oud 24 mei 2004, 18:37   #11
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

gij hebt nog niet door dat dat citaat (uiteraard uit z'n verband gerukt ) iets heel anders kan betekenen hé

Oud 25 mei 2004, 11:09   #12
fatimaindewibra
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U moet eens minder selectief leren kijken. Volgens mij bent u blind op één oog. Ik heb Anke en Marie-Rose al in zowat alle politieke programma's zien opdraven de jongste weken. Ook op congressen van het Vlaams Blok placeren zij steevast hun woordje.

Maar... je moet het natuurlijk WILLEN zien, he.

Enfin, om het u misschien wat makkelijker te maken : hiermee kan je al beginnen :

Marie-Rose Morel :

10.05.2004
Kiesrecht - VTM

31.05.2004
20.00u Terzake 04 - Canvas

07.06.2004
22.15u Studio Brussel & aansluitend Advocaat van de Duivel TV 1

Mijn ogen zijn nog ok hoor en ben zeker een selectieve kijker wat betreft televisie maar waar ik het over heb is niet de kiescampagnes...daar zou het maar erg zijn als de nieuwe en oude cover girls niet af en toe aan het woord worden gelaten. Waar ik het over heb is het VL BL in haar dagdaglijkse politieke rol en daar zie je ons Anke ea vrouwe weinig of niet naar voren komen in tegenstelling tot andere partijen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be