![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zal BHV-splitsing op de parlementaire agenda staan voor volgende verkiezingen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 60,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 40,00% |
zo simpel is't niet, ik verklaar.. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
wat is BHV ? |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de agendering is al heel wat te doen geweest, en is binnen dit forum in verschillende topics soms zelfs een splijtzwam geworden tussen overtuigde N-VA aanhangers.
Volgens mij heeft N-VA de kans gemist om een splitsing op de agenda van de kamer te brengen. Een strategische blunder van formaat. Zolang de onderhandelingen duren zal de agendering steeds als een casus belli gezien worden. Dus, één keer uitgesteld, wordt dat steeds opnieuw uitstellen. Wanneer de stekker er finaal uitgaat en er nieuwe verkiezingen moeten komen, zal er dus nog steeds geen voorstel tot splitsing zijn. Misschien dat ze op de laatste dag dan nog iets proberen zoals de vorige keer, een voorstel dat er toch niet door geraakt, ook zoals vorige keer. Dat is het doemscenario dat mij het meest waarschijnlijk lijkt. En dan denk ik, zal ik nogmaals weigeren met de organisatie van die onwettige verkiezingen mee te werken, terwijl er nog een proces gaande is van de vorige ? Als de verkozenen zelf de Franstaligen of het Belgisch circus niet willen bruskeren, waarom zouden wij dat dan wel doen ? Of moeten we anderen verkiezen die onze protestacties tegen BHV wél steunen ? Ook al zijn die op andere gebieden dan weer erg tegenstrijdig met mijn eigen ideeën. Ik begrijp het niet meer. Heel de Vlaamse ontvoogdingsstrijd was een strijd voor gelijkheid en nu dat we zoveel troeven in handen hebben stoppen we net voor de meet. Terwijl het bestaan van BHV volgens mij wel degelijk een afkalving van Vlaanderen kan veroorzaken. Surplassen net voor de meet kan volgens mij nooit een goeie methode zijn om te winnen. |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het kiezen zelf, als de N-VA ons in de steek moest laten deze keer, dan wordt het VB. Als men dan nog Vlaanderen haar recht blijft misgunnen, rellen en betogingen en Brussel in brand steken.
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ongeduldige mensen hier. Zondag of maandag weten we het.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Nee .
Deze zal uitgewerkt worden in een compromis en de grondwet wordt hier niet gehandhaafd . |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is dus nog steeds niet onherroepelijks gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
EN die BHV stemming op de agenda voor de nieuwe verkiezingen? Het zal moeten, en het zal aan ons zijn om dat zo te verkopen. Geen splitsing BHV zijn wederom ongrondwettelijke verkiezingen. Om één keer Dedecker te citeren, ja dit kan de 'smoking-gun' worden van de volgende verkiezingen. Maar vooral, laat ons hopen dat het een 'smoking gun' zal worden voor het einde van België.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 16 oktober 2010 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, als ik het mis heb en alles is geregeld zodat het voorstel móet gestemd worden in het voltallige parlement, dan neem ik al mijn geklaag van de vorige dagen in alle nederigheid terug, maar ik ben toch nog niet overtuigd dat dat het geval is. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() zucht,
Het is duidelijk. Als maandag er geen "ja" komt op het voorstel van BDW, dan zal mét hoogdringendheid, het voorstel besproken én gestemd worden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kunnen de franstaligen nog één belangenconflikt inroepen (van Brussel) of kunnen ze (omdat er een nieuw parlement zit) de hele carousel van belangenconflikten opnieuw inroepen?? De media geeft hier geen info's.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Voor andere voorstellen die financiën onttrekken kan het zijn dat ook zij partij zijn en hun vertraging opstarten, maar dan wens ik hen veel geluk om van de Vlamingen hun aparte regio met meer bevoegdheden te laten zegenen, waar ze vragende partij voor zijn. ![]()
|
![]() |