Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2010, 08:30   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard PVV en het tweede paspoort wegdoen

Rutte mengt zich niet in discussie dubbele nationaliteit
za 16 okt 2010, 15:41
Staatssecretaris is Zweedse
De kersverse staatssecretaris...

PVV: staatssecretaris moet tweede paspoort wegdoenRutte mengt zich niet in discussie dubbele nationaliteit Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Premier Rutte wil zich vooralsnog niet mengen in de ophef die is ontstaan over de dubbele nationaliteit van staatssecretaris Veldhuijzen (Volksgezondheid). Vanochtend onthulde De Telegraaf dat de kersverse bewindsvrouw naast een Nederlands, ook een Zweeds paspoort heeft.

PVV-leider Wilders, die het kabinet aan gedoogsteun helpt, is onaangenaam verrast door de dubbele nationaliteit van Veldhuijzen, die in het Zweedse Göteborg geboren is en wiens volledige achternaam Veldhuijzen Van Zanten-Hyllner luidt. “Ik wist hier niks van, was er niet over geïnformeerd. De PVV is nog steeds van mening dat dubbele nationaliteit van bewindslieden erg ongewenst is”, zegt Wilders. Hij zal de bewindsvrouw in het debat over de regeringsverklaring oproepen om haar Zweedse nationaliteit in te leveren en zal daartoe een motie indienen.

De verontwaardiging bij Wilders komt koud twee dagen na de beëdiging van het kabinet. Volgens een woordvoerder van Veldhuijzen zijn Rutte en vicepremier Verhagen voor het aantreden van de staatssecretaris geïnformeerd over haar dubbele nationaliteit en hadden ze daar geen moeite mee.

De PVV diende bij het aantreden van het vorige kabinet onmiddellijk een motie van wantrouwen in tegen toenmalig staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak, omdat zij ook een Marokkaans respectievelijk Turks paspoort hadden. Dat had volgens Wilders niets te maken met hun islamitische achtergrond, maar met het feit dat hun loyaliteit niet volledig bij Nederland zou liggen. “Als de heer Aboutaleb een blonde kuif en een Zweeds paspoort had ik precies hetzelfde gezegd”, zei Wilders daar destijds over.

Rutte en Veldhuijzen wachten nu het debat over de regeringsverklaring af dat op 26 oktober gehouden wordt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...t__.html?p=6,1

Hij moet nu niet gaan zeveren, die Wilders. Maar ergens moet hij principieel blijven m.b.t de dubbele paspoort van gasten uit de islamlanden.
Doch de dubbele pas bij moslims heeft een andere waarde en is gekoppeld aan het islam-geloof. Omdat moskee en staat daar niet gescheiden zijn en afstand doen van hun "marrokaan"of "turk" zijn zoveel betekent als afstand doen vd Islam. En hun doel is idd infiltratie en overheersing.
Maar bij iemand als staatssecretaris Veldhuizen speelt geloof geen enkele rol. Doch ten aanzien vd Islam kan ik mij voorstellen dat hij principieel blijft want anders gaan die weer mekkeren (zijn ze goed in): waarom zij wel en ikke nie?
En Zweden maakt er geen punt van als ze afstand doet.
Oud 17 oktober 2010, 10:45   #2
konnichiwa
Vreemdeling

Standaard

Mjah voor een functie als deze vind ik dubbelnationaliteit toch wel gek...nu staatssecretaris, volgende keer minister..En dan eindigen met een Eerste minister die een dubbele nationaliteit heeft?

Alé ik heb er zelf geen last van maar vind nu ook weer niet dat Wilders overdrijft.
konnichiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be