![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() anti racisme betoging te leuven
Heel wat buitenlandse studenten in Leuven klagen over racisme. Enkele Leuvense cafés zouden buitenlanders al meerdere keren de toegang hebben geweigerd. Portulaca, de afdeling van LOKO die zich bezighoudt met opvang en vertegenwoordiging van de buitenlandse studenten, heeft de voorbije weken heel wat klachten gekregen omtrent racisme. Vooral Afrikanen zouden het hard te verduren krijgen in de studentenstad. Sommige horecazaken op de Oude Markt zouden hen zonder scrupules weigeren. De buitenwippers geven dan als uitleg dat het café vol zit. De buitenlandse studenten zouden vooral klagen over een [size=7]drietal cafés: Café Manger, de Bierkelder en de Rector.[/size] De genoemde cafés reageren onthutst. Tijd voor wraak ! Volgens de medewerkers is er van racisme in de Leuvense horeca geen sprake: ze vinden de klacht onterecht. Hugo Michiels, de korpschef van de Leuvense politie, vindt de klachten droevig nieuws. Volgens hem doet de stad Leuven enorm haar best om racisme te bestrijden. Om de inwoners van Leuven bewust te maken van het probleem hebben de vertegenwoordigers van Portulaca een aanvraag bij de stad ingediend om op donderdag 27 mei een vreedzame manifestatie te organiseren. Zowel buitenlandse als Belgische studenten worden die donderdag [size=6]om 18 uur aan het ontmoetingscentrum Pangaea, in de Vesaliusstraat, verwacht. De optocht trekt door het centrum en eindigt tussen 19 en 20 uur op het Ladeuzeplein.[/size] bron: Het Nieuwsblad |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze periode van het jaar is het echt het moment om zo'n actie te organiseren of moeten ze daar niet blokken in Leuven. Nja misschien niet. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bedankt voor de tip ! dan kan ik daar eens rustig een pintje drinken !
ik betaal mijn pintjes zelf... cash ! ook deze die ik trakteer ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hou niet zo van die anti-betogingen. Tis veel beter om ergens 'voor' te gaan betogen, bijvoorbeeld voor verdraagzaamheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oké ancapa, ge moogt er mij enen trakteren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik kom nu en dan wel eens in deze etablissementen en zie er vaak allochtonen, studenten en anderen. Misschien hadden deze wijgeringen wel met iets anders te maken; dan met huidskleur: zattigheid of wat dan ook. Citaat:
Michiels, is dat niet de olijkaard die in zwaar dronken toestand een dame het autoportier uit de hand sjeesde en haar vervolgens onder druk probeerde te zetten middels een tussenkomst van madam de procureur? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ga nog denken dat je gewoon een dommerik bent... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor volledig gelijke behandeling en verdraagzaamheid tegenover allochtonen... Of Tegen racisme en dicriminatie...? Lijkt me niet zoveel verschil, gewoon een woordspeling, en de inhoud is het belangrijkste, niet de tittel!!!
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Oproep : anti racisme betoging te Leuven"
Wordt er in Tobback's backyard betoogd tegen de SP.A? ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Neen er wordt betoogd om te vragen dat de cafés niet te wit meer zijn. En dat kleurlingen voortaan ook welkom zijn. Geen pleidooi voor zwarte cafés enkel voor verdraagzaam samenleven.
|
![]() |
![]() |