![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door het separatisme (of het confederalisme, wat hetzelfde is) te propageren vernietigt de christen-democratie zichzelf.
Beseffen zij zelf dan niet dat het Belgische Volk geen verdere staatsontbindingen wil en dat het geen boodschap heeft aan ondemocratische nachtelijke conferenties waar de toekomst van HUN land bedisseld wordt? De CD & V heeft duidelijk de eerste twee, en toch belangrijkste, letters in haar naam compleet veraden ten gunste van de derde. De C van Christen? Het is toch absoluut niet Christelijk om een scheiding van een Volk te eisen. Waar is de naastenliefde, de verdraagzaamheid die in de Bijbel staat? Die is er nog steeds, naastenliefde... tot aan de taalgrens. De D van Democratisch? Alstublieft, U gaat toch niet beweren dat zo"n nachtelijke conferenties democratisch zijn? Of de Natie vernietigen die de meerderheid wil behouden, is dat dan democratisch? Ik dacht het niet. Maar de V, die schitterd. Alles voor Vlaanderen, dus laat die andere letters maar vallen! Verander de naam anders gewoon in "V". |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() ![]()
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Daar ik gevoelens (behalve agressie) nogal moeilijk kan uiten, is neerschrijven dus ook niet zo gemakkelijk
![]() Ik merk enkel dat we op dit moment van de 'Walen' niets krijgen, maar dat we enkel moeten afstaan, zij palmen terug 'Vlaams' grondgebied in (kijk nr randgemeenten rond Brussel en Brussel zelf), zonder dat we iets in de plaats krijgen. Ook op hun economie kunnen we momenteel niet vertrouwen, integendeel, wij moeten geld afstaan opdat zij verder kunnen. Al moet ik natuurlijk toegeven dat 'Vlaanderen' in het verleden steun van de 'Walen' heeft gekregen, al is dit nu niet meer van de orde, men leeft hier en nu en niet morgen en/of gisteren! En daar komt nog 1s bij dat wij in 'Vlaanderen' op TV en radio moeten aanhoren dat de grote criminaliteiten uit 'Wallonië' afkomstig zijn. cfr.: ps, dutroux,...
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en dat de cd&v hun naam in v zouden moeten veranderen? zo 'vlaams' zijn ze echt nog niet zenne.....
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Beste Patriot,
als goeie,euh... patriot zal U ongetwijfeld vertrouwd zijn met de Belgische Grondwet. Hierin staat deze zinssnede: "De leden van beide Kamers vertegenwoordigen de Natie en niet enkel degenen die hen hebben verkozen." Als patriot zal U ongetwijfeld ook vertrouwd zijn met de Belgische geschiedenis. En alle geschiedkundigen zijn het er over eens: België moest naar een vorm van federalisme als het wou overleven. In deze optiek zijn de vroegere CVP-ers minstens even goede Belgen geweest als Uzelf. En dan nog een paar fouten rechtzetten: confederalisme is niet hetzelfde als separatisme. En moest er heden ten dage een bevraging zijn onder Vlamingen met de vraag: 'Wilt U terug naar het unitaire België, met bijvoorbeeld unitaire partijen?" Wat zal volgens U het antwoord zijn? Realistisch blijven hé!
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof eerder dat er niemand van wakker ligt. Noch van het scheiden, noch van het samenblijven. Nog niet... Scheiden is trouwens vaak een zaak van vriendschap en begrip. Elkaar los kunnen laten hoort daar ook bij. Of is vijandschap tussen huwelijkspartners die uit elkaar gegroeid zijn en toch samen blijven zo lovenswaardig? Vooral als de enige reden de centen zijn die de ene partij gedwongen wordt te betalen terwille van het welzijn van de andere? Of durf je ontkennen dat de Vlaamse "naastenliefde" wel degelijk over de taalgrens gaat maar dan enkel "one way" van het Noorden naar het Zuiden? Mooie "liefde" als er als dank enkel gebeten wordt naar het volk dat zijn "partner", ondanks alles blijft overeind houden! Alles voor Vlaanderen zeg jé? En hoe rijm je dat met je idee van onverdeeldheid? Is het niet eerder alles voor het Zuiden tot het Noorden zelf platzak is? En de rest mag vallen? De rest van de naam van de CD&V bedoel je natuurlijk. Maar dan nog. Je verguist dan wel alles wat met die drie letters bedoeld wordt maar tegelijkertijd pleit je voor datgene waar ze voor staan: "christelijke" verdraagzaamheid, een (vreemd soort) democratie en als toemaatje -hoe is het mogelijk!-"alles voor Vlaanderen". De enige partij die, buiten de Vlaamsnationalisten, eindelijk werk wil gaan maken van enige rechtzetting in dit land noemt zich zo toevallig. En dan nog alleen maar omdat ze in de oppositie zit. Regeren op federaal niveau verandert echter alles grondig. Keer op keer. Kijk maar naar blauwe Guy en de verandering die hij onderging in dat verband sinds hij premier is. Maar dat is uiteraard precies wat Belgische patriotten zoals jij zo waarderen aan hem: zijn verraad van Vlaanderen. Vive La Belgique! Vlaanderen heeft nooit bestaan en zal nooit zijn! Ook al een mooie "D" als je het mij vraagt, waar een meerderheid naar de pijpen danst van een minderheid. Vlaamsche Guyken op kop! Je mag hem hebben Partriot. Het blauwe konijn en zijn hele konijnenhok erbij, inclusief je fameuze "Familie" die zo goed door de blauwen bedeeld werd tijdens deze legislatuur. Alle Patriotten zullen blij zijn met jou. Ik vrees echter dat het er veel minder en vooral, veel minder overtuigden zijn, dan jij denkt. Vlaanderen is aan het ontwaken. Veel te langzaam maar de reacties op de politieke fora zeggen genoeg. Niet voor niets noemt men het internet de "informatiesnelweg". Niet door het "separatisme" zal Vlaanderen, de CD&V of wie dan ook ten onder gaan. We gaan simpelweg ten onder aan een ziek systeem vol kankergezwellen dat "België" heet. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Knuppel, je vergeet mij nog
en beter een Belgische Guy, dan een Vlaamsche Stefaan
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt nog leuk. Dat zijn er dan al drie. Op de hoeveel? Ik kies liever niet tussen de cholera en de pest.... |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Voor mij hoeft er ook geen splitising, helemaal niet zelfs.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Moi, euh, uw onderschrift kan u ook wel eens aanpassen zekers. Ofwel ben je Limburger én Vlaming ofwel woon je in Limburg en Vlaanderen, maar het ene wel en het andere niet
![]() ![]()
#12 |
Minister-President
|
![]() Weer met zen allen tegen de CD&V, dat moet toch leuk zijn! Zijn ze geen cristen democraten? Raar, heel raar, moest ik mijn vader is vertellen
![]() Geen democraten meer? Ja dat is de vld wel, met hun kiesdrempel!! Ik zal op de CD&V stemmen ( mag wel nog niet stemmen, maar als ik mocht ) omdat die voor het grootste publiek zijn en voor iedereen een oplossing klaar hebben ( dat heeft een centrum partij ) indien er een nieuwe centrum partij komt, zal ik bereid zijn om daar ook op te stemmen maar de -vld is te kapitalistisch en heeft geen sociale zekerheid s-p.a heeft dit alleen voor de laagste van de bevolking, de andere mogen dokken en ik ben niet voor een maatschapelijk goed dat voledig ter beschikking van de bevolking word gesteld, zodus dit ook al niet! -agalev is zijn kiezers niet waard, eerst echt groen worden en dan nog is klappen! -spirit is nog erger als agalev en is zeker niet moeite om over te klappen -vlaams blok stem ik op het moment ook nog niet voor aangezien ze toch nog af en toe een paar steken laten vallen ( af en toe toch een paar rare uitspraken -> zie grondlaag ) -Dan hebben we VIVANT? Belgische nationaltisch? nog van dezen tijden? -pvda? stem niet op communisten -> rusland, china... -lsp? idem pvda! Dan schieten n-va en CD&V over! Is de n-va wel zo vlaams als ze zeggen/lijken ->ijzerbedevaart! Dan laat de CD&V nog de minste steken vallen zodus :o Thomas |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Steekjes die CVPD&V lieten vallen in de decennia die ze aan de macht waren:
en dit alles onder de valse voorwendsels van een messiaanse monotheïstische filosofie, die haar volgelingen straf en beloning in het vooruitzicht stelt...... als ze hun klopper gezet hebben!! Deze lijst is verre van uitputtend, vul naar believen aan. Het zijn een paar 'kleinigheidjes die me willekeurig te binnen schieten. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
||
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stemt U maar op BUB dan...
![]() ![]() Consequent & Radikaal Belgisch! |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik jou schoffeer onder de pseudoniem Superstaaf®, en daarna verander ik mijn nickname in Pilatus, heeft die 'nieuwe', die zijn handen in de onschuld wast, jou dan niet verweten? Als ik op de cover van de Playboy een sticker kleef met 'BIJBEL' erop, veranderen de blote madammen binnenin dan plots in stichtende lectuur? Als ik op een dampende drol een vlagje steek met 'Camembert' als opschrift, ga je hem dan opsmikkelen? Bedenk nu zelf eens een voorbeeld, waarin je de acroniemen CVP/CD&V verwerkt. 8) |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De CD en V is christelijk en Vlaams, weg ermee dus.
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij nu nog altijd niet dóór dat het er niet toe doet hoe een partij zijn initialen aanpast maar wat een partij aan waarachtigheid uitstraalt? Na tientallen jaren aan de macht te zijn geweest ( en je kent dat gezegde toch van macht die corrumpeert en absolute macht die absoluut corrumpeert?) wordt het wel zeer moeilijk om nog geloofwaardig over te komen bij de bevolking. Daarvoor zou de CD&V het roer totaal hebben moeten omgooien maar als er iets NIET gebeurd is, is het d�*t. Veel bla-bla en voor de rest kut en lul maar niks boem, boem. Om maar te zwijgen wat zelfs d�*�*r van zou overschieten mochten ze weer mogen meedoen. Oeps, dat laatste is gepikt van Agalev zeker?... ![]() |
||
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een naam veranderen verandert inderdaad niets aan de inhoud. Niet voor de CD&V, niet voor SP.a, maar wel voor de N-VA. Die veranderde zijn koers wel, naar een consequent en rechtlijnig beleid. Om alles wat Vlaams is te verwerpen, zoals Moi doet, dan vrees ik dat we met een realiteitsblinde persoon te doen hebben. Valt het je niet op, Moi, dat Verhofstadt constant plooit voor Michel, dat de Vlamingen het al in jaren niet meer zo hard te verduren hebben gekregen van de regering(die meer dan ooit op Wallonië gericht is). Wat ik daaruit concludeer is dat we het met de CVP alleszins minder slecht hadden als met de paars-groene coalitie nu. Toegegeven, de CD&V doet zijn werk als oppositie nog niet zoals het hoort. Het is na drie jaar nog altijd aanpassen voor hen, maar ja.... Kun je hen dat verwijten? VL |
|
![]() |