![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sinds enkele jaren ben ik woonachtig te Gent en het eerste dat mij opviel (bij de vorige verkiezingen althans) is dat hier nergens een Vlaams Blok pamflet zal hangen dat niet afgescheurd of gevandaliseerd is.
Tevens is Gent vaak versierd met diverse slogans waarin doodsbedreigingen worden geuit op politieke kopstukken. "Dood aan Dewinter", met een foto van hem ernaast en een rode vlek op zijn voorhoofd". Nou stelde ik mij de vraag wie er nu in godsnaam om s'nachts zou rondlopen, niet zat van uitgaan vol met kalverliefde, jongens en meisjes arm in arm, zoals in mijn tijd ![]() Dus 3 dagen terug plande ik en enkele vrienden van mij hetvolgende. (2 van ons wonen op zichtafstand van geplaatste houten plakkaten waarop affiches van diverse partijen worden gehangen. Vlaams Blok, SP-A, de hele reutemeteut. één van ons is uitbater van een fotografische apparatenwinkel en heeft dit experimentje mogelijk gemaakt) We plaatsten een camera bij elk van de 2 die aan de plakkaten woonden en ze werden uitgelegd hoe de camera's s'avonds te richten en de volgende avond de band te vervangen indien er geen vandalisme had plaatsgevonden. De eerste avond was al prijs, omstreeks rond 4u07 werden 2 vers geplaatste affiches van het Vlaams Blok gevandaliseerd door 3 jongelui, ieder in zwarte kleding. Elk van hun had een mes bij waarmee ze de affiches wilde afschrapen. Ze kwamen tot 6 maal toe terug om de affiches nog verder te vernielen wat blijkbaar niet zo evident bleek gezien het naast een drukke weg ligt. Toen een politiecombi een tweede maal op korte tijd voorbij kwam zijn ze afgedropen. Het resultaat s'morgens was dat 1 van de affiches voor de helft was vernield, bij de andere was enkel het logo afgesneden. Op de tweede locatie was niets gebeurd. De volgende nacht opnieuw bezoek, omstreeks hetzelfde tijdstip, nu waren ze echter met 4 (met dezelfde 3 van gisteren) opnieuw in zwarte kleding. Deze keer hadden ze een of ander commercieel oplosmiddel bij, samen met messen van enkele calibers hoger en ze zijn erin geslaagd de affiches volledig af te scheuren. Op de tweede locatie was nog altijd niets gebeurd. Maar deze zijn nogal hoog opgehangen wat het niet meer evident maakt ze rap even te vernielen. Besluit: Vermits de andere affiches met geen haar werden gekrenkt moet dit een doelgerichte & georganiseerde actie zijn geweest vermits ze de tweede avond met respectabele messen en chemicaliën voldoende uitgerust waren half gent te verlossen van de ergste sjieken aan de muren, en dus ook verkiezingspamfletten. Dan stel ik mij toch wel een vraag, wie zijn deze jongeren, en waarom doen ze het? In een democratie mag iedereen toch zijn kandidaten uitstallen, of niet? Persoonlijk had ik gedacht dat dit het werk was van de plakteams van andere partijen, die s'morgens gefrustreerd elkaar al te graag willen overplakken, wat nogal normaal zou zijn. Maar dit idee blijkt dus verkeerd te zijn. Neen, het zijn studenten die in het midden van de nacht, als fanatische gestapo, gericht pamfletten gaan vernielen.... . Lès extrèmes se touchent blijkbaar. Niet dat hier iets uit zal volgen hoewel zelfs de puisten van de personen in kwestie telbaar zijn, maar de films hebben we desondanks doorgegeven aan één der betrokken partijen. Opmerkelijk inderdaad
![]() |
#2 |
|
![]() Ik denk dat Clemens een artikel gaat beginnen over het begin van de dictatuur....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Ah je bedoelt iets in die stijl Tegendradigaard:
Vanmorgen gezien in GENT VLAAMS BLOK overplakte N-VA bort deze rasisten zijn een pest voor Vlaanderen wat hebben zij al gerealiseert voor Vlaanderen in die 25 Jaar? NIETS Het VLAAMS BLOK schaat het imago van Vlaanderen want ze zijn rasistisch en nu ook nog eens tegen de frije meningsuiting VLAAMS BLOK zijn dictators het bewijs is gelevert plakkaat van de N-VA, de echte vlaamsnationalicten werd overplakt EEN ECHTE SCHANTE WEG MET HET VLAAMS BLOK |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Waarop zijn moeder, Marie-José, ook nog eens vanonder haar grafsteen komt murrelen en exact hetzelfde kwijlt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() ik had zo iets in gedachten ja...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |