Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 18:13   #1
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Blunders van onze ombekwame regering (kan ze niet allemaal neerschrijven te veel werk !)

1) 19-12-2002 :Mohammed Ajaha,de "lijfwacht" van Abou jahjah ,blijkt een ontsnapte gevangene te zijn.
De man stond onder elektronisch huisarrest ,een maatregel die door paars fors werd uitgebreid.Ajaha wordt nu officieel gezocht door de politie

2)4-01-2003 Gratis elektriciteit:Sinds 2000 kreeg elk Vlaams gezin 100 kilowattuur gratis. Vorig jaar kwam daar 100 kwh per gezin bij . Op 1 Juli 2003 ,toevallig net na de verkiezingen ,worden deze maatregelen al opnieuw afgeschaft.......

3)10 /01/2003 : politiehervorming : Onder paars worden de Vlaams-Waalse transferts nog versterkt : Het stadje Durbuy ,de woonplaats van minister Duquesne,krijgt bijna drie keer meer geld dan Antwerpenuit de pot van 40 miljoen Euro om de meerkosten van de politiehervorming te dekken . Gent krijgt amper 105.000 euro. Maar Bergen (de gemeente van Elio DI Rupo) krijgt 920.000 euro en Hoei (woonplaats van Anne-marie Lizin) 671.000 euro (gva)

4) 16 -01-2003 Kernenergie :In de senaat keuren de meerderheidspartijen de sluiting van onze kerncentrales tussen 2015 en 2025 goed . Aangezien de centrales van Doel en Tihange zo'n 60% van onze energie produceren en er geen degelijke alternatieven voor handen zijn ,is het meest waarschijnlijke scenario dat men energie in Frankrijk zal moeten gaan kopen . En die energie wordt geproduceerd door ............
kerncentrales ..... :

5) 31-03-2003 Vreemdelingenstemrecht :Minister -president Patrick Dewael op een VLD-verkiezingscongres in Antwerpen :"Wij zijn tegen .
En we zullen voet bij stuk houden !! Met ons komt dit stemrecht er NIET !! :

6) 24-04-2003 Regularisatie : SP.a noemt de "snelbelgwet" een "vergissing" De SP.a-fraktieleider in de kamer ,Dirk Van der Maelen ,zegt "We moeten het durven toegeven . Met de snelbelgwet hebben we het vreemdelingen te gemakkelijk gemaakt om Belg te worden . We willen daar op terug komen" (gva) De paarse regering zal de snelbelgwet echter helemaal niet aanpassen !

7)18 -5-2003 Belgische rekenkunde : Bij de federale verkiezingen van 18 Mei wordt het Vlaams Blok groter dan de MR (franstalige liberalen). De MR haalt 748.954 stemmen ,het Vlaams Blok 761.407 .
Toch heeft de mr liefst 6 kamerzetels méér dan het Vlaams Blok !

8 ) 16-6-2003 Hof : Konigin Fabiola lobbyde in 1993 bij toenmalig minister van ruimtelijke ordening Theo Kelchtermans om op het koninklijk domein van Opgrimbie een klooster te bouwen . Het domein ligt in natuurgebied . Kelchtermans leverde de bouwvergunning af en in 1995 startten de voorbereidende werken .
Reactie van Herman de Croo (VLD) "Het is een uitzonderlijke situatie en grote eer om door haar te worden geraadpleegd"

9) 14-6-2003 paarse politieke cultuur :VLD'er Coveliers geeft een opmerkelijk interview.Hij noemt de VLD-top "autoritair en leugenachtig"
en beklaagt zich over de ONBEKWAAMHEID van de nieuwe Vlaamse VLD-ministers. VLD-voorzitter Karel de Gucht slaat terug:"Coveliers heeft deze week overtuigend bewezen dat hij niet geschikt is voor een ministersfunktie" (Gva)

10 ) 10-07-2003 paarse politieke cultuur e regering -Verhofstadt wil prostitutie legaliseren.Dat levert een onverwachte bonus van zowat 50 miljoen extra per jaar op.Tijden de vorige legilatuur pakte PS-senator Anne-Marie Lizin nog uit met een voorstel om klanten van prostituees ZES maanden op te sluiten ......dus piano ge weet et he

11 ) paarse politieke cultuur e toename van het aantal staatssecretarissen met de toename van het aantal cabinetten verstoppen ,
(met een loon van 14.036 euro bruto per maand )kunnen in vergelijking met Verhofstadt 1 71 kabinetsleden meer aan de slag !

12 ) spuitbussen : Freya Van den Bossche (SP.a) heeft haar eerste beleidsdaad gesteld : ze beslist olijfoliespuitbussen uit de handel te laten nemen .
Volgens de producent worden die spuitbussen echter al een jaar niet meer geleverd aan de winkels
In Juli 2002 wou de regering -Verhofstadt al fluor in tandpasta verbieden omdat dit schadelijk zou zijn .Een verbod bleek toen volgens deskundigen ABSOLUUT onnodig ........

13) 12-08 2003 RACISME ! VLD-provincieraadslid Danny Smagghe wil ,na aanhoudende incidenten ,ALLE allochtone jongeren weren van recreatiedomeinen:"We moeten onze tanden laten zien en een tijdlang alle allochtone jongeren de toegang verbieden .Op basis van hun KLEUR ja.
Ludwig Vandenhove (SP.a ) vraagt in een brief aan justitie minister Onkelinx (PS) dat zij een gerechtelijk onderzoek laat instellen .
Karel de Gucht zegt: "HIJ IS ZEKER GEEN RACIST "
We moeten trouwens opletten dat we "term" racisme niet banaliseren "

Ik moet stoppen ,ik wordt er effe mottig van ......als jullie nog willen laat maar horen ik kan hier zo een 570 !! van deze asurdistaneese toestanden aanhalen .
WORDT WAKKER EN ZIE HOE DE HUIDIGE KLUGGELAARS BLUNDEREN!!
Vlaanderen verdiend beter STEM VLAAMS BLOK !
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 18:16   #2
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ge moet uw smiley's eens condooms leren gebruiken, want ze zijn zwaar aan het kweken geslagen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 18:29   #3
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ge moet uw smiley's eens condooms leren gebruiken, want ze zijn zwaar aan het kweken geslagen.
Bah, ik heb liever smilies dan misplaatste commentaar zoals van Kaiser.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 18:42   #4
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Ik moet stoppen ,ik wordt er effe mottig van ......als jullie nog willen laat maar horen ik kan hier zo een 570 !! van deze asurdistaneese toestanden aanhalen .
Ge moogt gerust alles posten wat u hebt, tijdens het lezen wordt ik alleen maar grimmiger en het zal niet-politieke bezoekers op dit forum misschien de ogen openen en bij politieke een rooie kop van schaamte(als ze dat gevoel nog kennen) geven.

btw, waren er geen goede te vinden? Ze moeten toch wel IETS goed gedaan kunnen hebben? We mogen geen verkeerd beeld geven hé!
Oud 24 mei 2004, 18:48   #5
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Ge moogt gerust alles posten wat u hebt, tijdens het lezen wordt ik alleen maar grimmiger en het zal niet-politieke bezoekers op dit forum misschien de ogen openen en bij politieke een rooie kop van schaamte(als ze dat gevoel nog kennen) geven.

btw, waren er geen goede te vinden? Ze moeten toch wel IETS goed gedaan kunnen hebben? We mogen geen verkeerd beeld geven hé!
Ik zal u het blunderboek opsturen,dan kun jij dit doen
Mijnen arm doe er al zeer van
Oud 24 mei 2004, 18:56   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
12-08 2003 RACISME ! VLD-provincieraadslid Danny Smagghe wil ,na aanhoudende incidenten ,ALLE allochtone jongeren weren van recreatiedomeinen:"We moeten onze tanden laten zien en een tijdlang alle allochtone jongeren de toegang verbieden .Op basis van hun KLEUR ja.
Ludwig Vandenhove (SP.a ) vraagt in een brief aan justitie minister Onkelinx (PS) dat zij een gerechtelijk onderzoek laat instellen .
Karel de Gucht zegt: "HIJ IS ZEKER GEEN RACIST "
We moeten trouwens opletten dat we "term" racisme niet banaliseren "
Juist. Het eigen VLD-volk mag immers niet in de problemen geraken door het 'banaliseren' van de term: racisme.
Daarvoor heb je in dit land 'het' centrum en een Gentse rechtbank.
Oud 24 mei 2004, 19:01   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Wel, de vraag is hoeveel kiezers het door gaan krijgen deze keer (13 juni).
Indien onvoldoende dan kunnen ze de boel nog enkele jaren verder verkloten.
Oud 24 mei 2004, 19:02   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb dat volledige blunderboek ook gelezen. Ik heb het wel in een paar keer moeten doen, want ik werd daar echt bijna fysiek kotsmisselijk van. Hemeltergend is het geknoei en gemanipuleer.

Een aanrader voor wie nog overweegt op VLD, Groen! of SP-A overweegt te stemmen zou ik zeggen.

Ze staat te lezen op http://vlaamsblok.be/pdf/brochure_kroniekvanpaars.pdf

En ja, het komt dan misschien van het Vlaams Blok, maar ze vermelden consequent hun bronnen. Dus voor de anti-vb'ers lees het gewoon even, en stem desnoods op de tsjeven maar op de 'paarsen' zal moeilijk worden vrees ik
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 19:07   #9
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Doh!
En ik dacht dat benji dat niet meende van die 570, daarom dat ik hem vraag stelde post ze allemaal om aan te tonen dat ie overdreef.
Maar tis een pdf document van 88 pagina's.
Oud 24 mei 2004, 19:11   #10
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al een mooi privé berichtje gekregen van ne zekeren "bompa " het bericht was .........klootzak
Oud 24 mei 2004, 19:30   #11
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ineens niet meer zo verwonderd dat een paar VLD-ers het lieten afweten in de forumsessies.
Oud 24 mei 2004, 19:46   #12
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Ik ben ineens niet meer zo verwonderd dat een paar VLD-ers het lieten afweten in de forumsessies.
Maar dat is toch waar. Als ik dat lees kan ik het zelf bijna niet geloven, maar zo erg is het dus echt hé.

De meeste van de dingen die erin staan heb ik zelfs wel gehoord indertijd, maar je vergeet zoveel. Als je die lijst terug bekijkt dan zie je pas echt hoe er van meet af aan consequent geknoeid werd.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 19:50   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Bah, ik heb liever smilies dan misplaatste commentaar zoals van Kaiser.
Kaiser ? die is getransformeerd tot bloxbuster... zelfste pluimen zelfste verpakking, maar nog geen inhoud...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 20:15   #14
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de kleine partijtjes en die éne grote eeuwige oppositiepartij nog flink wat stemmetjes gaan bijkrijgen.
Oud 24 mei 2004, 22:35   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Kaiser ? die is getransformeerd tot bloxbuster... zelfste pluimen zelfste verpakking, maar nog geen inhoud...
Heh typerende beschrijving.
Oud 24 mei 2004, 23:00   #16
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boh, n�* de verkiezingen worden dat allemaal groene smileys.

Omdat, ondanks een winst van enkele procenten voor het VB, het Blok andermaal voor vijf jaren op de bank zal zitten. Ik hoop dat Karel Ditler zo lang in leven blijft om de implosie van het Blok nog mee te maken.
Oud 25 mei 2004, 00:03   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Omdat, ondanks een winst van enkele procenten voor het VB, het Blok andermaal voor vijf jaren op de bank zal zitten. Ik hoop dat Karel Ditler zo lang in leven blijft om de implosie van het Blok nog mee te maken.
VLD zegt al zelf van groen te willen zien.
Oud 25 mei 2004, 08:23   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Waardoor het Blok lekker veilig zit en de nep-democratische partijen het steeds moeilijker krijgen om nog een regering te vormen.

Ik ben nog zo zeker niet wie uiteindelijk de groene smilies zal lachen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be