![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.stopdebezetting.com/werel...verdrijft.html Laatst gewijzigd door Piero : 25 oktober 2010 om 16:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() O nee hoor, de situatie in Nederland laat hem niet koud, hier heeft hij gewoon dezelfde rothekel aan moslims.
Wat ik enger vind is dat hij recent begonnen is met uitspraken doen als "dan kan ik het mensen toch niet meer kwalijk nemen als ze de bijl willen zetten aan de wortel van de onafhankelijke rechtspraak".
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 25 oktober 2010 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Wilders wilde uitspraken gaan een eigen leven leiden en in het politieke klimaat van nu kan hem dat de kop kosten. Voorlopig nog in figuurlijke zin.
Geconfronteerd met zijn dronkemanspraat in '91 als we dame Kwint mogen geloven, gekoppeld aan de bijl in het onafhankelijke systeem van de rechtspraak (waarin hij zich schromelijk vergist zoals blijkt) en nog daaraan toegevoegd de verheerlijking van Joods nationalisme, wordt het tijd dat dat facet van de PVV definitief de kop wordt ingedrukt. Van lees wat we kunnen missenstaat het religieuze fundamentalisme vooraan. Islam, Joods, Romeins, whatever. Sectarisch religieus denken en belijden doet men maar thuis en in eigen tijd. Papier is geduldig maar niet zo geduldig. Voorlopig zet ik een copyright op "Wilders wilde uitspraken" ![]()
![]() |
#4 | |
|
![]() Deze uitlating van Wilders is een flinke smet op het blazoen van de regering Rutte die alleen maar kan bestaan dankzij de gedoogsteun van de PVV. Wilders' standpunt in de Palestijnse kwestie was natuurlijk bekend, maar het krijgt nu meer aandacht dan ooit tevoren en het brengt de regering Rutte in verlegenheid. De aanleiding voor Wilders' twitter is kennelijk een bericht van Richard Falk, VN functionaris voor de mensenrechten, afgelopen week via de BBC. >
Citaat:
http://misdaadjournalist.web-log.nl/...-g.wilders.pdf Wilders, die in een katholiek milieu opgroeide in Venlo, 'heeft van zijn zeventiende tot zijn negentiende in Israël gewoond en in de afgelopen vijfentwintig jaar heeft hij zo'n veertig maal Israël bezocht, waar hij o.a. Ariel Sharon en Ehud Olmert ontmoet heeft. Na zijn militairediensttijd heeft hij twee jaar in Israël in een kibboets gewoond 'waar hij zich naar eigen zeggen onmiddellijk geheel thuis voelde.' (wiki) http://www.nrc.nl/binnenland/article...slimextremisme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() @ Piero
Weet je ook welke Kibbutz? (Ik ken er zeer veel). Ik heb inmiddels de mogelijke verborgen betekenis van zijn filmtitel kunnen achterhalen. Fitna in het Maleis betekent "laster, belediging of leugen" - de vraag is nu of hij dat zelf wel weet. Uiteraard denk ik van wel. De link met Indonesië ligt voor de hand. Ik ben bang dat de deksel van de doos van Pandora open gaat als men verder gaat graven. Er zijn naturlijk vele jongelui te vinden die een tijdje in een Kibbutz hebben gewerkt, maar twee jaar ....... Koud is het nieuwe kabinet van start of dit komt boven water.
![]() |
#6 | |
|
![]() Geert Wilders was in 2008, op uitnodiging van parlementslid Arieh Eldad, in Jeruzalem voor de vertoning van FITNA. Wat hij daarbij heeft gezegd gaat veel verder dan het bezitten van een tweede paspoort.
Citaat:
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit, Van vreemde smetten vrij, Wiens hart voor land en koning gloeit, Verheff' den zang als wij: Hij stell' met ons, vereend van zin, Met onbeklemde borst, Het godgevallig feestlied in Voor vaderland en vorst. Wilders' 'identiteitsvervreemding' is geweten aan zijn Indische achtergrond en hij werd getypeerd als postkoloniale revanchist. http://www.groene.nl/commentaar/2009...dische-wortels ![]() http://www.vnnforum.com/showthread.php?p=1075670 Laatst gewijzigd door Piero : 26 oktober 2010 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() M.a.w. als je dieper op het fenomeen Wilders ingaat dan worden een aantal zaken duidelijk.
1) Zijn Joods nationalisme (niet te verwarren met zionisme alhoewel beide raakvlakken hebben); 2) Zijn Indonesische achtergrond waarbij FITNA een rol speelt. Het woord FITNA is met opzet gebruikt, al weten weinigen dat deze titel van Maleise afkomst is en "Leugen", "Laster" ofwel "belediging" kan betekenen. Heeft dat evenbedoelde 'wangedrag' van Johan Ording iets te maken met de Islam? Dan vallen, in dat geval, de stukjes op hun plaats. Mw Van Leeuwen wijst in het artikel van de G-A op de geschiedenis met Johan Ording. Ik heb het vermoeden dat het motief van Wilders' acties in zijn verleden of dat van zijn directe familie moet worden gezocht. Dan komen zijn uitspraken anno 1991 wel in een ander daglicht te staan. Een dubbele agenda? Zeer waarschijnlijk!
![]() |
#8 |
|
![]() Ik ben met je eens dat joods nationalisme iets anders is als Zionisme. Dit jaar wordt overigens gevierd dat de eerste kibboets is ontstaan in 1910.
'”Fitna” heet Wilders’ nog te verschijnen film. Dat betekent volgens hem beproeving. „Iedere moslim kent het begrip”, aldus de PVV-politicus. Dat is zonder meer het geval, maar de betekenis is een stuk veelomvattender. In het gewone taalgebruik zijn veelgebezigde vertalingen: verleiding, schisma, oproer, anarchie, het kwaad, verdeeldheid, chaos en (sociale) onrust.' > http://www.refdag.nl/nieuws/binnenla...issen_1_248503 Dat Wilders' grootmoeder met familienaam Meijer van joodse origine is wordt door een bloedverwant van Geert Wilders betwijfeld. Wilders kan daar anders over denken en dan kan dit de aanleiding zijn geweest voor zijn belangstelling voor Israël op jeugdige leeftijd. http://www.pentalpha.nl/Meijer.htm Ik zie geen enkele logische reden waarom het 'wangedrag van Johan Ording' een rol zou spelen in de psyche van Geert Wilders. Laatst gewijzigd door Piero : 26 oktober 2010 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() @ Piero
Als je het stukje van genoemde Lizzie van Leeuwen leest, dan zie je een duidelijke verwijzing. De vraag is alleen of het iets met de Islam te maken had. Zo niet dan heb je zeer waarschijnlijk gelijk. Is het wel het geval dan zie ik een rode draad.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij gebruikt een (terechte) mobilisering tegen de moslims om het hele rechtse gedachtengoed aan de macht te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 oktober 2010 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn sociaal beleid is meer links dan rechts, op tornen aan de hypotheekaftrek, ontwikkelingshulp en nog wat subsidie gerelateerde zaken na.. Als GL, de SP en de PVDA nu eindelijk eens gaan inzien dat de Islam geen religie maar een fastoide woestijn ideologie betreft, welk vergelijkbaar is met de Nazies van destijds dan zie ik Wilders ook met deze linkse partijen kunnen dealen.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 oktober 2010 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() @ Frankenstein
Ik denk dat zoiets ondergronds wel zal gaan gebeuren.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb echt den tv moeten afzetten vandaag,want nooit was politiek zo boeiend als nu in Nederland !!!
Twee dagen vol vernieuwende ideeën dank zij Wilders ,Nederland is weer erg vernieuwend nu !!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Je meent werkelijk dat het rechtse gedachtegoed zijn hoofddoel is en je ontkent dat hij een gepassioneerd agent is van Israël? Dan ontken je zijn eigen woorden en daden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De Indische Nederlanders/Indo-Europeanen waren mengelingen dat waren dus halfbloedjes,kwartbloedjes of waarbij het Indonesische(stammoeder) heel ver is 7,8,10 of zelfs 11 generaties geleden of juist het Indonesische dichtbij.De Indische Nederlanders/Indo-Europeanen waren een Nederlands(Indisch Nederlands) subcultuur of sub-groep in Nederlands-Indië. Hadden in het algemeen de Nederlandse nationaliteit en maakten een deel uit van de Europese samenleving in Nederlands-Indië. Veel Indische Nederlanders: Europeanen en Indo-Europeanen zijn verraden of geterroriseerd tijdens de oorlog door Indonesiërs, ook zijn er net na de oorlog vele vermoord/afgeslacht,verkracht,enz, vooral door Islamitische groeperingen.Dit heeft een enorme invloed gehad op de Indische Nederlanders.Dat kan ook op Wilders maar zijn grootouders waren hier in NL al in de jaren 30, maar niet zijn overgrootouders en misschien andere familieleden. Fitna is volgens mij uit het Arabisch en niet Maleis. Veel woorden in het Maleis/Indonesisch kunnen afkomstig zijn of van oorsprong uit het Arabische: Allah,Roh,Ma'af,enz. In het algemeen spraken de Indische Nederlanders of geen Maleis/Indonesisch of juist een hele simpele vorm daarvan: het Pasar Maleis(Markt Maleis, dat was een soort lingua franca) en sommigen ook een varatie(straattaalachtige mengelmoesje) daarvan. Indische Nederlanders hebben het Maleis/Indonesisch nooit echt beheerst,geleerd of meegekregen. Laatst gewijzigd door Westen : 28 oktober 2010 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Westen : 28 oktober 2010 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() @ Westen
Ik begrijp het verschil, maar Van Leeuwen spreekt duidelijk over een Indonesiche vader en Joodse moeder. Alleen via de matriarchale lijn wordt de Joodse religie doorgegeven en erkent.Via moederszijde heb ik een complete Indisch/Indonesisiche familietak w.o. een generaal en diverse planters. Eerlijkheidshalve interesseert de Ned. Indische geschiedenis niet overmatig, al zijn de hoofdlijnen me we bekend. Sec gesproken zijn er maar weinig bijzonderheden over Wilders familieleven bekend en blijft Lizzie van Leeuwen ook hier duidelijk op de bekende toplaag van gegevens. Ondanks zijn (Wilders) ongenuanceerde en non-diplomatieke uitspraken komt betrekkelijk duidelijk naar voren dat het moslim-probleem een daadwerkelijk probleem is dat los staat van het verwante immigrantenprobleem dat allerlei ongewenste neveneffecten heeft op de politiek. Niet echt een leerling van Talleyrand dus. Zijn fascinatie voor de VS en Israël geeft aan in welke richting hij zijn buitenland politiek voert. En daar hoef je niet vrolijk van te worden.
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Als je dit nu nog eens leest zie je dat het gaat om een onverdeelde loyaliteit aan de koning en Nederland. En dat is nu waar het bij Wilders aan schort, gelet op zijn uitlatingen over zijn relatie met Israël. Wat het extra curieus maakt is dat Wilders niet alleen een geestelijke loyaliteit aan Israël beleid maar dat hij dit verbindt met, of baseert op zijn geloof in een historische rechtvaardigheid wanneer hij Jeruzalem 'de stad van David' noemt en op een genetische rechtvaardiging als hij zegt dat wij Israël zijn en dat 'Israël in ons bloed en in onze genen' zit. Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 28 oktober 2010 om 13:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Wat Wilders trouwens zélf betreft: of het nu gaat over zijn ideeën over Israël en de Palestijnen, zijn ideeën over moslims, zijn provocerende manier van aan politiek doen... op al die punten komt Wilders naar voor als een typische zionist en het is weinig verschillend van wat Israëlische politici over zulke zaken in het parlement verkondigen. |
||
![]() |
![]() |