Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 17:32   #1
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Dit zijn niet mijn woorden, ik heb het ergens geknipt. Ik ben dit al verschillende keren tegengekomen, en zou uit de "grondbeginselen" komen (het oranje boekje), waarvan ik trouwens op het net nergens de originele tekst kan vinden, al zou dit toch de basistekst vormen van de ideologie van het Vlaams Blok.

"Het Blok wil 'een hiërarchisch gestructureerde
natuur- en volksgebonden gemeenschap' opbouwen. Vlaanderen moet
geleid worden door een Vlaamse 'geestelijke' elite. "

Wie is die Vlaamse geestelijke elite die het land zou moeten leiden?

(p.s.: let even niet op mijn onderschrift
dejohan is offline  
Oud 25 mei 2004, 13:12   #2
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik het serieus de indruk dat ik hier geen antwoord op ga krijgen.
dejohan is offline  
Oud 25 mei 2004, 21:02   #3
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Misschien hebben ze hier hun inspiratie vandaan: http://forum.politics.be/viewtopic.p...75&start=0
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 26 mei 2004, 09:04   #4
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

eigenlijk is het ideaal om geleid te worden door een "geestelijke elite" doodnormaal, het is immers enkel aan de slimsten gelegen om een land succesvol te leiden.
het grootste probleem voor onze politiek is volgens mij dat ze er niet in slagen de bekwaamste mensen aan te trekken, deze kunnen immers in de prive een veelvoud verdienen dan wat ze in de politiek kunnen krijgen.
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 26 mei 2004, 09:18   #5
Dosz
Vreemdeling

Dosz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Dit zijn niet mijn woorden, ik heb het ergens geknipt. Ik ben dit al verschillende keren tegengekomen, en zou uit de "grondbeginselen" komen (het oranje boekje), waarvan ik trouwens op het net nergens de originele tekst kan vinden, al zou dit toch de basistekst vormen van de ideologie van het Vlaams Blok.

"Het Blok wil 'een hiërarchisch gestructureerde
natuur- en volksgebonden gemeenschap' opbouwen. Vlaanderen moet
geleid worden door een Vlaamse 'geestelijke' elite. "

Wie is die Vlaamse geestelijke elite die het land zou moeten leiden?

(p.s.: let even niet op mijn onderschrift

Op de 13de kiezen wij allen voor de geestelijke eliten die het land moeten lijden.
miljaar, en ik sta niet op zo'n lijst, wat een dilema
Dosz is offline  
Oud 27 mei 2004, 10:23   #6
Anke Van dermeersch
Vreemdeling

Anke Van dermeersch's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen weet van een oranje boekje, maar ik hoor dan ook niet tot die Vlaamse geestelijke elite.
Misschien kan je het boekje eens aanvraag via het nationaal secretariaat: www.vlaamsblok.be
Ik zou dat boekje dan eens moeten lezen want ik wil wel trachten tot de Vlaamse elite te behoren, maar voor dat 'geestelijke' bedank ik liever.
Anke Van dermeersch is offline  
Oud 27 mei 2004, 11:35   #7
LUIPAARD
Vreemdeling

Standaard

Als ik zo naar de standaard kijk van de antwoorden in de fora dan denk ik dat er niet veel elite meer over is in Vlaanderen

Om bv vloekwoorden te gebruiken en bv uitspraken te maken zoals dat alle allochtonen neergeknald moeten worden of als het woord "fuck" gebruikt word dan weet ik dat ik gelijk heb als ik verklaringen maak dat
wij in de dekades van het schorremorrie leven (ik gebruik het woord "krapuul") en dat dit soort mensen aan het vermeerderen zit
vooral aan de linkse kant maar spijtig genoeg ook de rechtse.

Het spijt mij voor de linksen maar het is voornamelijk on de invloed van
de Amerikaanse "kultuur" dat zo een taaltje ingevoerd is en dat gebruik van geweld niet meer als zo ernstig bechouwd word.

Het is dan ook duidelijk dat ANKE reeds tot de elite behoort omdat ik haar ken (niet persoonlijk!) als een beschaafd mens.

Vlamingen waren voor de eerste wereldoorlog en de periode daartussen
voornamelijk ongeletterd en waren ruwe mensen maar geen krapuul.

Dit schijnt te veranderen. Spijtig!

niet meer als
LUIPAARD is offline  
Oud 27 mei 2004, 11:53   #8
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anke Van dermeersch
Ik heb geen weet van een oranje boekje, maar ik hoor dan ook niet tot die Vlaamse geestelijke elite.
Misschien kan je het boekje eens aanvraag via het nationaal secretariaat: www.vlaamsblok.be
Ik zou dat boekje dan eens moeten lezen want ik wil wel trachten tot de Vlaamse elite te behoren, maar voor dat 'geestelijke' bedank ik liever.

Vreemd, nochthans wordt deze tekst soms voorgesteld als de ideologische basis van het Vlaams Blok.
Mocht het je interesseren, het boekje heet zo:
"Vlaams Blok Grondbeginselen. Manifest van het rechtse Vlaams- nationalisme." Geschreven door DILLEN, K. Uitgegeven: Vlaams Blok.

Klinkt wel als een basistekst hé?
dejohan is offline  
Oud 27 mei 2004, 19:46   #9
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Hmm, de officieren en ingewijden in de occulte nazi beginselen, werden ook onder de toenmalige intelligentia gerecruteerd, uitgezonderd Himmler en Hitler, die hadden andere 'kwaliteiten'.

Citaat:
Vlaamse 'geestelijke' elite.

Ik gruwel al van de gedachte door salondenkers bestuurd te worden, hoewel dit nu ook al het geval is
/\|cazar is offline  
Oud 27 mei 2004, 20:09   #10
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

En het is in elk geval een bestaand document – kwestie van de reacties, dat het een verzinsel van domme linksen die het Vlaams Blok in diskrediet proberen te brengen, reeds te counteren - want in Breuklijn (Vormingsblad van de Vlaams Blok Jongeren) van februari 2004 vond ik er een verwijzing naar.

Ik heb zelfs een fotootje gevonden van de voorkaft:

Maar we mogen dus aannemen dat Mvr. Van dermeersch dit idee verwerpt?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 28 mei 2004, 14:34   #11
thatthai
Vreemdeling

Standaard

Blijkbaar hebt u ook geen weet van de principes en programma punten van het Vlaams Blok, gisteren hoorde ik op Studio Brussel een zekere Freddy Van Gaever(ik weet de exacte schrijfwijze van zijn naam niet) als afgevaardigde van het Vlaams Blok. En een tijdje geleden trad een zekere Jurgen Verstrepen toe tot het Vlaams Blok, deze had ook al geen mening over het Vlaams Blok. Ik heb ( en ben niet de enige waarschijnlijk) sterk mijn bedenkingen bij deze partij. De partijtop weet blijkbaar niet welk soort criminelen in hun midden schuilt ( drugsdealen, in het wilde weg schieten, huiselijk geweld en ik vermoed dat ik zo nog wel een tijdje kan door gaan) en de partijleden weten blijkbaar ook niet met welke punten de partijtop naar voren komt.
En waarom is dat autoritarisme dan wel nodig eigenlijk? Waarom moet Vlaanderen door een "geestelijke elite" geleid worden? Geef mij maar mijn vrijheid (het mag zelfs op het randje van het anarchisme zijn).

Ik vraag mij eigenlijk ook wel een beetje veel af of het Vlaams Blok wel degelijk oplossingen voor de "zogezegde" problemen heeft. Ik kan u anders wel verzekeren dat er partijen zijn die deze wel hebben en daar nog klaar en duidelijk voor uitkomen ook.
thatthai is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be