![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://demorgen.be/dm/nl/2462/Standp...redelijk.dhtml
wederom één van de zekerheden die sneuvelt in ons nu al zo onzeker leven; zélfs YDS ziet in dat zijn voorstel redelijk was en zeker niet zomaar kan afgeschoten worden... impasse dus duidelijk totaal, als zelfs bij de morgen al de kar gekeerd wordt. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar het voorstel van Dewever is Belgisch, dat is net het probleem voor de Franstaligen!
Vele Vlaamse eisen worden gewoon overboord gegooid, de Franstaligen hebben het voorstel gewoon niet gelezen, hun oordeel stond al op papier voor Dewever ook maar 1 letter op papier heeft gezet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in Le Soir schiet Delvaux niet echt Dewever af, merkwaardig. ze constateert gewoon de impasse en laat tussen de lijnen lezen dat ze toch ook een beetje verbaasd was door het snelle Franstalige "non".
ze zal wsl ondertussen de tekst gelezen hebben en geconstateerd hebben dat die in feite nog niet zo slecht was.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik betwijfel dat sommige FR zelfs de tekst in zijn geheel gelezen hebben. Er staan VL punten in, lijkt me evident gezien dat meer autonomie in de belangrijkste VL programma's stond. BDW probeert eerlijk de FR standpunten te benaderen door bvb extra geld voor Brussel aan te bieden etc. Hij heeft hier een evenwichtsoefening gedaan en is daar goed in geslaagd vind ik. Hij bied hen zelfs een overgansregeling aan, wat kunnen ze nog meer verwachten (ik weet het, ik weet het, ze verwachten dat BDW naar hun pijpen danst maar je weet wat ik bedoel).
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, u heeft gelijk wat die munitie betreft van de Franstaligen, maar ik denk dat die munitie gegeven werd aan de achterban van N-VA en aan hun grootste concurrent: Vlaams Belang... |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Hmm ik heb er mijn twijfels bij Vito, ik denk eerder dat BDW en Muyters een "good cop, bad cop" routine aan het doen zijn. BDW doet een voorstel, veel verder wil hij niet gaan en hij laat Muyters een streng bericht de wereld in sturen om direct de lijnen af te bakenen.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Spijtig dat ik daar ook financieel aan bijdraag, anders was het pas echt genieten.
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook Vanderkelen van HLN, is voorzichtig maar opvallend mild voor DEWEVER Dat is ook een omwenteling van 180 graden. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tot zolang het is van horen zeggen en de 3 jolige jongens van ps, cdh en ecolo de Vlamingen een rad voor de ogen mogen komen draaien op de vrt kunnen ze natuurlijk meegaan in dat "sprookje". Nu er iets concreet op papier staat en dit niet meer dan een flauw afkooksel is van het N-VA-programma kunnen ze natuurlijk niet meer om de feiten heen en moeten ze toegeven dat de enige echte doodgravers van dit land de Franstaligen zijn. Spijtig misschien voor sommigen, maar 't is gewoon niet anders. De caractériels zitten dus niet zozeer bij de N-VA me dunkt...
|
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() De polarisering van de Vlaamse en Waalse opinie is nog nooit zo groot geweest. Dit komt nooit meer goed.
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 18 oktober 2010 om 09:13. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De beste zet van Bart is dan ook zen tekst openbaar te maken. Nu kunnen ze niet meer rond de pot draaien ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 18 oktober 2010 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus de mensen die twijfelden of de NVA in staat was een compromis te sluiten en daarom niet op hen gestemd hebben zijn bij deze ook overtuigd ("als het al in de kranten staat")... Dat wordt een flinke winst bij nieuwe verkiezingen.
Da de clarificateur kan het paleis misschien nog een reanimateur het veld insturen, maar dat is alleen maar tijdsverlies. |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() denk dat het eerder tijd is voor een curateur
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen daar op het palais al volop aan het brainstormen zijn , eventueel aan het telefoneren met elio, om te zien wat voor ne pipo ze nu weer spoorslags naar het palais kunnen laten komen om hem dan weer de field in te sturen zodat berre weer voor enkele dagen gerust is en ondertussen zijn verhuis naar la douche
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|