![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste forummers, is er iemand op dit forum die me kan zeggen waar men batterijen voor afstandsbedieningen voor hifi materiaal kan vinden ik denk hier aan "Long Live" batterijen volgens mij de beste.
Fleuri
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als je ze in de Brico of de grote doe-het-zelf zaken niet vindt, moet je eens kijken in electronica-componenten winkels.
Google eens naar "electronic components" of "elektronische onderdelen" in .be en kijk eens uit naar wat bij in de buurt ligt. Een van de adressen die ik ken en waar ze heel wat types hebben is www.elak.be (Brussel), maar er is zeker ook een electronica-componenten-zaak in uw buurt.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet kwaad bedoeld ofzo hoor maar weet jij echt niet waar je gewoon enkele batterijen kunt kopen? Volgens mij zowat in elke supermarkt en elektrozaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en tankstation en doe-het-zelf-zaak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Er zijn een paar honderd types batterijen en knopcellen.
De gemiddelde electronicazaak heeft er hooguit een paar tientallen. In afstandsbedieningen steken ze soms de minder voorkomende 6V of 12V compacte types. Andere apparatuur vraagt soms de vreemdste combinaties aan knopcellen. Als je pech hebt een speciaal type batterij te treffen, dan mag je gaan zoeken.
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Speciaalzaak in batterijen al zijn de batterijen voor afstandsbedieningen wel meestal de standaardbatterijen die je overal kan vinden.
De Pilleman BVBA Klapdorp, 66-68 2000 Antwerpen Tel. 03 225 10 47 Fax. 03 231 07 70
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Als de opener van deze draad eens zou zeggen waar hij/zij woont, dan kan ik misschien wat beter info gaan zoeken.
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Hartelijk bedankt voor de tips, maar wat ik zoek nl. " Long Live" van Philips die heb ik reeds 3 jaar in gebruik maar kan ze nergens in geen enkele electro zaak of groot warenhuis vinden. De meeste hebben wel Duracel, maar die zijn na 4 �* 5 weken opgebruikt. Ik had zelfs in Delhaize een onbekend merk gekocht en die werkte helemaal niet. Dus illwill ik weet heus wel waar ik batterijen kan vinden maar niet wat ik zoek.
Ik heb nu " Energizer " aangeschaft en moet ik afwachten hoelang die meegaan. Grz. Fleuri Btw. ik woon in de Rupelstreek.
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Normaal moet een afstandsbediening het minstens een jaartje uithouden, zelfs met batterijen uit de Brico. Heb je al eens geïnformeerd bij de leverancier ?
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Kijk eens in de gouden gids naar handelszaken voor electronica-componenten (in Mechelen vindt je die zeker). en bel er eens naartoe om te zien of ze die hebben.
De enige adressen die ik tot nog toe op het net tegenkwam liggen in het buitenland.
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Herman, ik heb inderdaad eerst naar verschillende zaken gebeld die Philips hifi apparatuur verkoopt maar geeneen die me kon helpen daarom had ik teneinde raad het hier op het forum geplaatst.
De videorecorder waarvoor ik ze nodig heb is nog geen jaar oud en in de winkel waar ik hem heb gekocht beweren dat ik het " rec " knopje niet goed had behandeld, maar met de tweede serie batterijen heb ik er speciaal op gelet dat het niet was blijven hangen en na 3 weken waren die nieuwe batterijen weer leeg. Het antwoord dat ik kreeg in de electrozaak was dat ik de enige was in hun carriere die dat voor heeft en beweren dat het wel aan mij zal liggen. Daarom wil ik die Long Live batterijen omdat ik weet dat die zeker goed zijn en om te bewijzen dat het niet aan mij ligt maar aan de afstandsbediening, die tenandere nog in garantie is. Grtz Fleuri
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Beste Freuri, je kan zelf makkelijk controleren of er een knopje blijft hangen. Richt de afstandsbediening naar een camera. gewone videocamera of webcam volstaat en op de monitor of tv zie je het infra-rood licht. De rec toets kan het waarschijnlijk niet zijn want meestal geeft die maar een kort signaal, ongeacht hoe lang je die indrukt.
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beste Het zou me sterk verbazen indien het iets met de baterijen te maken heeft. Ik heb verschillende malen een studie gemaakt over allerlei batterijen en het lijkt me uitgesloten dat alleen Philips dit soort batterijen maakt of laat maken. Wat de afstandsbedieningen betreft, een regel gebruik alleen alkali batterijen. De reden: de zelfontlading is heel klein. Oplaadbare batterijen ontladen na een paar maanden. Met een goed AAA batterijtje doe je een of twee jaar. Het verbruik is minimaal en bijgevolg kan de oorzaak alleen maar gezocht worden bij je afstandsbediening en nooit bij de batterij. De denkfout die je maakt is, het werkte met die batterijen en met andere niet. In feite moest het nog steeds met die oude batterijen werken, en dat het doet niet. Er is dus ondertussen iets misgelopen. Mvg. Rogier |
|
![]() |
![]() |