Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2010, 20:59   #1
LegaliseerCannabis
Vreemdeling

Standaard Hennep Industrieele kernbom!

These seed oils are both a food and a biodiesel fuel. Currently, the most productive seed oil crops are soybeans, sunflower seeds and rape seed or canola. Each of these three seed oil crops produce between 100 to 120 gallons of oil per acre. Hemp seed produces three times more oil per acre than the next most productive seed oil crops, or over 300 gallons per acre, with a byproduct of 3 tons of food per acre. Hemp seed oil is also far more nutritious and beneficial for our health than any other seed oil crop.

Het heeft 3 maal meer potentie dan sojabonen, zonnebloempitten en koolzaad of canola. Waar blijven de milieu activisten... Hennep heeft de 21ste eeuw bereikt en heeft door al zijn mogelijkheden voor een mogelijke KERNBOM in de economie gezorgd.

Het heeft meer potentie dan een boom i.v.m papier . Maak de wereld een beter plek en gebruik hemp papier.. Het is zelf beter en langer meegaand dan het product dat van bomen komt!!!!.
http://www.huffingtonpost.com/2009/0..._n_253348.html

Nog even erop duiden. 16.000 are hennep in Europa staat op dit moment .Waarvan in België nog maar zielige 10...

Citaat:
Biomassa
Omdat hennep heel snel en hoog kan groeien is de plant ook geschikt voor de teelt van
biomassa, vb. voor energie. Methaan en methanol-brandstoffen vervaardigd uit hennep stoten
50 % minder vervuilende stoffen uit dan hun fossiele collega’s.

http://www.west-vlaanderen.be/upload...ennep-2006.pdf
Nieuwe eco industrie met veel mogelijkheden. En eerst even vermelden dat het hier niet over de potente plant cannabis hebben.Industriële bedoelde hennep zit nauwelijks thc in 0.2 maximum.Dit is niet geschikt voor gebruik ' medisch recreatief .Een van de actieve bestanddelen in cannabis.Willen jullie echt iets bijdragen aan de wereld. Op economisch en milieu vlak ... is dit een gat in de MARKT.

Laatst gewijzigd door LegaliseerCannabis : 24 oktober 2010 om 21:10.
LegaliseerCannabis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 22:10   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Elke hectare hennep voor industriële doeleinden gaat 1 hectare landbouwgrond onttrekken van de voedselproductie.

Maar je hebt wel gelijk, vooral de niet recreatief bruikbare hennepplanten hebben fysieke meerwaarde.
Oud 25 oktober 2010, 00:24   #3
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat de naam de "Kempen" afgeleid was van "Kemp" of syn. voor Hennep.
Kemp groeit uitstekend op de arme zandgronden van de Kempen.
Het was de Frans-Amerikaanse multinational "DuPont" die een nieuwe manier had ontdekt om papier te maken van houtpulp. Na wat gelobby in de Amerikaanse Senaat werd het verbouwen van hennep verboden. Dit was ook het einde van hennep in de Kempen.
Kemp is inderdaad een wonderplant, als medicijn, de olie, de vezels als alternatief voor papier, maar ook als Co2 vanger.
Het is spijtig dat het opgefokte Nederwiet hennep in een verkeerd daglicht stelt.
Er is toekomst voor Kemp, zeker in de Kempen. Misschien moeten we er eens over nadenken om Kemp te planten langs industrieterreinen, wegen en andere onvruchtbare gebieden.
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 09:30   #4
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LegaliseerCannabis Bekijk bericht
These seed oils are both a food and a biodiesel fuel. Currently, the most productive seed oil crops are soybeans, sunflower seeds and rape seed or canola. Each of these three seed oil crops produce between 100 to 120 gallons of oil per acre. Hemp seed produces three times more oil per acre than the next most productive seed oil crops, or over 300 gallons per acre, with a byproduct of 3 tons of food per acre. Hemp seed oil is also far more nutritious and beneficial for our health than any other seed oil crop.

Het heeft 3 maal meer potentie dan sojabonen, zonnebloempitten en koolzaad of canola. Waar blijven de milieu activisten... Hennep heeft de 21ste eeuw bereikt en heeft door al zijn mogelijkheden voor een mogelijke KERNBOM in de economie gezorgd.

Het heeft meer potentie dan een boom i.v.m papier . Maak de wereld een beter plek en gebruik hemp papier.. Het is zelf beter en langer meegaand dan het product dat van bomen komt!!!!.
http://www.huffingtonpost.com/2009/0..._n_253348.html

Nog even erop duiden. 16.000 are hennep in Europa staat op dit moment .Waarvan in België nog maar zielige 10...

Nieuwe eco industrie met veel mogelijkheden. En eerst even vermelden dat het hier niet over de potente plant cannabis hebben.Industriële bedoelde hennep zit nauwelijks thc in 0.2 maximum.Dit is niet geschikt voor gebruik ' medisch recreatief .Een van de actieve bestanddelen in cannabis.Willen jullie echt iets bijdragen aan de wereld. Op economisch en milieu vlak ... is dit een gat in de MARKT.
Vrij kortzichtig toch om in de plaats van de huidige vervuilende brandstoffen andere, per eenheid minder vervuilende, brandstoffen in de plaats te stellen. Misschien moeten we als mensheid eens stoppen in het magische vuur te staren...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 18:51   #5
LegaliseerCannabis
Vreemdeling

Standaard

Er valt 850 MILJOEN euro te rapen in Nederland.Een soort gelijk bedrag of zelfs hoger!, is er voor de Belgen maar voor het grijpen. Legaliseer en maak de wereld meer eco vriendelijk op het gebied van brandstof, laat er taxen op komen in plaats van boetes voor kwekers , geloof mij in de illegale handel staat er binnen dit en 5 minuten al weer iemand klaar om ergens anders te beginnen. Verbod heeft geen nut. Legaliseer het is een WIN WIN situatie voor de economie ,recreatieve en medicinale gebruikers , Spaar bomen door hennep te plaatsen .. het mileu bevordert. ... wel ja economisch is er bijna geen tegenspraak mogelijk alleen behalve van het feit dat het illegaal is

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8..._.html?p=2%2C2
Oud 26 oktober 2010, 09:28   #6
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Maar hennep is toch helemaal niet illegaal? Alleen de drugshoudende varianten zijn dat. Volgens mij heeft onder andere de Universiteit Wageningen wel een aantal experimenten met hennep lopen. Misschien is het wel gewoon geen megaturbowonderplant...
Oud 26 oktober 2010, 09:32   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als particulier mag je hele velden vol mannelijke hennepplanten hebben, geen enkel probleem. Net zoals bij de mens zijn de vrouwtjes het probleem.

En er is een even snel groeiend familielid van de Cannabis plant, die in België populair is, en die geen THC draagt. Met ongeveer dezelfde fysieke eigenschappen. Laat ons eens een gokje doen welke plant dat dat is?
Oud 26 oktober 2010, 09:48   #8
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

hop
Oud 26 oktober 2010, 11:24   #9
Zwitser

Standaard

Citaat:
Als energiegewas is dat nog steeds onvoldoende. "300 gallons" is zo'n 1200 liter. Als we nu aannemen dat het om olie met een energieinhoud vergelijkbaar met diesel gaat komt dat neer op zo een 12000 kWh.
En dat dus per "acre". Een Acre is ongeveer 4000m2.
Stel we bedekken die 4000m2 met zonnepanelen. Hoeveel opbrengst kunnen we daar verwachten? Zonnepanelen produceren bij ons ongeveer 0,5kWh per dag per m2. Dus die 4000 m2 kan 2000 kWh per dag produceren. Dus in zes dagen hebben we evenveel energie geproduceerd met zonnecellen als we met het meest efficiente voedingsgewas in een jaar kunnen. Op dezelfde oppervlakte.

Biobrandstoffen zijn niet de toekomst. Enkel lui die niet kunnen rekenen, (of lui die wel kunnen rekenen, maar er op rekeken dat het publiek dan niet kan) promoten biobrandstoffen.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 11:50   #10
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind ook dat we onze energie zo maximaal mogelijk uit de zon moeten zien uit te putten. De zon komt nog elke dag voor niets op.
Oud 26 oktober 2010, 13:58   #11
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik vind ook dat we onze energie zo maximaal mogelijk uit de zon moeten zien uit te putten. De zon komt nog elke dag voor niets op.
Spijtig genoeg komen zonnepanelen niet uit het niets op.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 14:58   #12
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Spijtig genoeg komen zonnepanelen niet uit het niets op.
Kernenergie en olie ook niet.
Oud 26 oktober 2010, 15:52   #13
LegaliseerCannabis
Vreemdeling

Standaard

ja zwitser, is ook zo ben ik mee akkoord , Rijden auto's op zonne energie ?? nee.. dus liever dat deze hennep gebaseerde brandstof word gebruikt, 3 keer potentie meer dan koolzaad.. en het groeit gelijk niks. en trouwens kan je cannabis op 2 maanden klaar hebben , er zijn verschillende soorten namelijk.Reken maar eens uit als je vanaf maart om de 2maanden een veld zet vanaf maart tot augustus, september ... de laatste zaai beurt .
Maar ik zie dat je dus niet mee zit met het milieu ben je misschien beheerder van een oliemaatschappij? !,

INFO OVER HENNEP.http://www.hempmade.be/nl/content/over-hennep

Maar verdiep je niet alleen op het feit dat hennep als mogelijk energie product gebruikt worden maar ook voor ..talloze toepassingen als kleding, bouw materialen:Hennepvezel biedt een natuurlijke bescherming tegen zon en absorbeert tot 95% van de schadelijke UV-stralen. , PAPIER ( iedereen klaagt van boskap, en van het milieu ..),bloem, proteïne reik , dieren voeding , melk ,ijs, BROOD ,Shampoo handcrème , cosmetica , Verf.. waar moet ik stoppen... ik bedoel er zijn 20.000 toepassingen. En dat is een FEIT.

Laatst gewijzigd door LegaliseerCannabis : 26 oktober 2010 om 16:03.
Oud 26 oktober 2010, 16:02   #14
Zwitser

Standaard

Citaat:
ja zwitser, is ook zo ben ik mee akkoord , Rijden auto's op zonne energie ??
Probleemloos.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 16:06   #15
LegaliseerCannabis
Vreemdeling

Standaard

ja ok zwitser , en weeral lijkt u niks te zeggen over de rest waarover ik het heb. De ene zin waar u intresse naar toont quote u.Maar zeg je mening eens over de rest en kijk niet met ooglappen op! .Dan zit je in het verkeerde topic, dan maak je zelf maar een topic aan over zonne energie
Oud 26 oktober 2010, 16:18   #16
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja ok zwitser , en weeral lijkt u niks te zeggen over de rest waarover ik het heb. De ene zin waar u intresse naar toont quote u.Maar zeg je mening eens over de rest en kijk niet met ooglappen op! .Dan zit je in het verkeerde topic, dan maak je zelf maar een topic aan over zonne energie
Je zit je een beetje aan te stellen hoor. Je had ook kunnen tegenwerpen dat een paar zaadjes veel minder kosten dan zonnepanelen, of dat je van hennep die tot olie verwerkt word meer kan maken dan alleen energie, bijvoorbeeld door de vezels er uit te vissen en die voor touw, kleding of zelfs een soort biocomposietmaterialen te gebruiken (of door een deel van de oogst op te roken, dat gaat met zonnepanelen inderdaad nogal lastig). Of je had kunnen zeggen dat zonneenergie niet altijd beschikbaar is vanwege het niet schijnen van de zon en andere energiebronnen gebruikt kunnen worden om die fluctuaties op te vangen, of dat de huidige baterijtechniek en brandstofinfrastructuur overschakelen op biodiesel nou eenmaal veel makkelijker maken dan overschakelen op elektriciteit. Mogelijkheden zat. Daar had je zelfs nog een mooie tegensteek bij kunnen leveren als "alleen mensen die geobsedeerd zijn door cijfers zonder aan alle factoren te denken promoten zonneenergie". (Note: dit is allemaal niet per definitie mijn mening, biobrandstoffen uit planten lijken inderdaad behoorlijk inefficient en bovendien heb ik niet erg veel studie in het onderwerp zitten, maar als dit wel mijn mening was had ik hem met deze argumenten kunnen verdedigen.)

Dat zonneenergie niet thuis hoort in dit topic ben ik het dan ook niet mee eens, als je daadwerkelijk probeert een zo groen mogelijke manier van energie opwekken te vinden vergelijk je al je opties, je moet naar alternatieven danwel aanvullingen kijken, anders ben je inefficient bezig.

Edit: o hee, ik zie dat je ook daadwerkelijk met een hoop argumenten kwam in het dikgedrukte gedeelte, maar toen was ik al gestopt met lezen omdat ik rond de beschuldiging van oliebaronnisme dacht dat er weinig zinnigs meer zou komen en dat de rest waarschijnlijk zo'n dikgedrukt lang onderschrift was zoals sommige mensen hebben. Excuses, mijn fout.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 oktober 2010 om 16:21.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 16:59   #17
LegaliseerCannabis
Vreemdeling

Standaard

geen probleem, ^^.

Ik probeer zo weinig mogelijk onzin te verkopen als ik over dit onderwerp praat, en correcties heb ik niks op tegen.Ik ben niet zomaar iemand die dingen zegt zonder op te zoeken of het wel de waarheid is of niet.Meestal toch ^^ ik kan soms wel wat positief naar de toekomst kijken.Maar probeer me zoveel mogelijk op feiten te baseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be