Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 oktober 2010, 18:32   #1
HOUZEE !
Minister-President

Standaard N-VA liegt: Di Rupo wil helemaal niet regeren zonder N-VA

Al twee weken aan een stuk hoor je hoe de N-VA zichzelf in een slachtofferrol probeert te stoppen. De partij ziet overal complotten, een eigenheid van nationalisten, maar uiteraard is daar niets van aan. Want wat las ik vanmorgen in de krant : di Rupo wil graag regeren met de N-VA. Lees hier het artikel:

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...regering.dhtml

De vraag blijft natuurlijk of N-VA wel WIL meestappen in een positief verhaal rond de staatshervorming ?? Gaat N-VA denken aan de belangen van haar kiezers, of blijft ze gewoon de partij van dat handjevol extremisten dat zich hier schuilhoudt op het forum ?
HOUZEE ! is offline  
Oud 25 oktober 2010, 18:48   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Di rupo zegt het dus het met wel waar zijn, in tege...laat maar, ik ging inhoudelijk reageren maar dat zou verspild zijn aan een persoon zoals jou...

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 25 oktober 2010 om 18:48.
Gwyndion is offline  
Oud 25 oktober 2010, 18:51   #3
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

even een poging ondernemen

N-VA + verschillende opinieschrijvers/commentatoren schrijven dat Elio al wekenlang aan het proberen is de CD&V zover te krijgen de N-VA te laten vallen. Reactie HOUZEE: ze liegen

Elio zegt: 't is nie waar! Reactie HOUZEE: ziedet wel da de rest liegt!

ik moet zeggen; qua redeneringsvermogen steekt u ver boven iedereen uit!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 25 oktober 2010, 18:53   #4
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Al twee weken aan een stuk hoor je hoe de N-VA zichzelf in een slachtofferrol probeert te stoppen. De partij ziet overal complotten, een eigenheid van nationalisten, maar uiteraard is daar niets van aan. Want wat las ik vanmorgen in de krant : di Rupo wil graag regeren met de N-VA. Lees hier het artikel:

De vraag blijft natuurlijk of N-VA wel WIL meestappen in een positief verhaal rond de staatshervorming ?? Gaat N-VA denken aan de belangen van haar kiezers, of blijft ze gewoon de partij van dat handjevol extremisten dat zich hier schuilhoudt op het forum ?
Dat is ook een manier om het uit te leggen.

't Is niet dat we hen niet willen, maar ze zullen toch wel nog een heel klein beetje veel water in hun wijn moeten doen.Anders zeggen we gewoon dat ze niet willen.

En kijk, de eerste die er intrapt, is er al.

Vergeet niet dat er voor BDW een compromis op tafel ligt, nu is het aan degene die -blijkbaar- bepaalt wie mee kan/mag/wil* regeren om ook eens met iets naar buiten te komen, neen?

* schrappen wat niet in uw kraam past
Kawadude is offline  
Oud 25 oktober 2010, 18:57   #5
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

De vraag is niet, WIL N-VA in een regering.
De vraag is "welke" N-VA wil Di Rupo in een regering?

Het is zo goed als zeker, dat een regering zonder N-VA een "Leterme bis" wordt.
Dat is een regering die er niets van zal bakken, en waar de liberalen nodig voor zijn.

Zo'n regering wil de PS niet.

Ik denk dat de PS graag heeft dat de N-VA veilig en vast gegordeld achteraan in het kinderstoeltje in de wagen mag mee rijden. Maar zeker niet mag functioneren als GPS.
De Prof is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:00   #6
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik denk dat de PS graag heeft dat de N-VA veilig en vast gegordeld achteraan in het kinderstoeltje in de wagen mag mee rijden. Maar zeker niet mag functioneren als GPS.
Verander 'PS' door 'Franstaligen' en 'N-VA' door Vlamingen en je beschrijft nog beter de essentie van België.
respublica is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:07   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

"I did not have sex with that woman"
Oud 25 oktober 2010, 19:27   #8
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Ja net daarom dat CD&V niet zo lang geleden beweerde dat de PS al talloze pogingen heeft ondernomen om haar partij te overtuigen van een regering zonder de NVA.

De PS liegt. Ik herriner me nog goed wat er de eerste morgen na de verkiezingsoverwinning van Bart dewever in de meest linkse Waalse krant stond: "welke regering is er mogelijk zonder de NVA?". Ik denk echt niet dat de waalse sossen deze gedachte zomaar hebben laten vallen.
Europese Vlaming is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:32   #9
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag blijft natuurlijk of N-VA wel WIL meestappen in een positief verhaal rond de staatshervorming ??
'Een positief verhaal rond de staatshervorming'. Is dat de nieuwe terminologie om te zeggen dat de Walen geen financiële verantwoordelijkheid mogen krijgen?
Herr Oberst is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:35   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Logisch, Di Rupo wil graag met de N-VA regeren, zolang er niets wezenlijks verandert in het land. En laat dat nu een randvoorwaarde zijn voor de N-VA. Wat een vreemde manier van interpreteren heeft u toch...
liberalist_NL is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:45   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Logisch, Di Rupo wil graag met de N-VA regeren, zolang er niets wezenlijks verandert in het land. En laat dat nu een randvoorwaarde zijn voor de N-VA. Wat een vreemde manier van interpreteren heeft u toch...
Ik ben eens benieuwd hoelang de Nederlandse regering het gaat uitzingen.
Henri1 is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:46   #12
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is niks mis met "het slachtoffer uithangen" als je dat ook werkelijk bent.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:49   #13
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dit is geen wedstrijdje, begrijp dat dan. Ben je niet voor een goede toekomst voor België dan?
liberalist_NL is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:50   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik mis Marlientje!
Oud 25 oktober 2010, 19:57   #15
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
prachtig on topic!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 25 oktober 2010, 19:57   #16
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Christelijke liedjes zijn er veel. Of er veel liberale hymnen zijn... ik denk het niet
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 oktober 2010, 20:01   #17
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er is niks mis met "het slachtoffer uithangen" als je dat ook werkelijk bent.

Paulus.
Hmmm. Take it like a MAN!

Sla de hand aan de ploeg en werk voort. Je kan eens klagen, maar alle dagen? Werk aan een VLAAMS front Bartje, ipv ze af te schieten. Hou er wél rekening mee dat er een mes in de rug KAN komen, maar doe voort alsof dat NIET zal gebeuren. DAN benje waarlijk groot en zal je macht uitstralen. Al wat de tegenstander nu nog moet doen is opvegen en in de vuilbak kieperen...
Als groot bewonderaar van BDW en de NVA, is dat TOCH mijn mening.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 oktober 2010, 20:02   #18
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De vraag is niet, WIL N-VA in een regering.
De vraag is "welke" N-VA wil Di Rupo in een regering?

Het is zo goed als zeker, dat een regering zonder N-VA een "Leterme bis" wordt.
Dat is een regering die er niets van zal bakken, en waar de liberalen nodig voor zijn.

Zo'n regering wil de PS niet.

qua beeldspraak kan dit tellen. Ideaal om de situatie uit te leggen aan de kleine kindjes

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 25 oktober 2010, 20:14   #19
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:

In bovenstaande vraag, in het vet gedrukt, de naam N-VA even vervangen door PS of door Elio ware hier beter op z'n plaats...of niet soms?
Ik ben geen N-Va'er en mijn stem ging niet naar Bart & Co.

Maar hier komen beweren dat Elio en trawanten van goede wil is ,en wil samenwerken, is er voor mij toch ferm over!
Hoeveel weken zijn er nu al verstreken sinds de verkiezingen? Ik ben de tel kwijt.
BDW schreef een nota, wetende dat hij zich serieus kon verbranden, maar toch deed hij het...hij liet in zijn kaarten kijken.
Volgens het kamp van Di Rupa

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 25 oktober 2010, 20:18   #20
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:

In bovenstaande vraag, in het vet gedrukt, de naam N-VA even vervangen door PS of door Elio ware hier beter op z'n plaats...of niet soms?
Ik ben geen N-Va'er en mijn stem ging niet naar Bart & Co.

Maar hier komen beweren dat Elio en trawanten van goede wil is ,en wil samenwerken, is er voor mij toch ferm over!
Hoeveel weken zijn er nu al verstreken sinds de verkiezingen? Ik ben de tel kwijt.
BDW schreef een nota, wetende dat hij zich serieus kon verbranden, maar toch deed hij het...hij liet in zijn kaarten kijken.
Volgens de Franstaligen is die nota 90% copie van wat Elio voorstelde, slechts 10% N-VA eisen....en nog stuit het op een Waalse NJET.
Wat willen ze dan? Een nota die voor 100% uit Elio-eisen bestaat?
Trouwens...waar is de good-will van Di Rupo? Wat heeft die al bewezen of gedaan? behalve zijn haar goed leggen voor d ecamera hem in het vizier heeft of zijn oogpotlood bijwerken ,heb ik die vent nog niet veel zien doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be