![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() In navolging van de parachutemoorddraad dacht ik om hier een draad te openen over het assisenproces tegen Léopold Storme die maandag jl. begon.
Op 16 juni 2007 werden een echtpaar en hun dochter dood aangetroffen in hun stoffenwinkel in de Brusselse Marollen. Hun zoon Léopold Storme werd al snel als verdachte aangeduid, maar ontkent zelf elke betrokkenheid. De jongeman scheen onder invloed geweest te zijn van hallucinogene paddestoelen volgens de eerste berichten, als ik me goed herinner, nu geeft hij gewoon toe dat hij cannabis en paddestoelen gebruikte maar is het niet duidelijk of hij toen onder invloed was. Hij veranderde al een aantal keer zijn verklaringen. Volgens familieleden van vader en textielbaron François-Xavier Storme was deze zichzelf niet in de laatste weken en dagen voor hij samen met zijn echtgenote en dochter vermoord werd. "Maar de laatste dagen en weken leek François-Xavier nerveuzer. Hij leek zich zorgen over iets te maken en was veel stiller." volgens de grootmoeder. Alle drie de slachtoffers zijn met messteken omgebracht. François-Xavier kreeg er 24, zijn vrouw 33, dochter Carlouchka 44. Op het eerste gezicht is er geen enkel spoor van enig gevecht te zien. Alleen Carlouchka zou zich verweerd hebben. Het doosje met geld in het bureau is onaangeroerd gebleven. Zelfs het dure Breitling-horloge van François-Xavier Storme wordt ter plekke teruggevonden. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() 44 messteken ... dat is niet het werk van een 'overvaller', hé. Dat is ziekelijk geweld.
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 6 oktober 2010 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() "Storme, die ervan verdacht wordt zijn ouders en zijn zus op 16 juni 2007 in de Brusselse Marollenwijk om het leven te hebben gebracht, verklaart dat hij de anonieme dreigbrief onder zijn bed had gevonden.
De brief zou doodsbedreigingen tegen zijn familie en zijn vriendin bevatten. Het document, dat werd toegevoegd aan het dossier, is geanalyseerd, maar er werden geen DNA-sporen op teruggevonden. Het geschrift zou in elk geval niet overeenstemmen met dat van de verdachte." http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100806_079 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
'Hallucinatorisch' bestaat niet, 'hallucinogeen' wel. De Standaard zou zijn standaard wel eens mogen verhogen. Het is inderdaad zo dat chloroform niets te maken heeft met het enten van een cactus (hoe komt hij erop?) maar veeleer met het extraheren van bepaalde alkaloïden uit bepaalde cactussen. Het zou wel interessant zijn te weten of er metabolieten van deze of andere hallucinogenen aanwezig waren in het bloed dat hem daags na moord is ontnomen. Men zou het alleszins al moeten gecontroleerd hebben op metabolieten uit de psilocybine bevattende paddestoelen, maar dit is onduidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder onthoud ik me van commentaar want ik ken helemaal niets van al die middelen en hun uitwerking.
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() De dader van deze moorden, dient, gezien de aard der verwondingen, en de hoeveelheid steken, m.i., gezocht worden in de meest naaste familie van de slachtoffers.
Eén van die familieleden heeft zoveel leugens en onwaarheden verteld dat ie totaal ongeloofwaardig gebleken is. Nu dat dit familielid voor de rechter staat, dist ie weeral een ander verhaal op. Kortom, wie gelooft die man nog ? Alle elementen (o.a. zijn DNA die op de lijken gevonden werden) wijzen naar hem. Maar... er zijn geen directe bewijzen tegen hem. Er is ook geen bekentenis. En hij zal onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is. En daardoor allicht zal hij niet veroordeeld worden voor deze moorden. ............. Het 'recht' zal gezegevierd hebben...
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 8 oktober 2010 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen twijfel aan zelfs.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hallucinatorisch hal·lu·ci·na·to·risch /hAlysinatoris/ bijv. naamw. van de aard van, betrekking hebbend op hallucinaties synoniem: hallucinair, hallucinatoir hallucinatorische gewaarwordingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() OK, ik was mis.
Toch wordt gebruikelijk gesproken over hallucinogene middelen Citaat:
Misschien enkel in België niet, dat zou me niet verbazen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allez, waarom zou hij zijn famillie nu uitmoorden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles lijkt nu toch wel in zijn richting te wijzen, en het bewijsmateriaal stapelt zich op (i.t.t. de zaak Clottemans). Wat mij vooral interesseert is of hij onder invloed van iets was die zaterdag toen hij naar Brussel vertrok.
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 12 oktober 2010 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2 promille, da's een pint of 8
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 12 oktober 2010 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vraag me af over welke hallucinogene middelen het gaat. Gezien hij zich bezig hield met exotische hallucinogenen, vraag ik me af of er getest is op datura/brugmansia en aanverwanten (atropine, scopolamine). Deze planten zijn legaal en in iedere plantenzaak verkrijgbaar, zeer toxisch en veroorzaken een delirium-achtige toestand waarbij men het onderscheid tussen droom en werkelijkheid verliest. Amnesia is een belangrijk neveneffect hiervan. Gezien de gemakkelijke verkrijgbaarheid wordt deze soms als "legal high" aangewend (met alle gevolgen van dien) maar ik weet niet of men daar gaat op testen.
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 12 oktober 2010 om 17:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Deze is nu uiteraard ook schuldig !
ik wil niet beweren dat er veel parallellen zijn met de zaak EC maar dat arrest heeft ervoor gezorgd dat als je voor een assisenjury staat en je niet kunt bewijzen dat je ten tijde van de feiten op Antartica zat of in het ISS een programma voor ruimtetoeristen mee aan het plannen was, je kans op vrijspraak heel veel gelijkenissen zal vertonen met je kans op het winnen van de Lotto, morgen of zaterdag. Ongeacht de aanklacht en bewijslast, Op naar de vrijspraak Els, Noorman |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Storme is schuldig bevonden, mét voorbedachte rade, én toerekeningsvatbaar.
Vertel, wat denken jullie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Strafrecht n�* 11/9/2001. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 oktober 2010 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |