![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() ik ben werkzoekende , ik zoek een job horeca in eigen regio.
ik ben belg moest je denken dat dit tersprake doet. Steeds meer en meer Interims vestige hun op de vdab site. 50 Tal Interims vacatures vindt je er. (ik noem het reclame en zie waarom) Bel naar het interim ; Geachte blabla en ze vertellen u om langs tekomen. En u in te schrijven . Tot je er bent..en ze laat weten dat je bent ingeschreven, dan staan ze daar oeps..wat nu , ' Wel dan zeggen ze ' Sorry er is momenteel niets binnen , we kunnen u niet helpen. MAAR NU ! Bel een uurtje later terug, met een ander nr verander uw stem, en wat blijkt het zelfde liedje hoor je terug , Ja kom maar langs , en bent u al ingeschreven ? we hebben opstaande vacatures... Komaan...Ligt de Regering echt op z'n Gat, Wat is er mis me Die interims en vdab. Iemand een idee ? Belgie Wordt Verdomme wakker. 5 X Liep er een interim in de Val 5 X . plz zeg ik heb er genoeg van. En nog iets : Veel Horeca zaken denken dat de vdab site een soort Reclame beuro is : 2 jaar lang staat er een zaak op , Die zaak Aanvaard NOOIT personeel. ik ben er geweest 2X , en ik heb er iemand anders gezonden 2X En Van wetend Aanvaarden ze nooit iemand, hun zaak is een 2 mans zaak. Tjah.....amaai... ik zal m'n aavraag doen aan de Vdab in brussel als inspecteur. dan zal ik een job hebben denk ik , |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was vroeger bij alle uitzendkantoren ingeschreven. Als er een nieuw kantoor kwam, liet ik me inschrijven. Als ik vroeg naar een job die uithing in hun etalage, dan was die toevallig altijd net weg en ze hadden nog geen tijd gehad om het bordje te verwijderen. Ik heb ooit een jobaanbod meer dan een jaar bij een uitzendkantoor weten voorhangen (het was voor manifestbediende) maar bij navraag was er nooit een openstaande vacature. Vreemde werkwijze hebben ze in die sector!
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Een job in de horeca. Tegenwoordig moet je minstens 4 masters en 50jaar ervaring hebben voor dat je bij een werkgever mag beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat men hier dan nog intrapt is dan ook onbegrijpelijk
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 28 oktober 2010 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alle hulp is welkom en soms kan een interimbureau eens helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat u die conclusie desalniettemin trekt, vertelt mij waar het bij u aan zou liggen. Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch niet in de horeca, hoor. Als er nu een sector kampt met onderbezetting is het toch wel de horeca. Je moet natuurlijk wel poten aan je lijf hebben, er een beetje verzorgd uitzien en zotte uren willen doen (avonden, nachten, weekends, feestdagen). Je moet dat niet zoeken bij de vdab, je moet bij restaurants en/of cafés langsgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar wil je daar mee heen eigenlijk?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wanhopige en naieve mensen trappen ergens sneller in
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en willen werken aan het loon van een ongeschoolde beginner liefst
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Correct spellen is inderdaad geen vereiste als je pinten wil gaan tappen, of als commis of zelfs chef-de-rang in een restaurant wil gaan opdienen. En in de gemiddelde keuken is er niemand die foutloos schrijft. Is ook nergens voor nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Solliciteren met een opgestuurde cv en motivatiebrief is dan ook niet de manier om aan een job te geraken in de horeca. Ik zal mijn goed hart eens laten zien en de OP een paar tips geven. Volgens mij is hij daar meer mee dan met commentaar op zijn spelling:
1) Heb je vorige ervaringen in de horeca. Zo ja, in welke functie? Belangrijker, wat wil je doen? 2) Heb je ex-collega's waarbij je eens kan polsen? Wat doen zij nu en waar? Hebben ze daar toevallig geen volk nodig? 3) Ga naar de kapper, scheer je, trek propere kleren aan (geen Armani of zo, gewoon proper hemd, geklede broek, neutrale schoenen). 4) Ga naar een middelgrote of grote stad in de buurt (het spreekt voor zich dat je gemakkelijker werk vindt in Antwerpen of Gent dan in Lier of Zeveneken) en ga op wandel. Als je wat ervaring hebt, stel je een cv op (laat dat dan even nalezen door iemand die wel kan spellen). Als je niks ervaring hebt, dan heeft een cv weinig nut (maar zie verder). Loop de hele stad rond en hou in de gaten of er nergens vacatures aan de ruit hangen. Dat gebeurt vaker dan je zou denken. Ga niet tijdens de rush (12-14u, 18-22u), maar probeer iets voor de service (11u bijv.) of tussen de twee services (14-17u) te gaan. Dan hebben ze meer tijd voor je. Stap gewoon binnen en ze dat je geïnteresseerd bent om voor hen te werken. Stel voor om eens te komen proefdraaien. Ook bij restaurants of cafés waar geen vacatures uithangen, loont het de moeite toch eens te informeren of ze nog volk zoeken. De horeca kent immers een enorm verloop. In dat geval is het wel handig als je een cv kunt achterlaten. Als je dit een paar dagen doet, dan garandeer ik je dat je ergens kan gaan proefdraaien en dat als je dat goed doet, je onmiddellijk aan de slag kunt. Dat hoeft niet meteen je droomjob te zijn, maar op dat moment kan je een netwerk beginnen uitbouwen: maak vrienden en hou contact met wie vertrekt. Na een tijd kan je dan beginnen "hoppen" tot je echt iets naar je zin vindt. Ik heb zelf in de horeca gestaan vroeger en heb nog steeds vrienden die twee of drie horecajobs combineren. Die scheppen poen. Maar zoals ik eerder schreef: geen weekends, geen rustige avondjes, geen feestdagen, geen speciale compensaties voor overuren, boertige klanten, vaak boertige collega's (keuken vs. zaal) en als het rustig is, kunnen ze je altijd naar huis sturen zonder je daarvoor te betalen. Nog een laatste tip: leer het horecalandschap in je regio een beetje kennen. Met wat handig googlen kan je veel leren. Stel bijvoorbeeld dat je wil weten wie de grote spelers zijn in Antwerpen: dan vind je al gauw een paar namen. Enkele klikken later vind je dan dit: http://www.vinko.be/ Online-sollicitatieformulier, geen gedoe met cv's en je bent vertrokken. Veel succes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Het is algemeen bekend dat interimkantoren de grootste gangsters zijn na de banken.
En plaatsen van nep vacatures als reclame voor een bedrijf is schering en inslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het laat toch vermoeden dat we te maken hebben met een 'laaggeschoolde' (allochtoon ?), misschien de reden dat hij continu geweigert wordt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er is ook een groot verschil tussen een dt-fout en het schrijven van onbegrijpelijke zinsstructuren met schrijffouten aan de lopende meter.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 29 oktober 2010 om 05:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |