![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Parkings univ Hasselt overvol met studentenwagens...
Mischien ben ik antiek, maar de argumenten die enkele studentjes hanteerden om hun autotrip van zowaar '3' minuten naar school te verantwoorden waren debiel en getuigden van een chronische verwenning en luiheid http://www.tvl.be/nl/2010-11-09/stud...-voor-de-auto/ Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 november 2010 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() woehahaha
![]() om van te bleiten |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Dat was 5 jaar geleden al.
Zo een auto is heel handig als je veel stages moet doen. Maar dan heb je er nog die klagen...ik moest alles doen met de fiets en het openbaar vervoer en dat kruipt toch meer in je kleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() 'als ik met de fiets ga kom ik te laat, als ik met de wagen ga heb ik méér kans om op tijd te komen'
manmanman en dat noemt zich later hogergeschoold.. ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 november 2010 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Als ze met de fiets komen krijgen ze een prijs !
Later vragen ze nog een beloning als ze op tijd op het werk staan en een gratis tankkaart voor de vele verplaatsingen van en naar het werk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Die studenten kunnen zich hoogstwaarschijnlijk geen wagen veroorloven, dus een deel van de ouders hebben in deze boter op hun 'lege' hoofd..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Hij rijdt met een aftandse Mercedes. Of wel is die van de pa en anders is die wel 2de hands gekocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet geen fietstombola organiseren maar parkeren alleen toelaten mits een goedkeuring ( verantwoorde afstanden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het zijn mietjes geworden. Vroeger deed ik alles met mijn fiets als ik studeerd. Door regen en wind.
Zelfs naar de fuif of café gingen we altijd met de fiets. Nu dat laatste had wel een dubieus kantje. Konden we vriendinnen vooruitduwen aan hun kont ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 10 november 2010 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mocht kiezen tussen een auto of een kot van mijn ouders. Die auto kon mij gestolen worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hebben mijn kinderen ook altijd gedaan. Misschien zouden meer studenten dat doen als men een einde kon stellen aan de vele fietsdiefstallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() precies de parking van de RUCA zo'n 25 jaar geleden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik stoor mij meer aan de "opgeheven vingertje" mentaliteit.
Want het gaat weer over "het is te druk op de weg". Als die studenten nu perse in een auto willen rondrijden, dan doen ze maar, ik hoef hun redenen niet te kennen, noch beoordelen. Als er te weinig plaats is op de weg, dan moeten er verdomme meer wegen komen. Niks "ontmoedigen". Geen boodschap aan "als alleen degenen die MOETEN rijden, rijden, dan is er geen probleem". Geen boodschap aan kmheffing. Meer wegen godverdomme, tot het probleem opgelost is. 2 baanvakken van antwerpen naar luik of breda. Leg er daar eens direct 3 extra naast.
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Ja, waarom niet. Heel je leven hard werken en afdokken voor een mooi pensioen om rond je 50ste dan longkanker te krijgen door fijn stof.
Studenten zijn rotverwend, geef het gewoon toe. Sommigen zullen wel nog een studiebeurs krijgen ook. Alles hangt af van het inkomen he. Een lottowinnaar die dopt krijgt een studiebeurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In mijnen tijd was ik zo'n verwende student, een tv, pc, playstation 2, stereoketen, enkele bakken bier, wat jenever, martine, baylies, vodka, redbull, het stond allemaal op mijn kot. 10 maanden van het jaar deed ik niks, geen kloten geen zak, m'n eerste jaar gaf ik er al na 4 maanden de brui aan, maar mijn ouders gaven me een tweede kans (ja sommige mensen hebben goei ouders, mijn moeder is verpleegster mij vader arbeider, dus voor hen was het echt wel een inspanning). Maar niet allemaal waren ze zoals ik, sommige zaten elke avond weer in hun boeken, anderen moesten in weekends en op avonden werken om rond te komen, ze hadden dan wel een studiebeurs, maar daar kun je echt niet mee rondkomen als student. Niet alle studenten zijn rotverwend. Het is wel zo dat iedereen die dat wil kan studeren in België (1 van mijn maten moest alles zelf betalen en die heeft nu een van de mooiste diplomas en mjn eeuwig respect voor z'n inzet en doorzettingsvermogen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles de fout van "de babyboomers" die hun kinderen en kleinkinderen verwend hebben...
![]() http://www.tijd.be/nieuws/coda_lifes...84356-3428.art Enkele lezersbrieven zijn OK.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 november 2010 om 06:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de jeugd moet afzien zoals 'wij' vroeger. Maar zagen 'wij' af zoals onze ouders voor ons? Nee ook niet in de meeste gevallen. Blijkbaar staat de tijd niet stil...eigenaardig.
Ik durf te wedden dat veel van degenen die vinden dat de jeugd verwend is evenzeer hun kinderen zouden 'verwennen', al is het maar om hen niet te 'benadelen' ten opzichte van hun leeftijdsgenoten. Een excuus is zo snel gevonden voor een 'onweerstaandbare drang' die niet overeenkomt met een ze-moeten-leren-afzien logica. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |