Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2010, 16:29   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Enige manier van communiceren tussen Vl en Wa

De enen verstaan geen Frans, de anderen verstaan geen Vlaams.
Het enige wat de traditionele partijen aan beide kanten wel lijken te beheersen, is .... fluiten.

En wie denkt dat B. nog niet dood is ?

Wie denkt dat het probleem van B. is dat het Weverke geen compromis wil of kan ? 't Zijn de traditionele partijen die veel meer ruzie maken, want over niks komma niks is er eensgezindheid in dit tweeland.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101108_038

titel: Milquet fluit Vanhengel terug over anticrisismaatregelen

beetje tekst:

Citaat:
BRUSSEL - De federale ministers Joëlle Milquet (CdH) en Guy Vanhengel (Open VLD) zijn het niet eens over de vraag of de anticrisismaatregelen kunnen verlengd worden. Ook de vakbonden protesteren.

Er is op dit moment "geen enkele beslissing genomen" met betrekking tot de noodzaak om de anticrisismaatregelen al dan niet te verlengen. Dat zegt het kabinet van ontslagnemend minister van Werk Joëlle Milquet (cdH) vandaag in reactie op een bericht in de krant De Morgen.

Ontslagnemend minister van Begroting Guy Vanhengel (Open Vld) zegt in die krant dat de federale regering de anticrisismaatregelen niet zal verlengen. De maatregelen verstrijken op 31 december. Volgens Vanhengel worden ze "stilaan overbodig".

Het gaat onder meer om tijdelijke werkloosheid voor bedienden, crisispremies voor ontslagen arbeiders, crisistijdskrediet en uitstel van betaling van sociale bijdragen voor zelfstandigen. De aanmoedigingen werd al verschillende keren verlengd.

"Guy Vanhengel heeft in eigen naam gesproken", reageert men vandaag op het kabinet van Milquet. Het kabinet wijst erop dat er tot dusver "geen enkele beslissing of concertatie" heeft plaatsgevonden.

"De minister moet en zal overleg organiseren met de sociale partners om de situatie te analyseren en een eventuele beslissing voor te bereiden", zo verklaarde de woordvoerder van Milquet.

De anticrisismaatregelen omvatten onder meer de tijdelijke werkloosheid voor bedienden, crisispremies voor ontslagen arbeiders, crisistijdskrediet en uitstel van betaling van sociale bijdragen voor zelfstandigen.

Vakbonden

Ook de vakbonden hebben twijfels bij het voornemen van minister van Begroting Guy Vanhengel om de anticrisismaatregelen te laten aflopen op 31 december. Het ACV stelt dat het pakket maatregel per maatregel moet worden bekeken en bij ABVV is te horen dat minister van Werk Joëlle Milquet haar fiat nog moet geven.

Volgens Chris Serroyen van de studiedienst bij ACV moet het debat per maatregel worden gevoerd. "Het gaat niet op om het hele pakket in één keer weg te gooien", zegt Serroyen. "De regering moet kijken naar de efficiëntie en dan het debat per maatregel voeren."

Het afschaffen moet volgens de vakbonden bovendien in overleg met de sociale partners gebeuren. De maatregelen werden destijds ook in overleg met de bonden ingevoerd.

Ook het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen heeft al afwijzend gereageerd op de plannen van Vanhengel. "De crisis weegt nog steeds door bij een pak zelfstandigen", stelt voorzitster Christine Mattheeuws. "Zelfstandigen zijn de eersten die in de klappen delen, maar ook de laatsten om uit de put te kruipen als de crisis wegebt. De verwachte groei voor 2011 is bovendien beperkt."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 16:40   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar haalt u toch al die problemen ?

Ik ondervind daar niets van.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 16:44   #3
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Oei, ne liberaal en ne linkse die onderling niet akkoord zijn over socio-economische maatregelen...

Hoe zou dat komen?
Oud 8 november 2010, 16:49   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ik haal die problemen niet.

Die problemen worden tot bij de Vlaming gebracht, door de politiekers zelf.

Ge ondervindt daar wel degelijk iets van, namelijk de hoogte van de belastingen in je brieventas, gecombineerd met de laagte van de sociale uitkeringen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 november 2010, 16:50   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik haal die problemen niet.

Die problemen worden tot bij de Vlaming gebracht, door de politiekers zelf.

Ge ondervindt daar wel degelijk iets van, namelijk de hoogte van de belastingen in je brieventas, gecombineerd met de laagte van de sociale uitkeringen ...
U zegt het zelf... "Door de politiekers".

Het probleem bestaat dus alleen op politiek niveau.

Dank u voor de verduidelijking.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 16:51   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Oei, ne liberaal en ne linkse die onderling niet akkoord zijn over socio-economische maatregelen...

Hoe zou dat komen?
Omdat ze in eenzelfde regering met éénzelfde regeerprogramma zitten, zelfs beide vice-eerste-ministers zijnde, dus mekaar zeer regelmatig moeten zien voor divers overleg ?
Hoe zou dat komen ? Omdat dat hier B. is.

Oud 8 november 2010, 16:52   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zegt het zelf... "Door de politiekers".

Het probleem bestaat dus alleen op politiek niveau.

Dank u voor de verduidelijking.
Goed zo !!

En nu gaan we voor de politieke oplossing: ....

Oud 8 november 2010, 17:08   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze in eenzelfde regering met éénzelfde regeerprogramma zitten, zelfs beide vice-eerste-ministers zijnde, dus mekaar zeer regelmatig moeten zien voor divers overleg ?
Hoe zou dat komen ? Omdat dat hier B. is.
Ah, dus is het probleem dat liberalen en linksen in dezelfde regering zitten? Ik wist niet dat die een "Belgisch" kenmerk was...
Oud 8 november 2010, 18:00   #9
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

zijn die klein kinderen nu nog steeds aan't buitenspelen? Welke opvoeding krijgen zij toch....
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 18:34   #10
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U bent ambtenaar? 2x/jaar salarisverhoging, ook zonder daar 1 poot voor te hoeven uit te steken?
Oud 8 november 2010, 23:27   #11
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beste Henri1,

In dit opzicht leeft u als een insect. U hebt uw omgeving, genoeg eten en mede-insecten om vriend mee te zijn. Alles in orde dus.

Maar zo af en toe komen insecten van iets verder vertellen dat er problemen zijn. Waarop jij antwoord: "Welke problemen? Ik zie helemaal niks."

Tot plots, op een dag, de aarde hevig beweegt, en je buiten je vertrouwde omgeving gegooid wordt. En dan zie je ineens, waar ooit je comfortabele huis onder de aarde was, een gigantische betonnen constructie staan, en de opening naar je hol wordt toegestopt.

En dan zeg jij: "Hoe kan dit? Ik heb dat niet zien komen."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 11:43   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, dus is het probleem dat liberalen en linksen in dezelfde regering zitten? Ik wist niet dat die een "Belgisch" kenmerk was...
Voor sommige mensen moet je wat meer uitleg geven, want ze snappen het niet altijd:

het is typisch B. dat ministers van verschillende partijen die in één regering zitten, werkend volgens één regeerprogramma, dag na dag oproepen horend om tot bezinning te komen met al dat gedoe van 'stokken in de wielen te steken' ...
dat dat toch niet lukt.

het is typisch B. dat niks B. fatsoenlijk functioneert. OK nu ?

Nog meer ?
Den Hengel dat zijn gezever eerst moeten aftoetsen bij zijn collega's vice-eerste-ministers. En dan pas lullen in de pers.
En Milquet moet niet in de pers reageren; ze moet het uitpraten (èn verontschuldigingen eisen desgevallend) in de discretie van de vergadering van het kernkabinet.

Nu moet het OK zijn, want ik vind dat ik genoeg mijn best gedaan heb.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 november 2010 om 11:46.
Oud 9 november 2010, 12:55   #13
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Den Hengel dat zijn gezever eerst moeten aftoetsen bij zijn collega's vice-eerste-ministers. En dan pas lullen in de pers.
En Milquet moet niet in de pers reageren; ze moet het uitpraten (èn verontschuldigingen eisen desgevallend) in de discretie van de vergadering van het kernkabinet.

doet u nu alsof politiekers gezonde mensen zijn? Mensen die hun ego opzij kunnen plaatsen ten voordele van een groter goed?
Ga toch weg.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:58   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor sommige mensen moet je wat meer uitleg geven, want ze snappen het niet altijd:

het is typisch B. dat ministers van verschillende partijen die in één regering zitten, werkend volgens één regeerprogramma, dag na dag oproepen horend om tot bezinning te komen met al dat gedoe van 'stokken in de wielen te steken' ...
dat dat toch niet lukt.

het is typisch B. dat niks B. fatsoenlijk functioneert. OK nu ?

Nog meer ?

Nu moet het OK zijn, want ik vind dat ik genoeg mijn best gedaan heb.
Komaan, alsof ruzie in regeringskringen "typisch" B. zou zijn.
In elke regering waar er verschillende partijen zitten, bestaat dat, en dat wordt erger narmate die regering uit elkaar valt (hier wegens ontslagnemend).

Zelfs in regeringen met één partij (zoals Frankrijk) kan je zulke zaken meemaken, zodus...
http://www.lejdd.fr/Politique/Actual...Besson-149399/
http://www.lepost.fr/article/2010/09...es-impots.html
http://www.paperblog.fr/203036/borlo...ssier-des-ogm/
http://www.liberation.fr/politiques/...ons-familiales

ok nu?
Oud 9 november 2010, 15:46   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
doet u nu alsof politiekers gezonde mensen zijn? Mensen die hun ego opzij kunnen plaatsen ten voordele van een groter goed?
Ga toch weg.
Helemaal niet.
Het is typisch B. dat de politiekers hun zin voor groter goed permanent opzij kunnen zetten ten voordele van hun ego ...

goed zot gij;

ik haal maar één ding aan: en dat is dat er geen enkel, maar dan ook geen enkel dossier, item whatever is waar wij nog tesamen aan kunnen werken.
De basisvisies tussen noord en zuid verschillen teveel.

En zelfs twee notoire Brussels- en Francofoon-gezinde politiekers, namelijk Den Hengel en Milquet, geraken het niet eens; lukken er zelfs niet in om te doen alsof het nog mogelijk is om in een B. regering aan één zeel te trekken (liefst in dezelfde zin dan wel).

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 november 2010 om 15:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be