![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minister Grouwels wil gans Brussel rookvrij maken.
Als niet-roker, zelfs anti-roker, vind ik dat een goede zaak natuurlijk. Alleen: zij wil dat 'niet zelf doen', het zijn 'de bedrijven die het moeten doen'. En dat vind ik erover. De werkgever moet zorgen voor een arbeid die aangepast is aan de mens, voor een gezonde werkplek, zonder gevaren voor arbeidsongevallen, zelfs waar het aangenaam is te werken ... en dat gaat tot en met parkeerplaatsen, fietsenstalling enz. maar ze moeten zich niet beginnen moeien met echt privé-gedrag. Straks gaat Grouwels de bedrijven nog verplichten om ons iedere dag op het hart te drukken om condooms te gebruiken als we naast de pot pissen ... Grouwels lijkt wel de zus van Leonard: mijn bijbel zult gij volgen, overal zie ik u en zult gij doen wat ik wil. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=393220AU titel: Brigitte Grouwels wil Brussel rookvrij maken MINISTER HEEFT actieplan voor BEDRIJVEN beetje tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ze zouden misschien beter proberen Brussel wat criminaliteit vrij(er) te maken.
Of misschien drugsvrij? Misschien rondhangend crimineel (allochtoon) tuig? Neen, pak de rokers aan, die waar we bang van zijn blijven we bang van en doen toch niet wat we zeggen, maar die roker kunnen we wat kloten. Zielig. En neen, ik ben geen roker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Yup ... ne stappenteller ... héél interessant. Zeker voor pendelaars. Kzie mij al bij de fiets gaan werken s'morgens ... 80 km.
![]() Hebben ze trouwens al de reglementeringen aangepast waardoor men rookcontroles mág uitvoeren op de werkvloer? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu, roken is ongezond, iedereen weet dit ondertussen, de zoveelste campagne gaat daar niets aan veranderen, dit is gewoon het creëren van een nieuw postje voor die Sarah, de rest is bla bla bla. Moesten ze het echt goed menen met de mensen, ze zouden de verkoop van tabak aan banden leggen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg maar gerust anti-roker, niet-rokers stellen geen absurde eisen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tip? Champix is een goed product, al heb ik er vroeger mee gestopt wegens bijwerkingen, mijn vrouw is opnieuw beginnen roken na 6 maanden. Dit natuurlijk geheel terzijde, want als je niet wil stoppen met roken heeft het toch geen zin, hoor, en ik zal je ook niet proberen te overtuigen, want roken is leuker en gezelliger. 't Probleem is gewoon dat je jezelf niet kan beperken tot de sigaret die je smaakt, die "overbodige" sigaretten zijn degene die mij in de tijd het meest stoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niks beter dan een chocolade sigaretje na het eten.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en anderzijds de democratisch verkozen overheid, die per definitie de enigste is die wetten te stellen heeft, want om de zoveel tijd beoordeeld wordt door de kiezer, dan zit jij met een probleem. Vind ik.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hem natuurlijk om die rookpauzes aan de voor of achterdeur die er idd een beetje over zijn in vele gevallen.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In grote bedrijven worden al heel lang allerlei 'gezondheidsprojecten' actief ondersteunt om voor de hand liggende redenen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar noteer aub ook dat dat niet mijn titel is, maar de titel die in de krant staat (waarnaar ik link) en die de titel zou zijn van het project van mevrouw de minister-van-het-niveau-van-een-schepen.
|
![]() |
![]() |