Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2010, 18:08   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Tol op de snelwegen

Minister Peeters leek teleurgesteld dat hij de Nederlanders niet aan zijn zij kreeg . Nederland en België heeft dan ook een heel andere strategië .
Nederland MOET door België met zijn transport en gebruikt België als doorvoerland , ben je dan verwonderd dat Nederland tegen deze tol is .
Mijnheer Peeters , U bent echt Naief .
Bovendien blokkeerd Nederland vele dingen voor Vlaanderen , ze hebben de hand in de uitdieping van de schelde of de toekomst van de haven Antwerpen
Ze blokeren de Lange wapper of de ring van Antwerpen
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 18:36   #2
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ze blokeren de Lange wapper of de ring van Antwerpen
Omdat een ingeweken Hollander een actiegroep heeft opgericht?

Anderzijds is het wel zo dat Nederland en Vlaanderen helemaal niet de goede vrienden zijn zoals ze zich graag voordoen.

NL blokkeert, ondanks internationale verdragen, de uitdieping van de Schelde en de heractivering van de Ijzeren Rijn. Dat beiden voordelen bieden voor de haven van Antwerpen, grote concurrent van het Nederlandse Rotterdam, is natuurlijk een grote drijfveer. De Ijzeren Rijn kan tenslotte ook van groot belang zijn voor de economische ontwikkeling van Noord-Limburg, dat via de Ijzeren Rijn relatief gemakkelijk aansluiting zou vinden met zowel de Antwerpse haven als het Duitse Ruhrgebied.

Als de NL niet meewillen in tolheffing, dat ze hun plan dan trekken. Maak de autosnelwegen voor zowel personen- als vrachtvervoer tolwegen en maak voor Vlamingen de tolheffing fiscaal aftrekbaar.

Tenslotte moet Vlaanderen de juridische weg bewandelen om het uitvoeren van verdragen af te dwingen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 11:12   #3
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Minister Peeters leek teleurgesteld dat hij de Nederlanders niet aan zijn zij kreeg . Nederland en België heeft dan ook een heel andere strategië .
Nederland MOET door België met zijn transport en gebruikt België als doorvoerland , ben je dan verwonderd dat Nederland tegen deze tol is .
Mijnheer Peeters , U bent echt Naief .
Bovendien blokkeerd Nederland vele dingen voor Vlaanderen , ze hebben de hand in de uitdieping van de schelde of de toekomst van de haven Antwerpen
Ze blokeren de Lange wapper of de ring van Antwerpen
Nederland moet door België is correct.
Minister Peeters vertegenwoordigt Vlaanderen, niet België. De afstand die de Nederlanders in Vlaanderen moeten afleggen over de weg bedraagt minder dan 500 m , Het stukje autostrade ten zuiden Maastricht dat over grondgebied Voeren loopt.
Voor vervoer over water hoeven zij zelfs niet door Vlaanderen. En de treinverbinding via Welkenraedt heeft ook een economisch belang waarbij Vlaanderen niet aan te pas komt.
Tijd dat velen beginnen te beseffen dat (een oanfhankelijk) Vlaanderen niet zo belangrijk is dan vele politici ons willen doen geloven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 12:20   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Nederland moet door België is correct.
Minister Peeters vertegenwoordigt Vlaanderen, niet België. De afstand die de Nederlanders in Vlaanderen moeten afleggen over de weg bedraagt minder dan 500 m , Het stukje autostrade ten zuiden Maastricht dat over grondgebied Voeren loopt.
Voor vervoer over water hoeven zij zelfs niet door Vlaanderen. En de treinverbinding via Welkenraedt heeft ook een economisch belang waarbij Vlaanderen niet aan te pas komt.
Tijd dat velen beginnen te beseffen dat (een oanfhankelijk) Vlaanderen niet zo belangrijk is dan vele politici ons willen doen geloven.
Voor een belgicist ben je zelfs te bekrompen om Vlaming te zijn.
Ofwel zie ik spoken als ik de Nederlandse nummerplaten zie op allerhande vervoer van bussen, vrachtwagens, bestelwagens, auto's, caravans, mobilhomes ..., komende uit de richting van Eindhoven-Turnhout, Breda-Antwerpen, Middelburg, Scheldetunnel, Terneuzen (Eindhoven - Houthalen), richting Oostende-engeland en richting zuiden, dus richting Duinkerken-Calais, Lille-Roubaix, Mons Paris, Brussel Namur Luxemburg ...

Daarnaast hoor ik ook Waalse politici pleiten voor zo'n systeem waarbij buitenlanders mee betalen voor het gebruik van hun wegen.


post skrotum: niemand in Vlaanderen of Walenland spreekt over een vignet voor autostrades; wel allemaal voor een vignet voor alle wegen.
Ons wegennet is niet hetzelfde als dit in Frankrijk.
Bij ons is en blijft het heel erg ongewenst, dat ook maar een half procent van het verkeer van autostrades afgeleid zou worden naar secundaire wegen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be