![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Studenten zijn blijkbaar ook niet meer zoals vroeger. Enige vorm van respect en discipline kennen ze niet. Ik beklaag de werkgevers, wanneer ze zulk volk gaan moeten aannemen. Men kan als werkgever dan beter gemotiveerde buitenlanders aannemen zoals Indiërs, Filipijnen en noem maar op. Mensen die wel voor de volle 100% een motivatie hebben. Laatst gewijzigd door elsina : 20 november 2010 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nu eens nog nooit 'gestoord' door een student die zat te twitteren, facebooken of whatever in de les. Integendeel; als ze zitten te chatten ofzo, dan praten ze niet. Hetgene dat werkelijk stoort.
En dan nog; de vergelijking met 'werkgevers' is totaal irrelevant. Ik werk al 4 jaar; 'k ben echt niet aan't twitteren als ik werk, hoor. En dan nog: 'veel' is een dikke 'haha', ze.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat ik wel gezien heb is studenten die een film zitten te kijken op hun laptop tijdens een college. Waarom je daarvoor naar zo'n les zou komen snap ik niet, maar in principe verstoort het het college niet. (Behalve als er natuurlijk toch geklaagd word door iemand achter de filmkijker en deze reageert door word te openen en in lettertype groot een fijne belediging te typen, dan moet de leraar boven het gelach uit zien te komen. Ach ja, zo iemand is misschien een eikel, maar zijn snelle denkwerk is inspirerend.)
Maar echt sms'en, twitteren, gamen en andere handelingen waarbij je geluid produceert heb ik nog niet echt gezien. (In de vijf minuten pauze tussen twee helften van een dubbeluur word er dan soms wel weer gegamed, maar wat je met je pauze doet moet je zelf weten).
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 november 2010 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In De Standaard las ik een reactie van een prof die zich begon te beklagen dat sommige studenten te laat binnenkomen. Sorry, maar zet die dan gewoon buiten. Of mag dat niet meer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp ook niet wat die mensen in de les komen doen.
Deels heeft het te maken met de slaafsheid van de Flamin, denk ik. Het is hem ingedrild dat hij in de rij moet staan en met armen over elkaar moet zitten in de lagere school. Daarom kan hij niet vatten hoe het is om niet naar de les te gaan, zelfs is het niet verplicht. Ik vind het dan ook schitterend wanneer proffen zulk tuig buitenwerken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Een docent zou zich niet moeten bezighouden met studenten in toom te houden.
Maar ik ben dan ook geen leuke student.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Met vuile witte jassen met piemels op getekend.
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De huidige generatie gaat nog verschieten hoe het leven is eens je niet meer gepamperd wordt
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() O tempora, o mores.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() van mij moet een student niet kruiperig 'mijnheer de professor' zeggen. Maar een minimum aan respect zou wel mogen.
en dan heb ik het niet voer facebooken of sms'en, want daar wordt niemand door gestoord. Middenin een les opstaan vind ik dan weer niet kunnen.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze zouden dat dan weer juist wel moeten doen voor mensen die te veel kletsen e.d. Buitengezet worden voor een aula van 600 man is toch wel behoorlijk schaamtelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Ah, ik zie er soms WoW spelen, daar heb ik nu niet echt last van, en niemand eigenlijk. Vroeger speelden ze kaarten tijdens de colleges.
Desalniettemin, wat doe je dan in de les? Blijf op je kot, maar goed. Gewoon zwijgen is al voldoende.
“La nuit est aussi un soleil et l’absence de mythe est aussi un mythe.” -Georges Bataille Laatst gewijzigd door Aletheia : 21 november 2010 om 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Zolang ze geen lawaai maken of anderen beletten te studeren, zie ik het probleem niet ? En als ze gebuisd zijn op het einde van het jaar moeten ze het zelf maar weten...
|
![]() |
![]() |