![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 2 hoofdverdachten gaven toe een netwerk verzonnen te hebben, waardoor 13 mensen van enkele maanden tot jaren mogelijk onschuldig vastgezeten hebben. (uitspraak gerecht hierom volgt nog)
Beleid insinueert dat er politieke gevolgen zullen zijn. Of hoe rechtspraak niettegenstaande enorme gerechtskosten en massale media aandacht toch kan falen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om daar dan meteen door te kunnen prikken, ik denk dat dat niemand gelukt was. Dus nogmaals, wat heeft het beleid met de politie en het gerecht te maken in deze? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind het toch vreselijk dat door valse getuigenissen heel het leven van onschuldige mensen kan kapot gemaakt worden.
Er schort toch wel iets aan dat onderzoek en de ondervragingen. Waarschijnlijk heeft men snel snel willen bewijzen dat er een netwerk bestaat , dit onder invloed van de bevolking en de politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een schandalige gebeurtenis.
Zoveel levens verwoest door hysterie. Erg!
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En we hebben daar al altijd een goed juridisch principe voor gehad:
In Dubio, Pro Reo (bij twijfel gaat verdachte vrijuit) Als het meer dan 7 jaar duurt om een psychopatische moordenaar voor het gerecht te brengen en dan nog blijft neuzelen over netwerken en ander onwaarschijnlijk fraais, dan is er iets grondig mis. En wat we nu zien in Frankrijk is een duidelijk voorbeeld van wat er dan concreet "mis" kan lopen in zo'n situaties. Die mensen zijn gewoon gebroken, kunnen zich niet meer op straat vertonen (want waar rook is....etc). Dit is een schade die niet meer kan hersteld worden. Het gerecht zou steeds boven de volkshysterie moeten staan. Jammergenoeg beseft niet iedereen dat in voldoende mate.
![]() |
#7 |
|
![]() Even een stok in de dog pen gooien: Net hetzelfde als die arme Nihoul?
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En dat terwijl die kinderen daar in Frankrijk beweerden wél door die 13 mensen persoonlijk te zijn mishandeld...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
By the way... in m'n korte carrière als advocaat ben ik in een echtscheidingszaak één keer geconfronteerd geweest met een krapuul van een vader die door z'n echtgenote van pedofilie en mishandeling werd beschuldigd om hem het bezoekrecht aan z'n kinderen te ontnemen. Die vent was echt een etter, ik kreeg het er koud van telkens ik met m'n patron naar de rechtbank moest om hem te verdedigen. Maar de klacht was compleet ongegrond en dat hebben we ook aangetoond... Tussen het krapuleuze voorkomen van iemand en z'n schuld ligt nog een wereld van verschil.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het hen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() gevaarlijk, iemand die u beetje wilt kloten kan gewoon zeggen gij zijt pedofiel, gerucht rondstrooien, kindjes snoepjes beloven als ze zeggen dat gij hen pijn gedaan hebt...
hysterische meute wil u al op de brandstapel. precies heksenjacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan moet je een uitspraak doen. Tja. Ik denk alleszins dat die Franse nog een staartje gaat krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de verklaring is alweer ingetrokken. Proces verdaagd (Nieuwsblad).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat Nihoul betreft kan ik alleen maar benadrukken dat ik vind dat Langlois zwaar nalatig is geweest in het onderzoeken van een aantal pistes. En dat is de vriendelijke versie. Het zou incompetentie kunnen zijn. Ik geloof persoonlijk wel degelijk in de netwerk piste, die stelt dat Dutroux de ontvoeringen als een commercieel gegeven wilde uitbuiten (zij het natuurlijk in kleine beperkte kring) en dat Nihoul daar een integrale spil in was. Maar doordat er nooit terdege onderzoek naar is gevoerd, zijn er inderdaad géén rechtstreekse bewijzen. Doch ik stel mezelf tevreden met de onrechtstreekse bewijsvoering die is aangedragen om te durven stellen dat Nihoul wel degelijk medeschuldig is aan de ontvoering van Laetitia Delhez.
![]() |