Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 19:29   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De 2 hoofdverdachten gaven toe een netwerk verzonnen te hebben, waardoor 13 mensen van enkele maanden tot jaren mogelijk onschuldig vastgezeten hebben. (uitspraak gerecht hierom volgt nog)
Beleid insinueert dat er politieke gevolgen zullen zijn.
Of hoe rechtspraak niettegenstaande enorme gerechtskosten en massale media aandacht toch kan falen.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:24   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
De 2 hoofdverdachten gaven toe een netwerk verzonnen te hebben, waardoor 13 mensen van enkele maanden tot jaren mogelijk onschuldig vastgezeten hebben. (uitspraak gerecht hierom volgt nog)
Of hoe rechtspraak niettegenstaande enorme gerechtskosten en massale media aandacht toch kan falen.
Als verschillende verdachten beweren dat die 13 mensen erbij betrokken waren, terwijl dit leugens zijn, dan zie ik niet in wat het beleid daar mee te maken heeft. Bovendien speelden de kinderen van de echte daders het spelletje ook mee en beschuldigden zij die 13 mensen ook.
Om daar dan meteen door te kunnen prikken, ik denk dat dat niemand gelukt was. Dus nogmaals, wat heeft het beleid met de politie en het gerecht te maken in deze?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 10:25   #3
hendrik
Vreemdeling

Standaard

Ik vind het toch vreselijk dat door valse getuigenissen heel het leven van onschuldige mensen kan kapot gemaakt worden.
Er schort toch wel iets aan dat onderzoek en de ondervragingen.
Waarschijnlijk heeft men snel snel willen bewijzen dat er een netwerk bestaat , dit onder invloed van de bevolking en de politici.
hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 10:53   #4
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rechtsspraak heeft juist niet gefaald, want ze zijn vrijgekomen. Het onderzoek heeft wel gefaald. Naar het schijnt was de onderzoeksrechter jong en onervaren. Grote politieke gevolgen zal dit volgens mij niet hebben.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 11:09   #5
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Een schandalige gebeurtenis.
Zoveel levens verwoest door hysterie.
Erg!
Oud 21 mei 2004, 13:07   #6
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

En we hebben daar al altijd een goed juridisch principe voor gehad:

In Dubio, Pro Reo

(bij twijfel gaat verdachte vrijuit)

Als het meer dan 7 jaar duurt om een psychopatische moordenaar voor het gerecht te brengen en dan nog blijft neuzelen over netwerken en ander onwaarschijnlijk fraais, dan is er iets grondig mis. En wat we nu zien in Frankrijk is een duidelijk voorbeeld van wat er dan concreet "mis" kan lopen in zo'n situaties. Die mensen zijn gewoon gebroken, kunnen zich niet meer op straat vertonen (want waar rook is....etc). Dit is een schade die niet meer kan hersteld worden.

Het gerecht zou steeds boven de volkshysterie moeten staan. Jammergenoeg beseft niet iedereen dat in voldoende mate.
Oud 21 mei 2004, 13:59   #7
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Even een stok in de dog pen gooien: Net hetzelfde als die arme Nihoul?
Oud 21 mei 2004, 14:00   #8
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Hmm; als je die 10-tal vermoorde getuigen negeert, die kapitale blunders (?) in het onderzoek , misschien ...
Oud 21 mei 2004, 14:00   #9
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dat terwijl die kinderen daar in Frankrijk beweerden wél door die 13 mensen persoonlijk te zijn mishandeld...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 14:30   #10
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om die "arme" Nihoul te berechten heb je al evenmin 7 jaar onderzoek nodig. Ik vind het overigens onwaarschijnlijk hoe zo'n groot team van "professionele" onderzoekers er zo lang over moet doen om deze zaak tot op de bodem uit te spitten. En jazeker, als er geen overtuigende bewijzen gevonden zijn, dan moet je Nihoul ook niet voor Assisen brengen, ik heb voor de man geen greintje sympathie, maar daar gaat het hier dan ook niet om he...

By the way... in m'n korte carrière als advocaat ben ik in een echtscheidingszaak één keer geconfronteerd geweest met een krapuul van een vader die door z'n echtgenote van pedofilie en mishandeling werd beschuldigd om hem het bezoekrecht aan z'n kinderen te ontnemen. Die vent was echt een etter, ik kreeg het er koud van telkens ik met m'n patron naar de rechtbank moest om hem te verdedigen. Maar de klacht was compleet ongegrond en dat hebben we ook aangetoond... Tussen het krapuleuze voorkomen van iemand en z'n schuld ligt nog een wereld van verschil.
Oud 22 mei 2004, 16:40   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Als verschillende verdachten beweren dat die 13 mensen erbij betrokken waren, terwijl dit leugens zijn, dan zie ik niet in wat het beleid daar mee te maken heeft. Bovendien speelden de kinderen van de echte daders het spelletje ook mee en beschuldigden zij die 13 mensen ook.
Om daar dan meteen door te kunnen prikken, ik denk dat dat niemand gelukt was. Dus nogmaals, wat heeft het beleid met de politie en het gerecht te maken in deze?
Uhm? Ik citeerde wat ik hoorde op televisie van het beleid daar zelf.
Vraag het hen?
Oud 22 mei 2004, 16:45   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op VTM (of VRT of beide, kweet het niemeer) gisteren insinueerde men dat de Franse justitie zich toen heeft laten beïnvloeden door het Dutroux geval hier. En de vraagsteller legde vet de link met de politieke netwerken hier, terwijl het daar in Frankrijk (voorzover ik van de zaak weet) zelfs niks met politiek te maken had. Dit vond ik nogal misplaatst.
Oud 22 mei 2004, 20:34   #13
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

gevaarlijk, iemand die u beetje wilt kloten kan gewoon zeggen gij zijt pedofiel, gerucht rondstrooien, kindjes snoepjes beloven als ze zeggen dat gij hen pijn gedaan hebt...
hysterische meute wil u al op de brandstapel.
precies heksenjacht.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 23:00   #14
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
gevaarlijk, iemand die u beetje wilt kloten kan gewoon zeggen gij zijt pedofiel, gerucht rondstrooien, kindjes snoepjes beloven als ze zeggen dat gij hen pijn gedaan hebt...
hysterische meute wil u al op de brandstapel.
precies heksenjacht.
Eigenlijk ligt het probleem eerder in de rechtszaak: sommige zaken hebben weinig echte bewijzen, enkel mondelinge en meestal tegenstrijdige verklaringen. Woord tegen woord en voor de rest psycho analyse kul.
En dan moet je een uitspraak doen. Tja.
Ik denk alleszins dat die Franse nog een staartje gaat krijgen.
Oud 26 mei 2004, 01:05   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

En de verklaring is alweer ingetrokken. Proces verdaagd (Nieuwsblad).
Oud 26 mei 2004, 09:49   #16
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Citaat:
Om die "arme" Nihoul te berechten heb je al evenmin 7 jaar onderzoek nodig. Ik vind het overigens onwaarschijnlijk hoe zo'n groot team van "professionele" onderzoekers er zo lang over moet doen om deze zaak tot op de bodem uit te spitten. En jazeker, als er geen overtuigende bewijzen gevonden zijn, dan moet je Nihoul ook niet voor Assisen brengen, ik heb voor de man geen greintje sympathie, maar daar gaat het hier dan ook niet om he...

Het onderzoek naar Nihoul is nooit terdege gevoerd, als ik afga wat ik dagelijks in de media te horen krijg over de hele Dutroux rechtszaak.. het is verschrikkelijk wat er in Frankrijk met die mensen is gebeurd.. Die beelden waren meer dan hartverscheurend.. Zoveel mensen wiens leven totaal gebroken is.. Ik hoop dat ze op een of andere manier toch een serieuze financële compensatie krijgen voor het aangedane leed, maar zelfs dat zal de pijn van de gebroken families niet kunnen verzachten.. Stel je maar voor dat je drie jaar onschuldig vastzit zonder je kinderen te kunnen zien.

Wat Nihoul betreft kan ik alleen maar benadrukken dat ik vind dat Langlois zwaar nalatig is geweest in het onderzoeken van een aantal pistes. En dat is de vriendelijke versie. Het zou incompetentie kunnen zijn. Ik geloof persoonlijk wel degelijk in de netwerk piste, die stelt dat Dutroux de ontvoeringen als een commercieel gegeven wilde uitbuiten (zij het natuurlijk in kleine beperkte kring) en dat Nihoul daar een integrale spil in was. Maar doordat er nooit terdege onderzoek naar is gevoerd, zijn er inderdaad géén rechtstreekse bewijzen. Doch ik stel mezelf tevreden met de onrechtstreekse bewijsvoering die is aangedragen om te durven stellen dat Nihoul wel degelijk medeschuldig is aan de ontvoering van Laetitia Delhez.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be