![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer Toerisme Vlaanderen een kaartje publiceert waarbij de gewestgrenzen van Brussel niet te zien zijn, schreeuwen de Franstalige politici én media moord en brand.
Wanneer zoiets omgekeerd gebeurt, kraait er geen (Vlaamse) haan naar. Neem nu de officiële website van de toeristische dienst van Brussel (BITC). In hun stukje over "Belgïe" (inclusief verkeerd geplaatste trema), lezen we hetvolgende: Citaat:
Geen woord over Vlaanderen. Bij het BITC zijn ze hun tijd blijkbaar vooruit: het nieuwe "Belgïe" bestaat uit de 2 regio's Brussel en Wallonie. Mij niet gelaten. Een (hoopvol) voorteken? ![]() De directe link: http://visitbrussels.be/bitc/BE_nl/b...atie/belgie.do Laatst gewijzigd door Zeno! : 28 december 2010 om 02:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben daar éénmaal geweest maar ik ben het adres vergeten. Ik werd daar heel vriendelijk ontvangen en kreeg er �*lle gevraagde info, wat al een prestatie op zich is ...voor Broekzele ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 28 december 2010 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn reactie was: "En is Vlaanderen niet vergeten? Eigenlijk goed ook want dan kunnen we ons weer aansluiten bij het moederland, het koninkrijk der Nederlanden, waar we in 1830 uit afgescheurd zijn door de franse elite." En nog eens op de link geklikt staat er int Nederlands inlog of aanmelden. Dus klik äanmelden"en komt die stoeme franse registratie weer in beeld. Dus int Nederlands niet mogelijk om aan te melden. Verdomme, kloteland. Nu ist genoeg. Ik ga die gasten eens bellen en op mijn Vlaams hun vet geven, mijn gedacht. BELGIE ONTPLOF VOOR MIJN PART. ![]() ![]() ![]() ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 28 december 2010 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Vergeet de Engelstalige versie van de site, die waarschijnlijk meer gelezen wordt door toeristen, niet te vermelden
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja: 'Welkom in België'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Géén zorgen over maken ! WIJ trekken aan het LANGSTE eind !!! Mét Bart ! En tégen alle opportunisten. Zéker wéten ! Laatst gewijzigd door Boduo : 28 december 2010 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Met Bart? Welke garantie biedt hij u en mij als hij de onderhandelingen in het Frans voert en niet in zijn eigen taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat die dienst uberhaupt iets mag schrijven over Vlaanderen (van de Vlaamse gemeenschap)? Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 december 2010 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Mannen, de Engelstalige versie van de site is volledig politiek correct.. Bovendien lijken zowel de Franstalige als de Nederlandstalige delen nog niet volledig afgewerkt te zijn aangezien de bijgevoegde links er zelfs niet staan.
Gaan we nu ff ophouden met de neger uit te hangen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Of willen verstaan bedoelt ge.
Ziehier, het summiere antwoord van het BITC. In het Frans gestuurd aan een in het buitenland (Nederland) woonachtige geïnteresseerde, van wie men niet eens weet of men het Frans wel beheerst Tot zover het 'tweetalige België, zoals dat op de webstek van datzelfde BITC staat. ![]() "Bonjour, Je suis en congé jusqu'au 11janvier 2011. N'hésitez pas �* contacter mon collègue (naam) en cas d'urgence. A bientôt, tot binnenkort, see you soon" Heb uit privacy de naam weggelaten, gaat alleen om de houding van een vraag int Nederlands vanuit Nederland met hun "Linquistisch superioriteitsgevoel" (vlg Leonard) int frans te beantwoorden. Nog niet de moeite nemen om in Nederlands te reageren. Dit maakt me razend.. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bienvenue a Belgique. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Das zever in pakskes wat ge vertelt. Kan wel zo zijn maar iemand in NL niet in het Nederlands antwoord geven heeft niks te maken met een site of links die nog niet af zijn. Maak dat de kat wijs.
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ga naar registratie en er opent een.... jaja, een Frans formulier. Volledig politiek correct hé. En nu gij weer.. BTW in de aanhef wordt helemaal niet over Vlaanderen gesproken, Belzieke wordt als Brussel en wallonie voorgesteld. Niet mee mijn voete spelen hé.
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat betreft het antwoord: Daar geef ik u volledig in gelijk, maar dat gaat voorbij aan het oorspronkelijke topic. *edit* Ivm dat Frans formulier. Ik kom op een Engels uit. Doe ik iets verkeerd? Site in het engels => Commentaar typen => send => To register Laatst gewijzigd door captain jack : 28 december 2010 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nuja, ergens begrijp ik het BITC wel dat ze Vlaanderen verzwijgen. Want zeg nu zelf: als ze steden als Antwerpen, Gent en Brugge zouden vernoemen... wie wil er dan in godsnaam Brussel nog bezoeken?
![]() |
![]() |
![]() |