![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Rijke landen lenen geld aan landen in problemen. Hierdoor komen die landen nog meer in de problemen, door de rente die moet betaald worden.
Het is duidelijk dat landen als Duitsland misbruik maken van hun positie om op deze manier andere landen financieel te terroriseren. Is dit de nieuwe manier van oorlog voeren in Europa? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik zou de causaliteit omdraaien:
Laden raken in de problemen en lenen geld om die problemen op te lossen. Wanneer dat geld niet gebruikt wordt voor structurele oplossingen maar gebruikt wordt om nog iets langer op dezelfde manier verder te doen, raken landen nog dieper in de problemen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
modern warfare, is dat geen spelleke?
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dit is toch wel te onzinnig, he. Weeral is degene die een extra keuzemogelijkheid biedt, zogezegd de oorzaak van alle onheil. Als een land in de problemen zit, en als het nog meer in de problemen zou geraken door een lening aan te gaan en daar rente op te moeten betalen, wel dan is dat land vrij om geen lening aan te gaan, he. Niemand verplicht een land om een lening aan te gaan. Ik snap niet goed hoe "de mogelijkheid bieden aan een land om, indien het dat uit eigen beweging wenst, een lening aan te gaan", machtsmisbruik of oorlogsvoering zou zijn.
Maar dat is hetzelfde verhaaltje als iemand die een "onderbetaalde" job aanbiedt, een uitbuiter te noemen: verdorie, als 't je niet aanstaat, moet je het niet aannemen, het is gewoon maar een extra keuzemogelijkheid die je geboden is. Kijk, stel, ik bied hier iedereen die dat wil, 20 Euro aan om voor mij gedurende een maand te werken. Ben ik nu een uitbuiter geworden ? De andere mogelijkheid is dat ik je NIETS aanbied, want ik heb de mogelijkheden niet om iemand in dienst te nemen voor meer geld. Maar voor 20 Euro vind ik dat OK. Toegegeven, het is slecht betaald, maar ook toegegeven, ik zal geen te veeleisende baas zijn. Ik heb nu een *extra keuzemogelijkheid* gegeven aan iedereen. Een keuzemogelijkheid die voor de meesten, of zelfs voor iedereen, irrelevant is want mijn aanbod is waarschijnlijk niet het interessantste dat ze kunnen vinden. Maar waarom maakt mij dat SLECHTER dan als ik niks aanbied ? Als Duitsland leningen aanbiedt aan een land, en dat is geen goeie zaak voor dat land, dan is dat land niet verplicht om een lening van Duitsland aan te nemen, he. Of moet er een internationale wetgeving komen, om geestelijk gehandicapte landen tegen moreel misbruik van intellectueel superieuren te behoeden ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2010 om 10:08. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eergisteren was er een interessant interview op Radio 1. het is niet zo dat dat geld geleend wordt aan de staat, maar het wordt gestoken in obligaties bij banken. Ierse banken worden gered, maar diezelfde banken lenen het geld aan de staat. maw, de belastingbetaler moet 2 keer langs de kassa passeren. eerst de schuldaflossing van de obligaties om de banken te redden, vervolgens de rente die dezelfde banken aanrekenen aan de staat. Vroeger ging men landen koloniseren en oorlog, nu maakt men andere landen tot knecht van andere landen via de banken. Laatst gewijzigd door giserke : 24 november 2010 om 10:20. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De poort is inderdaad de banken: een staat leent van banken (en van prive personen) door staatsobligaties uit te schrijven. Citaat:
Tja, nu moet de rekening betaald worden. Proberen te helpen bij het betalen van die rekening, door leningen te geven aan redelijke voorwaarden, en vooral, door ze ginder wakker te schudden dat het de Ieren zelf zullen moeten zijn die hun eigen ding op langere termijn zullen moeten afbetalen, is toch geen "oorlogsvoering", maar "een helpende hand" zou ik zeggen.
|
|
|
|
#8 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Alle uitleg te baat, zegt mijn gutfeeling me dat er toch iets fishy aan heel het verhaal rond die steeds aanhoudende bankencrisis is. En, uiteraard zal dat niet te bewijzen zijn hé. Het zou nogal dom zijn, als degenen die iets aan het flikken zijn, dit open en bloot zouden doen.
Enfin, iemand is hiermee hopen geld aan het verdienen en dit op kap van een hele hoop mensen die met die hele affaire niets te maken hebben. Reden genoeg om het fishy te noemen. Om de schuldigen te vinden zal men de geldstromen moeten nagaan. Laatst gewijzigd door Yves38 : 24 november 2010 om 19:39. |
|
|
|