![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
't Is zover.
Toch volgens De Standaard. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1597 titel: 'Non' en 'Neen' voor Johan Vande Lanotte Als het water te diep is, dan is het te diep. En op één regeringsonderhandeling leer je niet zwemmen. Volgens mij komen er nu nieuwe verkiezingen, een hardere opstelling aan de twee kanten, en dan pas een echt stevige en een nooit geziene staatshervorming. Beetje tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 november 2010 om 08:36. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja voila het 'n'woord is er weer uit.
Weet je zelfs als dus de solidariteit overeind blijft, en zelfs de 'responsabilisering' eruit is, is het nog trop. Ik denk dat hij gewoon naar de som kijkt, hebben we meer of minder, minder is non. We zouden gewoon op federaal niveau moeten bezuinigen. Gezien wallonie het meest eet uit de ruif, zullen zij het meest inleveren, dat wordt discuteren, maar enfin, kunnen ze maar blij zijn dat belgie nog bestaat. Dus 1 wet heb je nodig: de federale begroting kan geen tekort vertonen. PUNT. Je moet de vlaamse denkwijze gewoon keihard op federaal niveau doordrukken, er is daar toch geen compromis voor nodig ? Als 70% van de vlamingen zo denkt en40% van de walen, heb je een meerderheid, zo moet er meer geredeneerd worden. En of die meerderheid nu in het parlement zit, of in de regering, moet feitelijk democratisch gezien niet naar gekeken worden, het gaat over de 'wil van de bevolking' En dan heb je nog denkwijzen voor het belang van het land. Het is toch niet in het belang van het land dat we blijven begrotingstekorten opstapelen. De verrottingsstrategie wordt toegepast door wallonie, maar zal gewoon leiden naar ierse toestanden... dus waitandsee
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 november 2010 om 08:41. |
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Logisch dus dat hij "non" zegt op welk compromisvoorstel dan ook... Is dit goed voor Vlaanderen? Is dit goed voor Belgofonië? Ook dat zal Elio worst wezen. Is dit goed voor de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte? Ik denk van wel want: ofwel bindt de NVA nog meer in dan dat ze tot nu toe heeft gedaan (vb: BHV) en dan komt dat probleem terug opduiken in de volgende verkiezingscampagne, ofwel houden ze voet bij stuk en verwerpen ze rappekes hun BHV voorstel zoals BDW in Terzake reeds heeft gedaan als ik hem goed heb begrepen. Win win?
|
|
|
#5 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hoewel ik vraag mij af of dat ook gaat lukken? Schijnbaar is praten niet meer mogelijk. Wat moet er dan, een uno-vredesmacht om de zaak te regelen, het land onder curatele zetten vd Internationale gemeenschap? Ik zie het er nog van komen, als 2 advocaten die de scheiding regelen omdat de echtelingen niet meer willen luisteren of klappen met elkaar. Hopelijk gebeurd dat gauw. Vanaf nu ist voor mij het N-Nederland en Z-Nederland (het bezette deel)
|
|
|
#6 |
|
Minister
|
'trop' flamand :')
alles is 'trop' flamand... laat mij raden, de belgicisten gaan nu afkomen dat het toch eigenlijk de N-VA is die de PS heeft gedwongen om 'nee' te zeggen; aja, want de NVA is de schuld van alles he
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
#7 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Mja, Elio is de hysterie nabij als hij eraan denkt dat dit land zo stilaan "trop flamand" wordt. Straks begint zelfs de koninklijke familie het Nederlands ernstig te nemen, stel u voor!!!
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hoe ik het lees, krijgt niemand 1 cent minder bij gelijk beleid.
Als dat al "te Vlaams" is, weet je wel zeker wat ze in feite willen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citaat:
Als na talrijke ruzies over centen, mijn echtgenote zoiets zou aankondigen, dan bel ik mijn advokaat voor een scheiding. En het zal er eentje zijn zonder onderhoudsgeld dan.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Ik denk daar echt aan. Maar ik zie geen oplossing om de bevolking te helpen, en tegelijk hun politici af te straffen. Dat doet me behoorlijk pijn.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
de spanning die in de gangen hangt is te snijden. Daarnet stond het vol cameras in het peristylium. De franstaligen zitten blijkbaar nog samen vóór ze deze middag naar VDL gaan. Hopelijk blijven ze doorduwen dat het té vlaams is, dan gaan we nog lachen
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hun probleem is natuurlijk dat ze totaal geen voeling hebben met Vlaanderen. Zo dachten ze dat dreigen met een plan "B" de Vlaamse publieke opinie zou doen opschrikken en de sfeer in Vlaanderen doen omslaan tegen de N-VA in. Dat is uiteraard niet gelukt, integendeel zelf. nu zoeken ze een andere, reeds beproefde en mislukte, taktiek. Die van de verrotting.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banneling
|
n-va moet nu vooral zeggen dat de nota VDL niet perfect is, maar dat ze amendementen zullen indienen en verder gaan. Dat geeft een teken aan iedereen van : "wij doen niet te moeilijk , we blijven doordoen"
En dan amendementen indienen waar de PS de gordijnen mee wordt ingejaagd. muehehehehhe |
|
|
|
|
#15 |
|
Europees Commissaris
|
BDW legt een compromistekst op tafel en die is niet goed.
VDL legt een compromistekst op tafel en die is niet goed. Er gaan nu stemmen op om een CD&V'er het veld in te sturen. De gedroomde kans voor Vanackere? Maar logisch is het niet om wéér een Vlaming een compromistekst te laten produceren. Veel logischer zou zijn een Franstalige eens het veld in te sturen en een tekst te laten maken. |
|
|
|
|
#16 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar het kan een averechts effect teweeg brengen. Als er nu echten geesten gerijpt zijn, is het wel van de bevolking die niet meer blindelings gelooft wat "de 4 macht" ten berde brengt. En dat is dankzij het "internet" . Er zijn zoveel kanalen op het net ter info, dat men die Vlaamse pers snel doorheeft. Laatst gewijzigd door De Prof : 25 november 2010 om 10:33. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Schitterend. Blijkbaar hebben ze bij de PS niets geleerd uit het debacle met de nota Dewever. Deze keer kunnen ze zelfs niet zeggen dat het een NVA en dus eenzijdig werkstuk is. Straks gaan ze VDL beginnen beschuldigen van flamingantisme. Het wordt weer leuk. En nu amendementen indien waardoor ze de PS nog verder de gordijnen injagen. De kiescampagne is begonnen en het zal stuiven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
#18 |
|
Banneling
|
Als de n-va geen fouten maakt, kan de pers nog proberen al wat ze willen, tzal niet pakken.
Heel belangrijk is de manier waarop de verkiezingen worden uitgelokt. Als ze dat slim spelen, staat een nieuwe monsteroverwinning op hen te wachten. |
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De NVA mag nooit zelf de vragende partij zijn voor nieuwe verkiezingen. De vraag is of de franstalige partijen wel zo dom gaan zijn om het te doen? En als er dan echt niemand vraagt om verkiezingen kunnen de onderhandelingen aanslepen tot sint juttemis
|
|
|