![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als je rechtse politici hoort verkondigen: "Werken moet interessant gemaakt worden", daar bedoelen ze daar dan onveranderlijk mee, dat ze de laagste uitkeringen gaan verlagen.
Maar wat heeft iemand, die aan een minimumloon werkt, en daarmee ook nog eens niet rondkomt, eraan dat de uitkeringen dalen? Niets, niets en nog eens niets. Werken en arm zijn, daar kampt 7% van de werkende bevolking mee. Door uitkeringen te verlagen, schep je bovendien nog niet één plaats werkgelegenheid. De uitkeringen verlagen is puur boerenbedrog en populisme. Het lost de werkloosheidsval nog voor geen gram op. Werken maak je interessant door de belastingen op de lonen te verlagen, meer biezonder op de laagste lonen, door het loon te verhogen, door de werkbelasting te verminderen, door de sociale en de extra-legale voordelen te verbeteren, door winstdeling en inspraak, door verhoogde mobiliteit, door betere verzekeringen en veiligheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij hoeven die uitkeringen niet omlaag (in sommige gevallen zelfs omhoog) , maar in tijdsduur moeten ze beperkt worden. Weet je wat: verhuis naar Bongowoeloeland, laat je daar tot Bongowoeloewees naturaliseren, kom terug naar België, vraag asiel aan, laat dat weigeren, ga in beroep en klaag in tussentijd de staat aan omdat je in tussentijd geen deftig onderkomen krijgt/ Vraag 250 euro per dag en KRIJG 500 euro per dag. Ga met die duizenden euro's die je uiteindelijk krijgt terug naar Bongowoeloeland en start daar een asielcarrousel op voor je landgenoten.
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stressverlaging werkt werkbevorderend en productiviteitsbevorderend. Er is ook minder ziekteverlet. Minder burnout en minder carriere-onderbrekingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles hangt af van de organisatie daarvan en daarrond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je met mij wil discussiëren geef ik je één goeie raad: onthou je daarvan of aanhoor mijn volmaakte communicatiestilte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hij is een beetje jaloers dat ik mij naar het aards paradijs begeef binnenkort waar ik niets meer moet doen dan in een hangmat schommelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze draad is dus maar een hypothetische denkoefening voor u om den tijd te doden..geen welgemeende poging om u nog eens nuttig te maken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ja stress, dat is juist. Ik denk dat dat eigenlijk door een bacterie komt die zich genesteld heeft in de burelen van de ambtenarij. Stressgevallen dat ze daar hebben. Stress en rugpijn. Soms beide. Wat wat veroorzaakt, is nog niet duidelijk;
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Point taken. Ik vind de context toch anders (ik antwoord wel on topic maar sleur er wat ironie bij, jij wees gewoon op taalfouten), maar laten we het gezellig houden. Ik heb geen zin in ruzie.
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Dat was noch persoonlijk, noch denigrerend. Dat was ironisch-giftig en stoelde op de wansituaties bij gedwongen uitkeringen voor asielzoekers. Maar ik geef toe dat ik beter een context had kunnen brengen.
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Je kan niet geloven hoe hard ik je dat gun.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 29 oktober 2010 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werken laat je best aan anderen over.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben eens benieuwd wie werken interessant genoeg kan maken om terug werkvolk op de been te krijgen.
Volgens mij gaat dat dus niet meer lukken de eerste 50 jaar. Maar men zou al eens kunnen beginnen met een prijzenstop door te voeren naar de winkeliers en leveranciers (electriciteit, water, gas, voeding etc...) Want zoals het nu bezig is, gaan de winkels failliet terwijl je naar de etalage staat te kijken! En dat komt omdat ze enkel nog kijken maar geen geld meer hebben om binnen te stappen. Het gaat erg slecht momenteel! Herstel eerst eens de koopkracht van de mensen!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 oktober 2010 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() " Werken is goed voor de gezondheid, niet werken is gezond blijven " zeggen onze Franse broeders.
Zij hebben gelijk : kijk naar gepensioneerden die een ziekte hebben, of chronische pijnen ergens. Dat heeft bijna altijd te maken met hun vroeger beroep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() En als we nu eens mensen invoeren die het harde werk doen, wij krijgen het loon en zij krijgen onderdak en eten. Ze kunnen gemakkelijk 12 tot 14 uur werken en ondertussen kunnen wij chillen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Als je werk niet interessant is, doe je de foute job.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() De stress veroorzaakt door verveling bij de ambtenarij valt niet te onderschatten, getuige de dag&nacht 7/7 verslaving van vele vast benoemde ambtenaartjes aan forum, maar toch meestal in de tijd van de baas.
|
![]() |
![]() |