![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: AANVAARDT DE N-VA HET VOORSTEL EDR? | |||
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel afschiet |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
Ik hoop dat de N-VA dit voorstel afschiet, maar vrees dat ze het aanvaarden |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
Ik hoop dat de N-VA het voorstel aanvaardt, maar ik vrees dat ze het verwerpen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,26% |
Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel niet aanvaardt |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
Zo’n klein kinderen, ik volg al lang niet meer |
![]() ![]() ![]() |
11 | 28,21% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In het kielzog van de voorzitter van de PS, wil ook BDW nu afronden. Het voorstel van EDR wil de N-VA beoordelen op drie parameters: 1) om hoeveel gaat het? Daarover verklaarde BDW: "14 miljard is niet slecht, maar wij hadden altijd gezegd de helft van alle uitgaven zou toch moeten gedekt zijn met inkomsten. Maar goed, we zullen ook zien hoe het met die twee andere parameters zit." (...)
2) wat is de responsabilisering die ervan uitgaat? "Dat is heel erg belangrijk", zo De Wever 3) "wat is de hefboomfunctie, wat kan je ermee doen? Zit het vol grendels, of niet? Als die drie zaken goed zitten, dan kunnen we verder praten, zoniet, dan zullen we zien." De Wever herhaalde dat hij het ook stilaan tijd vindt dat het vooruit gaat. "We hebben nu ruim vijf maanden onderhandeld. Ik denk dat de tijd om af te ronden daar is. Optimistisch of pessimistisch: je moet afronden." (bron: www.deredactie.be) Goed, de point of no return is blijkbaar bereikt. Ik ben benieuwd of de N-VA - die bij monde van BDW gisteren nog erg pessimistisch was - dit voorstel zal aanvaarden en, indien niet, welke uitleg ze dan zal geven.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() "Ik hoop en ik geloof dat de N-VA dit voorstel niet aanvaardt", moet zijn, "aanvaardt". Mods, slotje.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch duidelijk dat NVA aanstuurt op nieuwe verkiezingen en dat ze dan opnieuw langs de kassa wil passeren en dat CD&V dit aanvoelt en dat ze daarom wat stoerdere praat gaan verkopen.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Uit wat leid je dit af? Ik heb eerder de indruk dat ze na elke "crisette" wat meer binnenhalen.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar op een bepaald ogenblik willen ze oogsten.
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dat kan toch ook zonder verkiezingen?
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() dat weet ik al van 14 juni dat NV-A niet akkoord zal gaan en nieuwe verkiezingen wil.... en als hij wil afronden BDW gewoon zegt dat hij verkiezingen wil ipv te wachten tot iemand anders de stekker uittrekt
|
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
waar heb jij gezeten de voorbije maanden? mag ik het nummer van je reisbureau? ik wil ook graag voor een lange vakantie naar Mars of Venus? Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 december 2010 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() We kennen de inhoud van dat voorstel nog niet! Enkel het cijfer "14 miljard" en "40% autonomie" is ons bekend. Dat is echt niet genoeg om een oordeel te vellen.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat EDR voorstelt komt neer op 40% Van het Vlaams budget. Het is zelfs nog minder dan wat VDL voorstelde.
Alles wat onder 50%, is volgens mij te verwerpen. Want die 50%-grens vertegenwoordigt ook "de switch in het hoofd". Of anders gezegd; ze betekent het willen verantwoordelijk omgaan met eigen middelen. Want wie méér dan 50% van de middelen in eigen handen heeft kan de hoofdoorzaak niet bij een ander leggen als het fout gaat. Vergelijk het met de meerderheidsparticipatie hebben in bedrijfsaandelen. Ik ben dan ook niet verwonderd dat er in dit voorstel van EDR, naast het financiële luik, geen woord wordt gezegd - laat staan beloftes worden gedaan - over verantwoordelijkheden. Ik heb dus op optie 1 gestemd. Trouwens, hoe zit het eigenlijk met BHV? Waarom zeggen ze daar niks van in hun voorstel? Mvg, J. Laatst gewijzigd door pixelpower : 1 december 2010 om 18:52. |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De PS kan enkel maar tijd rekken bij gratie van de N-VA...
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() BDW was daar toch genuanceerder over.
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ze kunnen nog niets aanvaarden noch verwerpen gezien EDR nog geen voorstel gedaan heeft. Hij doet een uitspraak in de media, we kunnen pas van een voorstel spreken indien er een zekere duidelijkheid is over oa. de mechanismes, de omvang, het timeframe,...
|
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Weeral een BWarrior poll...
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() - ik hoop dat ze Bwarrior van het forum gooien, maar vrees ervoor - ik vrees ....... ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]()
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NVA zal,in de huidge constellatie niet "alles" krijgen(toch niet op financieel gebied).
Maar bemerk hoe de PS bewogen heeft totnogtoe.....Nog niet zo lang geleden was er amper een voorstel van bevoegdheids-overdracht mogelijk,en beslist niet van het uitbreiden van het aantal belastingen die NIET (meer) via Brussel zouden passeren....(en bijgevolg,waar Wallonie alleen de organisatie en de verantwoordelijkheid voor zou dragen)... Toen "clarificateur" BDW zijn roemrucht tabelletje publiceerde,en prompt de luchtafweer op zich gericht kreeg, heeft hij iets losgemaakt... Want wat doet VDL? Hij DWINGT iedereen tabelletjes te maken,die hij dan laat doorrekenen BUITEN de politiek... Er lijkt iets in zicht te zijn.... een compromis? ongetwijfeld.....maar misschien ook eindelijk een nuttig compromis in plaats van een bord pudding..... Tijdens een toespraak voor Waalse ondernemers in Namen eerder deze week ,heeft BDW "gevraagd" waarom de huidige premier in de wetstraat 16 woont.Het antwoord was dat de partij van de huidige premier geen hoger kiespercentage meer haalt. Toen iedereen uitgelachen was,en mogelijk wat nagedacht had,zal ieder beseft hebben dat BDW NIET spot met de CD&V.Hij geeft aan wat hij niet wil zien gebeuren gewoon maar om de macht te hebben. Misschien kan er "geland" worden,het zal echter GOED moeten zijn ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 december 2010 om 20:09. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is nu duidelijk: alle partijen hebben schrik of zijn in paniek voor nieuwe verkiezingen... alleen NVA heeft géén schrik... hoe zou d�*t komen ??? |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Als jij nu eerst eens zou nadenken voor je iets schrijft... Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Jij dus wel...