Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2010, 16:55   #1
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard OCMW Kortenberg: Stop de asielwaanzin

Citaat:
Het OCMW van Kortenberg weigert in te gaan op de vraag van premier Yves Leterme (CD&V) en staatssecretaris voor Maatschappelijke Integratie Philippe Courard (PS) om extra opvangplaatsen te organiseren voor asielzoekers. Dat meldt OCMW-voorzitter Katrijn Willems (Open VLD)

link: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...OCMWKortenberg
Eindelijk eens een politieker die deze ongezonde situatie durft aan te kaarten. Zou er reactie op komen?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 november 2010 om 16:55.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:06   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Eindelijk eens een politieker die deze ongezonde situatie durft aan te kaarten. Zou er reactie op komen?
idd

dat ging tijd worden zeg !!!
Oud 22 november 2010, 17:25   #3
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik snap soms niet goed wat mensen verwachten?

"stop de asielwaanzin"...dus we voorzien geen opvang meer.

op een of andere magische manier stopt dan plots de toestroom van asielzoekers? Waar gade die steken? Heeft 1 slimmerik nagedacht wat met die mensen moet gebeuren?

Het probleem is niet zo simpel, sommige van die mensen VERHONGEREN letterlijk in hun landen. Welk walgelijk wezen heeft het lef, omdat hij toevallig het geluk gehad heeft in een rijk land geboren te worden, zo arrogant te zijn te denken te kunnen beslissen wat het lot van die asielzoekers moet gaan zijn?

Ons land is niet enkel te klein voor asiel, maar de geest ervan is veel kleiner...ik schaam me telkens dood Belg te zijn.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:36   #4
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
EINDELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:37   #5
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

op een of andere magische manier stopt dan plots de toestroom van asielzoekers? Waar gade die steken? Heeft 1 slimmerik nagedacht wat met die mensen moet gebeuren?

Het probleem is niet zo simpel, sommige van die mensen VERHONGEREN letterlijk in hun landen. Welk walgelijk wezen heeft het lef, omdat hij toevallig het geluk gehad heeft in een rijk land geboren te worden, zo arrogant te zijn te denken te kunnen beslissen wat het lot van die asielzoekers moet gaan zijn?

Ons land is niet enkel te klein voor asiel, maar de geest ervan is veel kleiner...ik schaam me telkens dood Belg te zijn.
Wat jij zegt geeft stof tot nadenken.
Maar hoe komt het dat hier meer asielzoekers een aanvraag indienen dan in anderer landen?En België is meer en meer een derde wereldland aan het worden als je Belgie binnen rijdt!Zie je genoeg.

Laatst gewijzigd door fabianen : 22 november 2010 om 17:39.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:44   #6
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn ook Belgen die in armoede leven en honger lijden....
Ons politiek beleid moet de landen van herkomst duidelijk maken dat
dit zo niet verder kan.
De landen van herkomst zijn in de fout en "dik".
Het zijn zij die de oorzaak zijn dat hun landgenoten gaan lopen....
En als ze een beetje bekommerd waren dan hadden we deze toestanden niet.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:45   #7
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Maar hoe komt het dat hier meer asielzoekers een aanvraag indienen dan in anderer landen?En België is meer en meer een derde wereldland aan het worden als je Belgie binnen rijdt!Zie je genoeg.
precies! en daar moet aan gewerkt worden. Niet de dweilen weggooien omdat we de open kranen beu zijn...Dat lost het probleem niet op.
Oud 22 november 2010, 17:45   #8
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Er zijn ook Belgen die in armoede leven en honger lijden....
Ons politiek beleid moet de landen van herkomst duidelijk maken dat
dit zo niet verder kan.
De landen van herkomst zijn in de fout en "dik".
Het zijn zij die de oorzaak zijn dat hun landgenoten gaan lopen....
En als ze een beetje bekommerd waren dan hadden we deze toestanden niet.
ah...ok...oplossing = dweilen weggooien. Opgelost staat netjes
Oud 22 november 2010, 17:47   #9
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

laat me niet lachen hetgeen ze betalen om hier te geraken is enkel voor de financiëel sterkeren, maar als jij ze wil binnennemen doe gerust...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:48   #10
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Omdat we geen streng beleid hebben zoals in Duitsland en Nederland.
De NVA speelt zo graag met het grote voorbeeld van deze beide landen.
Wel dat ze er dan ook maar voor zorgen dat we een beter beleid krijgen.
Ik vind het nu al niet kunnen dat de derde taal in Brussel het Arabisch is,
na het Frans en het Engels.
Oud 22 november 2010, 17:50   #11
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
laat me niet lachen hetgeen ze betalen om hier te geraken is enkel voor de financiëel sterkeren, maar als jij ze wil binnennemen doe gerust...
Die mensen worden uitgebuit, financieel en seksueel. Heb je enig idee hoeveel van hen effectief sterven tijdens hun tochten hierheen? Ze gaan enorme leningen aan om die uitbuiters welke hen "het mooie leven" beloven te kunnen betalen met vaak ellendige gevolgen vandien.

En steek me niet in de schoenen dat ik hen hier wil, lees dan men initiële reactie maar eens opnieuw.

Maar goed, ik vermoed dat jij de oplossing kent. Dus gelieve die mede te delen. Wat is volgens u de oplossing? Ik wacht in spanning af.
Oud 22 november 2010, 17:51   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U bent vast niet zo arrogant om die beslissing te nemen? Ik stel voor dat je je spaarrekening bekijkt en dan aan evenveel zielige mensen als er op je rekening staat één euro gaat uitdelen. Al die mensen zijn geholpen en jij bent niet arrogant! iedereen content.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:51   #13
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
ah...ok...oplossing = dweilen weggooien. Opgelost staat netjes
Neen, kraan dicht draaien.
En als ik jou was zou ik stoppen met het drinken van wijwater en miswijn
Oud 22 november 2010, 17:53   #14
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Omdat we geen streng beleid hebben zoals in Duitsland en Nederland.
De NVA speelt zo graag met het grote voorbeeld van deze beide landen.
Wel dat ze er dan ook maar voor zorgen dat we een beter beleid krijgen.
Ik vind het nu al niet kunnen dat de derde taal in Brussel het Arabisch is,
na het Frans en het Engels.
Dacht u dat men in Duitsland en NL geen migratie problemen kent zoals die in België? Hun sterkere economie draagt dit enkel beter. Welk "rijk" land is gevrijwaard van migratie problemen volgens u?
Oud 22 november 2010, 17:56   #15
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die mensen worden uitgebuit, financieel en seksueel. Heb je enig idee hoeveel van hen effectief sterven tijdens hun tochten hierheen? Ze gaan enorme leningen aan om die uitbuiters welke hen "het mooie leven" beloven te kunnen betalen met vaak ellendige gevolgen vandien.

En steek me niet in de schoenen dat ik hen hier wil, lees dan men initiële reactie maar eens opnieuw.

Maar goed, ik vermoed dat jij de oplossing kent. Dus gelieve die mede te delen. Wat is volgens u de oplossing? Ik wacht in spanning af.
Er is een oplossing.
Maar onze politiek is veel te laf en heeft andere en wellicht economische belangen.
We moeten meer mensen hebben zoals Karel De Gught.
Die zei tenminste tegen Kalbila waar het op staat.
En ja, oei, oei, oei.... dat mocht niet he.
Oud 22 november 2010, 17:56   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onzin de ECHTE arme Afrikaan geraakt hier nooit! De oplossing alle economische vluchtingen terug naar afzender
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 17:58   #17
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U bent vast niet zo arrogant om die beslissing te nemen? Ik stel voor dat je je spaarrekening bekijkt en dan aan evenveel zielige mensen als er op je rekening staat één euro gaat uitdelen. Al die mensen zijn geholpen en jij bent niet arrogant! iedereen content.
Ik vind dat we niemand in de wereld kunnen/mogen straffen omdat ze op zoek zijn naar een betere toekomst. Jij en ik zouden dat ook doen als we oprecht geloofden in een betere toekomst elders, zonder twijfel.

Wij sluiten enkel onze ogen voor het internationale beleid van de sterkere economieën in de wereld, wat ervoor zorgt dat die mensen hun landen uitvluchten. Het probleem moet bij de wortel aangepakt worden en niet bij de vrucht. Wij kijken die vluchtelingen boos aan, alsof zij de schuld zijn van de problemen in hun thuisland...ze worden 2 maal bestraft. Hoe kan je een kind in de ogen kijken en zeggen "deze nacht slaap jij buiten op straat omdat wij het beu zijn dat mensen als jij ons land binnen komen." _DAT_ is wat ik bedoel met arrogantie!

Uiteraard mag migratie niet ten koste gaan van de economie van een land...maar je lost het probleem in zijn geheel niet op door migranten te straffen...
Oud 22 november 2010, 18:01   #18
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dacht u dat men in Duitsland en NL geen migratie problemen kent zoals die in België? Hun sterkere economie draagt dit enkel beter. Welk "rijk" land is gevrijwaard van migratie problemen volgens u?
Hun sterke economie is fictief....
Volg het nieuws, volg de debatten via de Duitse media.
Miljoenen Duiters werken aan hongerlonen.
Die nieuwe armoede is niet fictief.

En het beleid wordt aangepast, ook in Nederland.
De gewone Duitser moet werken aan hongerlonen en daarbij nog vreemden
ontvangen met open armen die lekker gebruik maken van alle rechten en
voordelen? Kan niet blijven duren he.
Oud 22 november 2010, 18:02   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Men moet gewoon GINDS voldoende "bla bla" campagne voeren mèt de nodige waarschuwingen aan de mensen dat ze NIET moeten komen. Zolang men dat niet doet zullen die mensen het blijven proberen, en ja ik vind het ook triestig dat ze 500 euro per dag krijgen en dan nog buiten moeten slapen. het beleid is hier volkomen en totaal in de mist gegaan. Laat Marie Arena ze bij haar thuis te slapen leggen en als ze vol zit dat ze ze doorstuurt naar Wathelet! Die wisten het toch zo goed: laat ze maar komen en de Vlamingen zullen ze wel opvangen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 18:03   #20
kameleon
Minister

Standaard

Indianen weten allang wat een beter leven is. Die teren niet op een ander hun gemeenschap.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be