![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: WK Voetbal 2018 in de Lage Landen. Goed idee? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 20,48% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
66 | 79,52% |
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Artikel
Op zich leuk om zo'n groot evenement te kunnen organiseren. Maar wegen de kosten op tegen de baten? Om van alle krankzinnige regelgeving van de FIFA nog maar te zwijgen. Klik maar eens op de bovenstaande link en zo kan ik er nog veel meer geven. Ondanks dat ik een groot voetballiefhebber ben, is voor mij de lol er nu al af en zal ik er geen traan om laten mochten 'we' het WK niet toegewezen krijgen...
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Non.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Neen dank u. Kost handen vol geld dat we wel in wat beters kunnen investeren dan in brood en spelen. Ik geloof niet in de fabeltjes van de investment return die de FIFA (football international financiële aderlating) zo benadrukt. Het enige goed aan voetbal is misschien dat een deel misdaadgeld terug in de gewone economie terecht komt. Beter is echter van ervoor te zorgen dat er geen misdaad geld meer is door drugs en prostitutie te legaliseren en de internationale handel beter te reglementeren. Schaf voetbal gewoon af. Gedaan met brood en spelen. Dat de massa maar eens begint rond te kijken in wat voor een verwoeste lelijke wereld ze is aan het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een geluk precies dat ik er ben om "Ja" te drukken!
![]()
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Neeje.
Als je vandaag in de krant het interview met die Gilbert de Neve leest (coördinator voor Brugs stadion) dan weet je waarom : onmogelijke mobiliteit. De man stelt 'afstandsparkeren' voor als oplossing. Bijvoorbeeld parkeren op Flanders Expo, en vandaar met een shuttle...
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() DM, vandaag :
"De Stichting Economisch Onderzoek (SEO) heeft ook twijfels over het terugverdieneffect waarop het bidcomité zich graag beroept. Het SEO becijferde dat de Nederlandse economie door het WK wellicht een verlies van bijna 155 miljoen euro zal moeten incasseren, de meest pessimistische schattingen hebben het zelfs over een verlies van 1,1 miljard euro. Het Belgisch Planbureau berekende dan weer dat de World Cup België 1,15 miljard zou opbrengen, maar sporteconomen menen dat het macro-economisch effect wellicht verwaarloosbaar zal zijn."
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja.
Of het nu kosten of baten zijn, alle deelnemers moeten er een keer in delen, vind ik. Bij de vraag of het kosten of baten zijn, vraag ik me niet af of het financieel voordelig is voor ons en dus al dan niet hier georganiseerd dient te worden uit eigenbelang, maar wel of de voordelen van een WK opwegen tegen de nadelen voor alle mensen op onze wereld. De hoofdvraag die ik me stel is dan niet "Willen wij, Belgen en Nederlanders, een WK in onze landen?", maar wel "Willen wij, alle mensen, WK's voetbal houden?". Mijn antwoord op de hoofdvraag is ja en vanuit mijn ingesteldheid moet ik op de andere vraag dan ook ja antwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af waar jij je mee bezighoudt. Laat staan dat je er anderen mee lastgvalt. Omtrent de kosten. Kosten worden betaald door sponsors en leden. Wie nog voorstander van beiden is, heeft dus bijgevolg geen boodschaap aan uw tirade. Laatst gewijzigd door Rudy : 2 augustus 2010 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15 tegenstanders tegen 2 voorstanders. Ik begrijp de tegenstanders niet zo goed. Of zitten we met een jong publiek die nog steeds geen flauw benul heeft van wat een economie stimuleert ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Betaald door sponsors en leden??? Al die nieuwe stadions en infrastructuurwerken gaan volgens jou zonder één cent gemeenschapsgeld uit de grond gestampt worden? Kom op zeg, dat geloof je zelf zeker? Hier nog een naar mijn mening lezenswaardig artikel van Johan Derksen, hoofdredacteur van het in Nederland gezaghebbende Voetbal International.
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het winnen van een wk, niet het organiseren ervan.
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 2 augustus 2010 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom staan landen te springen om een WK te mogen organiseren ?
Het gaat om economische activiteit onder de noemer van sportiviteit. Sport onder de EU-vlag. Uw probleem is mij niet duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil dat WK hier niet. Gezien wat die durven vragen? En waartoe die smeerlappen van politici blijkbaar bereid zijn?
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Het WK naar hier brengen zou wel leuk zijn. Maar om in te gaan op deze belachelijke, wereldvreemde, en eigenlijk enorm aanstootgevende eisen? Dat gaat me net mijn petje te boven; dus neen dank u. Geen interesse in 22 mongolen die achter een bal lopen en intussen het BNP van Zimbabwe verdienen.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n wereldbeker klinkt op papier mooi voor het prestige van de lage landen, maar gelet op de absurde eisen die FIFA stelt, denk ik dat het beter is dat we die wereldbeker met alle middelen noodzakelijk hier buiten houden, desnoods met fysieke sabotage. Dit druist immers in tegen fundamentele waarden van onze democratische rechtstaat en de grondwet. Nu ja, de grondwet van Belgiek stelt niet veel voor natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel zoals zovele anderen het economische nut van een WK. Men doet alsof er veel zaken besloten of begonnen worden in de coulissen of de loges maar of dat bij zo'n WK zo dikwijls gebeurd als gewoon tijdens de competitie betwijfel ik. Dat is waar zogezegd de meerwaarde zou zitten want met ticketing, tv rechten, hotelovernachtingen, horeca, consumptie, reiskosten, meer toerisme, ... kom je bijlange niet aan de investeringen die nodig zijn om het WK naar je land te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Jongens, we hebben al een gróót project met een negatief economisch saldo, dus hebben we dit WK helemaal niet meer nodig...