Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2010, 12:28   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.645
Standaard Waalse vrachtwagenblokkades = economie die geen transport nodig heeft...

Je ziet dat Wallonie de transportfunctie niet nodig heeft...

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...pgeheven.dhtml


Stel dat wij voor Antwerpen zouden beslissen om alle vrachtwagens stil te zetten ???

Daarom dat scheiden van Vl-Wa geen goed idee is, je krijgt dan van die randdebiele beslissingen. Nu voorkom je natuurlijk dat een waalse minister beslist voor gans belgie om de vrachtwagens te blokkeren, maar in feite moet hier ook die waalse minister die beslissing voor het belang van Belgie niet nemen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 december 2010 om 12:30.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 14:52   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.667
Standaard

Ardennen... 40 ton-massa (Camions + 7,5 T)... stokkend verkeer ... uit stilstand met + 40 t bergop vertrekken...
euhm -> waarda Antwerpen ?

In andere bergachtige streken -in het buitenland- heeft men ook de snelweg voor het vrachtverkeer versperd. Anders blokkeren de zware camions het verkeer wel vanzelf... en dan staat alles stil, ook ander transport, Paul .

Citaat:
http://www.rhein-zeitung.de/regional...id,179358.html
Autobahn gesperrt: Lkw-Unfälle auf schneeglatter Fahrbahn
Westerwald - ...
Gegen 6.30 Uhr stellten sich dort mehrere Lastwagen quer, sodass Autobahn komplett gesperrt werden musste.
Dus ook in een land - waar winterbanden/M+S-banden verplicht zijn, ook voor camions of + 3,5T .
Maar die regel wordt door vele camionbestuurders niet opgevolgd. Alhoewel de boetes voor camionbestuurders doorgaans hoger uitvallen als voor autobestuurders.

Hier de strengere en duidelijkere regel sinds 4.12.2010 ! (Duitsland) :
Citaat:
http://www.fahrtipps.de/verkehrsrege...en-pflicht.php

§ 2 Abs. 3a StVO (neue Fassung ab. 4.12.2010)
Straßenbenutzung durch Fahrzeuge
...
Bußgeldsätze: ...
Fahren bei Glatteis, Schneeglätte, Schnee-matsch, Eis- oder Reifglätte ohne Reifen, welche die in Anhang II Nr. 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen)
... 40 Euro, mit Behinderung: 80 Euro.

Für Kraftahrzeuge über 3,5 t können diese Sätze noch höher ausfallen. Es wird aus technischen Gründen bestimmte Ausnahmeregelungen für Omnibusse sowie land- und forstwirtschaftliche Nutzfahrzeuge geben.
Er zijn zelfs stemmen om deze onverbeterlijke camionbestuurders (naast de betaalde boete) ook uit het verkeer te weren zolang de wegen niet vrijgemaakt zijn:

Citaat:
Die Winterreifenpflicht für Nutzfahrzeuge sorgt derzeit für heftige Diskussionen in ganz Deutschland. Massenweise wetterbedingte Unfälle werden durch das Fahren mit nicht wintertauglicher Bereifung verursacht. Stimmen mehren sich, die sich für ein Rausziehen von LKW aus dem Verkehr aussprechen, wenn diese der Winterreifenpflicht nicht Folge leisten.
Ik geef de Walen alleszins geen ongelijk.

Zolang onverbeterlijke truckers met onaangepaste banden in de winter het verkeer onveilig maken en de snelwegen kunnen blokkeren (vooral de heuvelachtige) kan men naargelang weersomstandigheden die uit het snelwegverkeer trekken.

Als iedereen met degelijke winterbanden of tenminste M+S rijdt is dat wat anders, dan moeten het al uitzondelijk slechte omstandigheden zijn.

(btw ik dacht ook dat camionbestuurders daarenboven ook nog eens ´winterkettingen´ bij moeten hebben, want er zijn wegen die dat verplichten met een verkeersbord:
http://images.google.be/images?sourc...w=1020&bih=640 )
Plaats voor sneeuwkettingen hebben ze alleszins genoeg...

Het meevoeren van sneeuwkettingen schijnt toch niet algemeen verplicht te zijn bij camions, maar D-politiekers willen met die "camion-miserie" het wel invoeren:
Citaat:
http://www.gmx.net/themen/auto/verke...licht-fuer-lkw
Samstag, 18.12.2010, 08:21 Uhr Politiker von SPD und Grünen für Schneekettenpflicht für LkwAngesichts des Verkehrschaos durch liegenbleibende Lastwagen haben SPD und Grüne eine Schneekettenpflicht für Lkw gefordert.
En ook de CDU is ervoor, dus zal het er wel van komen:
Citaat:
http://www.news.de/gesellschaft/8550...ttenpflicht/1/

Experten fordern Schneekettenpflicht für Lastwagen

Vor dem Hintergrund der zahlreichen Lkw-Unfälle auf glatten Straßen hat der Vorsitzende des Verkehrsausschusses im Bundestag, Winfried Hermann (Grüne), eine schärfere Winterreifenpflicht für Lastwagen und Busse gefordert. Verkehrsexperten von Union und SPD sprachen sich zudem für erweiterte Fahrverbote und eine Schneekettenpflicht aus.

«Es reicht nicht aus, für Busse und Lkw Winterreifen nur auf der Antriebsachse vorzuschreiben», sagte Hermann. Jetzt räche sich, «dass der Bundesverkehrsminister dem Jammern der Spediteure über zusätzliche Kosten mit falschen Zugeständnissen nachgegeben hat.» Ramsauer müsse seine Vorschriften im Interesse der Verkehrssicherheit dringend nachbessern. Hermann forderte zudem viel härtere Sanktionen, wenn Lastwagen ohne Winterreifen unterwegs seien. «Bußgelder von 40 bis 80 Euro sind angesichts des Gefährdungspotenzials ein Witz.» Und: In einer Verordnung müsse festgeschrieben werden, dass die Fahrer Schneeketten dabei haben, ergänzte Herrmann.

Auch der verkehrspolitische Sprecher der Union, Dirk Fischer (CDU), forderte: Für Spediteure müssten künftig schärfere Vorgaben und Sanktionen gelten als für andere Autofahrer. Dazu gehöre eine Winterreifenpflicht ohne Abstriche und bei Verstößen «Bußgelder im dreistelligen Eurobereich sowie schärfere Strafpunkte-Regeln». Außerdem müsse es erweiterte Fahrverbote für Lkw auf Autobahnen geben. Bei der gegenwärtigen Witterung seien diese im Zweifelsfall stunden- oder tageweise aus dem Verkehr zu ziehen.

Und der SPD-Verkehrsexperte Uwe Beckmeyer stößt ebenfalls ins selbe Horn: «Ich halte eine Schneekettenpflicht bei Lkw für sinnvoll. Es kann nicht sein, dass liegengebliebene Lastwagen im Winter die Autobahnen verstopfen.»
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2010 om 15:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 16:01   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ardennen... 40 ton-massa (Camions + 7,5 T)... stokkend verkeer ... uit stilstand met + 40 t bergop vertrekken...
euhm -> waarda Antwerpen ?

In andere bergachtige streken -in het buitenland- heeft men ook de snelweg voor het vrachtverkeer versperd. Anders blokkeren de zware camions het verkeer wel vanzelf... en dan staat alles stil, ook ander transport, Paul .



Dus ook in een land - waar winterbanden/M+S-banden verplicht zijn, ook voor camions of + 3,5T .
Maar die regel wordt door vele camionbestuurders niet opgevolgd.
Dan haalt ge toch gewoon de wagens zonder winterbanden van de baan.
Lijkt mij doeltreffender dan boetes opleggen.
Of zijn uw winterbanden toch geen wondermiddel?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 17:39   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan haalt ge toch gewoon de wagens zonder winterbanden van de baan.
Lijkt mij doeltreffender dan boetes opleggen.
Of zijn uw winterbanden toch geen wondermiddel?
voila ze, alle kamions zonder winterbanden een rijverbod geven was dan toch correcter geweest
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 17:49   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voila ze, alle kamions zonder winterbanden een rijverbod geven was dan toch correcter geweest
Denk ik ook.
Stel u voor dat ge daar twee dagen staat te wachten terwijl uw colega's op winterbanden lustig doorrijden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 18:04   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voila ze, alle kamions zonder winterbanden een rijverbod geven was dan toch correcter geweest
Bon,dan zult U helpen nazien of er winterbanden op liggen ...Kilometers en kilometers vrachtwagens nazien....

Het is winter,tijd om te aanvaarden dat niet alles meer vlotjes KAN lopen.Tijd om te ontdekken dat het JIT-circus eigenlijk best wel eens mag afkoelen en dat er daardoor niemand zal doodvallen.Laat de vrachtwagentjes in de sneeuw rijden,met of zonder winterbanden ,en gegarandeerd staat er binnen de 2 uur eentje in schaar,en is er nog meer miserie...Om te beginnen om erbij te raken...

en WAAROM eigenlijk

Laatst gewijzigd door kelt : 23 december 2010 om 18:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:06   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
en WAAROM eigenlijk
Omdat men vandaag bestelt om het gisteren geleverd te hebben.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:13   #8
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Omdat men vandaag bestelt om het gisteren geleverd te hebben.
Er gaat met dit weer toch niemand kerstshoppen'..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:19   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan haalt ge toch gewoon de wagens zonder winterbanden van de baan.
Lijkt mij doeltreffender dan boetes opleggen.
Of zijn uw winterbanden toch geen wondermiddel?
"Mijn" winterbanden ? Al ooit op winterbanden gereden ?

Jij leest wel slecht, want ondanks winterbandenverplichting -in Duitsland- (die pas duidelijker is 4.12.2010) rijden de meeste camionbestuurders nog steeds op pure zomerbanden op de snelwegen, OOK op hun aandrijfwielen ! snappie ?

De strengere maatregelen met realistische boetes voor camionbestuurders zijn wel in de maak, want zeg nu zelf denkt ge dat een camion-Fa.-baas zich iets aantrekt van af en toe een boete van 40 euro ?

moet ik dit vertalen ? :
«Bußgelder von 40 bis 80 Euro sind angesichts des Gefährdungspotenzials ein Witz.» ein Witz = een mop

«Bußgelder im dreistelligen Eurobereich sowie schärfere Strafpunkte-Regeln».
Boetes in driestellig bereik (dus ipv 40/80, 400/800 €...) en eveneens strengere strafpunten (nu is het enkel 1 strafpunt maar dan moet er al -bewezen- behindering zijn)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2010 om 19:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:27   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voila ze, alle kamions zonder winterbanden een rijverbod geven was dan toch correcter geweest
Als er een duidelijke wet is gaat dat. En die is er in vele Europese landen (nog) niet.
(en voor Duitsland was die er pas op 4. 12. 2010)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 20:05   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"Mijn" winterbanden ? Al ooit op winterbanden gereden ?
Nee, moet dat ?
Citaat:
Jij leest wel slecht, want ondanks winterbandenverplichting -in Duitsland- (die pas duidelijker is 4.12.2010) rijden de meeste camionbestuurders nog steeds op pure zomerbanden op de snelwegen, OOK op hun aandrijfwielen ! snappie ?
Beter slecht dan niet.
Anders had je gelezen dat ik schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan haalt ge toch gewoon de wagens zonder winterbanden van de baan.
Lijkt mij doeltreffender dan boetes opleggen.
Citaat:
De strengere maatregelen met realistische boetes voor camionbestuurders zijn wel in de maak, want zeg nu zelf denkt ge dat een camion-Fa.-baas zich iets aantrekt van af en toe een boete van 40 euro ?
Wees maar zeker maar zoals ik ook al schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Stel u voor dat ge daar twee dagen staat te wachten terwijl uw colega's op winterbanden lustig doorrijden.
Zou zijn baas hem dat ook niet aantrekken ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 23 december 2010 om 20:14.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 20:10   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Foutje

Laatst gewijzigd door Bobke : 23 december 2010 om 20:22.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 22:15   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zou zijn baas hem dat ook niet aantrekken ?
Dat wel, maar dat staat (helaas) niet in de Duitse wet.

De Polizei mag alleen maar een PV maken...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2010 om 22:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 22:22   #14
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

En ondertussen kunnen de mensen hier, die op een boogscheut van de afrit wonen, hun huis niet bereiken doordat de vrachtwagenchauffeurs het verbod aan hun laars lapten.

De vrachtwagenbond, of hoe ze zoiets ook noemen, zou beter eerst hun camioneurs briefen alvorens hun verontwaardiging de wereld in te sturen.

Het verbod werd eerst om 11u afgeblazen en een paar uur nadien stond heel Luxemburg stil omdat alle wegen geblokkeerd waren!!

Die mannen zijn cowboys en menen zich onaantastelijk!! Schande!!

Hier lag in de vooravond 24 ton augurken verspreid over de ganse breedte van de E411! en net voor de afrit Tellin konden de camions de helling niet op, zodat ook de personenauto's vastzaten!!

Laatst gewijzigd door omaplop : 23 december 2010 om 22:24.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 22:32   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat wel, maar dat staat (helaas) niet in de Duitse wet.

De Polizei mag alleen maar een PV maken...
Begrijp ik niet.
Ze mogen blijkbaar wel alle vrachtwagens opzij zetten.
Waarom dan niet alleen deze zonder sneeuwkettingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 22:57   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Begrijp ik niet.
Ze mogen blijkbaar wel alle vrachtwagens opzij zetten.
De Belgische Politie blijkbaar wel, maar daarvoor hebben ze ook een speciale toelating gekregen denk ik toch.

Citaat:
Waarom dan niet alleen deze zonder sneeuwkettingen.
Dat weet ik niet, zal wel ergens niet solidair zijn en niet op de wegcode baseren...

De Duitse Politie had zelfs de complete autobahn (tijdelijk) afgeblokt, dus voor alle verkeer.
Citaat:
sodass Autobahn komplett gesperrt werden musste.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 07:10   #17
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En ondertussen kunnen de mensen hier, die op een boogscheut van de afrit wonen, hun huis niet bereiken doordat de vrachtwagenchauffeurs het verbod aan hun laars lapten.

De vrachtwagenbond, of hoe ze zoiets ook noemen, zou beter eerst hun camioneurs briefen alvorens hun verontwaardiging de wereld in te sturen.

Het verbod werd eerst om 11u afgeblazen en een paar uur nadien stond heel Luxemburg stil omdat alle wegen geblokkeerd waren!!

Die mannen zijn cowboys en menen zich onaantastelijk!! Schande!!

Hier lag in de vooravond 24 ton augurken verspreid over de ganse breedte van de E411! en net voor de afrit Tellin konden de camions de helling niet op, zodat ook de personenauto's vastzaten!!
Wat voor onzin is me dat ...

Ten eerste moeten ze maar zien dat de banen deftig berijdbaar zijn , ze krijgen er centen genoeg voor en transporteurs geven me dunkt genoeg uit om ne kamion te laten rijden ...
Ten tweede is het niet altijd de chauffeur zelf die beslissingen neemt , de druk om toch te leveren is vrij groot , niet enkel van hunnen dispatch maar ook van de klant (en dan ineens ook die zijn klantjes, u weet wel , mensen als u die persé hun spulletjes willen) ...
Ten derde zijn niet alle vrachtwagenchauffeurs cowboy's , de meesten zijn hardwerkende voorzichtige mensen die hun beroep uitvoeren met de grootste zorg. Net als bij alles zijn er uiteraard enkelingen die hun best doen om debiel te doen en die vallen natuurlijk op en geven het beroep een slechte naam . Getuige daarvan de dansende oostblokkers achter 't stuur ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 07:28   #18
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"Mijn" winterbanden ? Al ooit op winterbanden gereden ?

Jij leest wel slecht, want ondanks winterbandenverplichting -in Duitsland- (die pas duidelijker is 4.12.2010) rijden de meeste camionbestuurders nog steeds op pure zomerbanden op de snelwegen, OOK op hun aandrijfwielen ! snappie ?

De strengere maatregelen met realistische boetes voor camionbestuurders zijn wel in de maak, want zeg nu zelf denkt ge dat een camion-Fa.-baas zich iets aantrekt van af en toe een boete van 40 euro ?

moet ik dit vertalen ? :
«Bußgelder von 40 bis 80 Euro sind angesichts des Gefährdungspotenzials ein Witz.» ein Witz = een mop

«Bußgelder im dreistelligen Eurobereich sowie schärfere Strafpunkte-Regeln».
Boetes in driestellig bereik (dus ipv 40/80, 400/800 €...) en eveneens strengere strafpunten (nu is het enkel 1 strafpunt maar dan moet er al -bewezen- behindering zijn)
Ik heb het vermoeden dat u in een bandencentrale werkt ofzo.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 07:55   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bon,dan zult U helpen nazien of er winterbanden op liggen ...Kilometers en kilometers vrachtwagens nazien....

Het is winter,tijd om te aanvaarden dat niet alles meer vlotjes KAN lopen.Tijd om te ontdekken dat het JIT-circus eigenlijk best wel eens mag afkoelen en dat er daardoor niemand zal doodvallen.Laat de vrachtwagentjes in de sneeuw rijden,met of zonder winterbanden ,en gegarandeerd staat er binnen de 2 uur eentje in schaar,en is er nog meer miserie...Om te beginnen om erbij te raken...

en WAAROM eigenlijk
Je zou ook gewoon op al die hellingen zout kunnen strooien met een vloeibaar sproeisysteem: een mix van alcohol en zout moet het zeker doen (geen drinkbare alcohol jongens, zeg maar een soort antivries oplossing dus) Dus je zet de sprinklers klaar, vanaf het vriest om de uur eens 1 minuutje sproeien.


je moet gewoon boetes van 250.000euro geven op alle kamions die brokken maken en technisch niet in orde waren. En niet commaneuken hé, gewoon kijken van: winterbanden ? 2x overladen ? ok dat is dan fout van de baas

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 december 2010 om 07:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 11:48   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik heb het vermoeden dat u in een bandencentrale werkt ofzo.
Winterbanden hebben ongetwijfed hun nut.
Of ze ook dé oplossing zijn betwijfel ik.
Blijkbaar gebeuren de meeste ongevallen momenteel juist met auto's op winterbanden omdat de bestuurders overmoedig worden.
Ook met winterbanden moet men zijn snelheid aanpassen aan de weersomstandigheden.
Bovendien kunnen we ons afvragen of de investering voor de gemiddelde bestuurder in de lage landen wel loont.
In ruim 40 jaar heb ik ze nog niet vaak gemist en mijn sneeuwkettingen zitten nog in de verpakking.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be