![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien hier verder tegenwoordig toch niks meer te beleven is; Popmuziek!!
Woensdag 8-12 AB Brussel; Kesha Je hebt nu eenmaal dochters en die horen nu eenmaal graag hun muziek dus gaat papa regelmatig mee om de hedendaagse tienersterretjes eens uit te checken. Woensdag was het de beurt aan Kesha. Wat wist ik vooraf van Kesha? Dat het een verschrikkelijk lekker ding is en dat ze een paar goed verteerbare popnummers op haar repertoire heeft staan. Wat bleek; het is inderdaad een verschrikkelijk lekker ding en de vlot verteerbare popnummers gingen er live zoetjes in. Het was een verrassing om vast te stellen dat dit niet zo'n Amerikaans-compleet kapot georchestreerd concert was. Er stond gewoon een bende jongeren op het podium die zich zichtbaar goed amuseerden. Het jonge volkje slikte het als koek. En ik ook. Hier en daar wat studentikoze grappen, af en toe een muzikant die er naast speelde (de gitarist zelfs in Fight for your right van de Beastie Boys, hoe kan je dat nu verkeerd spelen?) en verder een warboel van mensen op het podium die blijkbaar elk door een aparte afstandsbediening werden bestuurd. Alles door elkaar dus. Maar toch; het had iets. Vooral ook omdat er gespeeld werd, niet gezeverd. Geen ellenlange speeches, geen eindeloze bindteksten, geen preken, geen verkleedpartijtjes,... gewoon een uurtje spelen en weg. Meer hoefde dat voor mij niet te zijn. Muzikaal gezien geen topper, qua amusementswaarde een van de betere optredens dit jaar voor mij. En shit seg, wat is me die Kesha een lekker vrouwtje. Zondag 12-12 Sportpaleis Antwerpen; Shakira Heel andere koek. En niet echt lekkere. Ik moest tijdens het optreden regelmatig aan Maria Carey (of hoe schrijf je dat) denken. Die heeft op toernee ook steevast twee trucks bij om haar ego te vervoeren. Het begon al bij het, euh begin. Opkomen doorheen de mensenmassa en iedereen handje schudden al was ze de paus. En ondertussen niet eens live zingen maar schaamteloos playbacken. Ook tijdens het verdere optreden dacht ik regelmatig dat ik naar een DAT-tape zat te luisteren. Of naar de achtergrondzangeressen. Qua stem heeft ze me niet echt overtuigd, dat Colombiaans geval. Het optreden liep ook niet echt vlotjes. Bij de uptempo nummers kreeg ze wel sfeer in de zaal maar die sfeer zakte tijdens de verkleedpartijen, de dansopvoeringen en het geflirt met het publiek (wat deden die 4 meiden uit het publiek plots op het podium?) compleet in elkaar. Ik had ook de indruk dat de meeste mensen enkel de hits kennen. Andere nummers werden door de stilstaande massa blijkbaar niet echt gesmaakt. Nu, door mij eigenlijk ook niet. Vooral ook omdat mijn favoriete nummer van haar (Don't bother denk ik dat het heet) niet gespeeld werd. Een nummer waar ze nochtans haar zangkwaliteiten even mee kon demonstreren maar dat was waarschijnlijk ook de reden dat het niet gespeeld werd. Waka Waka natuurlijk wel, maar geef toe, dat is een ellendig rotnummer. Niks goed te melden dan? Nee, eigenlijk niet. Ook als straf voor de onmenselijk Nothing Else Matters-cover. Niet dat dat in de Metallica versie een goed nummer is, maar dit sloeg werkelijk alles. Of toch iets positief; 't is ook een lekker ding al kan ze niet aan Kesha tippen.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Marketing zit wel snor tegenwoordig, eerst altijd wat naaktfoto's laten lekken, dan luisteren de venten zo al niet meer echt naar de muziek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ben ik bij mijn (overwegend mannelijke) collega's bv. de enige die Kesha vooraf kende. Neenee, als er een strategie zit achter (het lekken van) naaktfoto's is het niet om een paar 'venten' te verdoven. Het is gewoon publiciteit tout court. In het nieuws komen, dat is het doel. Als dat met naaktfoto's lukt, dan maar met naaktfoto's. Je gaat mij niet horen klagen.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En omdat ik als papa van alles wil proeven. Ik ben niet zo iemand die de muziek van toen-ie 16 was nog steeds de beste vind. Ik haat de muziek van toen ik zestien was nog even hard als toen ik 16 was. Ik ben van 70, kun je nagaan door wat een ellende ik me al puberend moest slaan... Bovendien komen er via de bengels regelmatig leuke nummers naar boven. Het is echt niet allemaal bagger hoor, waar de jeugd tegenwoordig naar luistert. Niet dat ik dat nieuwe spul onmiddellijk tussen 'het grote werk' ga klasseren maar ik maak best leuke compilaties met cd's van de bengels voor in de auto bv. Kan ik gerust anderhalf uur naar luisteren. Waar de afspraak dan steevast is 'eerst jullie cd, dan papa's cd', en zo heb ik ze toch al een aantal groepen leren kennen waar maar weinig 12 jarigen ooit van gehoord hebben. Ik heb bv altijd geweten dat als je als kind regelmatig The Kinks hoort je fan bent voor het leven. En ik kan u met een gerust hart zeggen; mijn meisjes, 10 en 12 zijn fan voor het leven. Als enige in hun klas natuurlijk... Opvoeden heeft ook zijn mooie kanten.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 december 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En van een hele resem andere dingen ook trouwens. Mijn vader is een enorme muziekliefhebber. Ik mocht vanzelfsprekend ook mijn cd's beluisteren in de woonkamer. Sommige dingen vond hij heel tof (bijv. nirvana, body count, sepultura...), andere dingen vond hij wel ok (bijv. rage against the machine), en toen ik even kort in een serious beats / thunderdome periode zat heeft hij aan de alarmbel getrokken en me meegesnokt naar het werchter concert van Pink Floyd. Dat heeft wel geholpen, 'k vond dat precies toch een pak beter dan die boemboemshit. Dus 'k zou zeggen: vergeet ze ook niet mee te nemen naar optredens van jouw favorieten ![]() Hoe mijn ma niet in de psychiatrie is beland weet ik eigenlijk niet. Het arm schaap heeft totaal niks met muziek. Meestal viel het nog mee (vader en dochter gezamelijk fan van cash, cave, young, beatles,....) maar euhm... "Kijk mama, ik heb een cd van Immortal gekocht...". Moedig mens. Ik heb voor m'n pa twee jaar geleden van die kwaliteitsboxen gekocht voor aan z'n pc. content dat m'n ma was, lol! 'k ben dan maar om een toetsenbord geweest waar een extra grote mute-knop op stond voor als ze eens iets tegen mijn pa wil zeggen. Daar was ze precies content mee, hoewel ze nooit aan de pc zit.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, ieder zijn/haar mening. Ik ben geen fan van hen en ik kan die concerten niet oordelen aangezien ik er niet was maar tussen de twee, heb ik toch liever Shakira en vooral haar twee laatste nummers ("Waka Waka" en "Loca") die ik vind zeer geslaagd, zelfs als "Waka Waka" een cover is. Ik ben geen fan van Shakira maar het is toch een andere niveau dan de Lady Gaga, Rihanna en andere Katy Perry van nu. Alvast, volgens mij. Kesha is al meer een "tienerphenomeen" dan iets anders en ze volgt gewoon de lijn van Justin Bieber, Miley Cyrus of Selena Gomez maar in haar eigen genre en ik vind het maar niets van die Kesha. Het verschil met de tienersterretjes van tien jaren geleden - Britney Spears, Christina Aguilera - is ook dat ik de nieuwe generatie tienersterretjes niet lang in de showbizz zie duren. Bovendien hebben Britney en Christina tenminste verschillende wereldhits te pakken, wat men van hen mag denken. Kesha heeft tot nu toe maar een wereldhit te pakken : "Tik Tok". Haar andere liedjes hebben nooit het succes van "Tik Tok" gekend. Laatst gewijzigd door Everytime : 13 december 2010 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=dIagOjDuPzg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=0qZfv...eature=related het ding met het mens is dat ze werkelijk kan zingen ik vond het lady gaga ding maar niks tot ik op het internet ben gaan zoeken naar live performances, acoustische versies,... 'k had ze liever een ander genre zien doen, maar eerlijk gezegd: i luv her.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 13 december 2010 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem ook met veel huidige hits, is dat er een gebrek aan originaliteit is.
Neem de Black Eyed Peas! Van dit : http://www.youtube.com/watch?v=WpmILPAcRQo Maken ze dit : http://www.youtube.com/watch?v=JwQZQygg3Lk&translated=1 Of Duck Sauce: Van dit : http://www.youtube.com/watch?v=0EjLWh2150I Maken ze dit : http://www.youtube.com/watch?v=uu_zwdmz0hE&translated=1 Die van Duck Sauce vind ik wel grappig, het is zot maar zo was het ook bedoeld! Die van Black Eyed Peas vind ik maar niets, ze hebben het origineel duidelijk "verkracht". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind dit: http://www.youtube.com/watch?v=ykhbvFxV9Dw inderdaad een ander niveau dan lady gaga.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en van Jackson dachten ze dat hij nooit uit de schaduw van de Jacksons 5 zou kunnen stappen. er zijn er zelf geweest die dachten dat The Beatles nooit een succes gingen worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heb al een paar keer een verslag van Shakira live op tv gezien, en ik zie daar iemand die vooral met haar gat en tetten zwaait, zich vocaal héél zwaar moet laten ondersteunen, en zelfs af en toe vocaal uitvalt. De mensen die ik ken die Shakira live gezien hebben vonden het blijkbaar ook een teleurstelling, terwijl ik diezelfde mensen over Lady Gaga niet heb horen klagen. Ik hoor Shakira graag op de radio (liever dan Lady Gaga eigenlijk) maar live is er precies toch wel een groot verschil. En d�*t is waar het om draait. Ik zie beiden trouwens nog wel een tijdje doorgaan. Denk wel dat Lady Gaga de hype op dit moment niet aankan (psychisch dan), maar ze lijkt me intelligenter dan pakweg Britney Spears, die compleet de vernieling in gegaan is.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik betwijfel of ze dat live aankan.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |