Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2003, 17:12   #1
Bram Spiessens
Burger

Standaard

Daarnet gehoord op het radionieuws van 17u:

De VS wil via de haven van Antwerpen zo'n 800 militairen verschepen naar de golf. Dat stond te lezen in het Amerikaanse militaire tijdschrift 'Stars & Stripes'...
Bram Spiessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 17:26   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat ze met z'n allen nog een pintje komen pakken in staminee op den hoek.

Wat is dit nu voor gelul.

Er hebben komplete eenheden para's getraind in oerwouden(landen effe buiten beschouwing laten.)
Onze C130's die voedseldroppings gaan doen vliegen ook over andere landen.

Dus wat maakt het nu uit dat 800 jonge mannen en vrouwen van plaats A naar plaats B gaan ,met een tussenstop in C?
Oud 11 januari 2003, 20:04   #3
Communist
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Het is een grof schandaal dat die vuile Amerikanen onze haven mogen gebruiken!! De paars-groene vredesduiven hebben altijd beweerd dat ze tegen oorlog zijn, maar ondertussen laten ze wel transporten toe! Hypocriet noem ik dat!
Amerika moet stoppen met hun oorlogsgestook tegen Irak en Noord-Korea, België moet uit de NAVO stappen en België moet alle Amerikaanse militairen het land uitzetten!!!!!

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 23:55   #4
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Communist
Het is een grof schandaal dat die vuile Amerikanen onze haven mogen gebruiken!! De paars-groene vredesduiven hebben altijd beweerd dat ze tegen oorlog zijn, maar ondertussen laten ze wel transporten toe! Hypocriet noem ik dat!
Amerika moet stoppen met hun oorlogsgestook tegen Irak en Noord-Korea, België moet uit de NAVO stappen en België moet alle Amerikaanse militairen het land uitzetten!!!!!
Daar gaat hij weer. Gelukkig leef je in een land waar je je bullshit anoniem en publiek mag verkondigen. Tot nader order behoort jouw soort tot een minderheid die al jaaaren getolereerd wordt maar verder totaal irrelevant is. Het is me een hele troost dat er nog steeds een meerderheid is die anders denkt waarbij jullie enkel gefrustreerd aan de kant kunnen staan schreeuwen en huilen.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 09:21   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik ben anders ook groot voorstander van die Bulshit. Om Bulshit van de bushesmannen te bestrijden heb je tegenbulshit nodig.
Oud 12 januari 2003, 12:38   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Citaat:
Daar gaat hij weer. Gelukkig leef je in een land waar je je bullshit anoniem en publiek mag verkondigen. Tot nader order behoort jouw soort tot een minderheid die al jaaaren getolereerd wordt maar verder totaal irrelevant is. Het is me een hele troost dat er nog steeds een meerderheid is die anders denkt waarbij jullie enkel gefrustreerd aan de kant kunnen staan schreeuwen en huilen.
Gelukkig kan ik dat precies omkeren en net hetzelfde zeggen over jou 8)
Oud 12 januari 2003, 15:06   #7
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Citaat:
Trouwens wat zit hij te lullen over tegen oorlog zijn ed, is hij soms al vergeten hoeveel doden het communisme op zijn geweten heeft!
Oud 12 januari 2003, 18:56   #8
Communist
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Citaat:
Trouwens wat zit hij te lullen over tegen oorlog zijn ed, is hij soms al vergeten hoeveel doden het communisme op zijn geweten heeft!
En omdat het communisme zoveel doden op zijn geweten heeft, mag ik de doden die nu gaan vallen door de VS niet aanklagen of wat????

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 19:07   #9
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Citaat:
En omdat het communisme zoveel doden op zijn geweten heeft, mag ik de doden die nu gaan vallen door de VS niet aanklagen of wat????
neen, maar ik vind het hypocriet dat je enerzijds achter een systeem staat dat evenveel of misschien meer moorden op haar geweten heeft, en anderzijds dit de ander vewijdt......
Niet dat ik 100% goeedkeur waarmee Amerika bezig is, maar over die soldaten die langs hier zouden passeren lig ik niet van wakker....
Oud 12 januari 2003, 19:51   #10
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Citaat:
Gelukkig kan ik dat precies omkeren en net hetzelfde zeggen over jou 8)
Natuurlijk mag je dat denken mijn allerbeste tegendraadse medeburger. Maar ik vrees toch voor jou, en gelukkig voor de gewone burgers waar jij zo'n afkeer voor hebt, dat de meeste van jouw hersenkronkels geen meederheid zouden vinden, gisteren niet, vandaag niet en morgen niet.
Oud 12 januari 2003, 23:36   #11
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Uiteraard communist(en ik ben dan nog geen communist!).De situatie is vergelijkbaar met augustus 1914 toen de Duitsers vrije doorgang door België eisten in hun agressie tegen Frankrijk. Toen hadden we hier meer haar op onze tanden en de Belgische 75cm kanonnen schoten niet weinig pinhelmen naar het Walhalla.Willockx heeft groot gelijk dat hij die smeerlappen hun plan laat trekken. Ik hoop dat Motel Beveren in brand vliegt en dat die schepen op de Tricolore botsen en met man en muis vergaan!Wat Sven de Paepe en tutti quanti hier beweren is dikke geïndoctrineerde lulpraat: zelfs de ex-stafchef Herteleer van het Belgische leger is tegen die oorlog en die heeft zelf de misdadige bombardementen op Joegoslavië mee georganiseerd.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 00:12   #12
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Uiteraard communist(en ik ben dan nog geen communist!).De situatie is vergelijkbaar met augustus 1914 toen de Duitsers vrije doorgang door België eisten in hun agressie tegen Frankrijk. Toen hadden we hier meer haar op onze tanden en de Belgische 75cm kanonnen schoten niet weinig pinhelmen naar het Walhalla.Willockx heeft groot gelijk dat hij die smeerlappen hun plan laat trekken. Ik hoop dat Motel Beveren in brand vliegt en dat die schepen op de Tricolore botsen en met man en muis vergaan!Wat Sven de Paepe en tutti quanti hier beweren is dikke geïndoctrineerde lulpraat: zelfs de ex-stafchef Herteleer van het Belgische leger is tegen die oorlog en die heeft zelf de misdadige bombardementen op Joegoslavië mee georganiseerd.
Chris, denk aan je hart jongen. Aan nen dooien hebben je werknemers morgen ook niks...

Tegen beter weten in : In '14 was het vlug afgelopen met de Belgen, tenzij je de loopgraven een oorlog vond. Ik noem de hele loopgravenoorlog een misdaad tegen de mensheid, van beide kanten.
Ik ben helemaal niet geïndoctrineerd hoor, wat jou betreft verdenk ik je er sterk van om een copietje van het amada programma onder je hoofdkussen te hebben, toch voor je buitenlandse visie. Voor je binnenlandse visie, eerder een biografie van Rockefeller...

En btw. De Herteleer heeft niets te vinden of te organiseren, en die bombardementen waren helemaal niet misdadig, ze hadden veeeel eerder moeten plaats vinden, zeker in Bosnië-Herzegovina tegen die oorlogsmisdadigers van Serviërs en vooral Bosnisch-servische para-militaire doodseskaders. En 'ze' slaat natuurlijk op je Amerikaanse vrienden, want het hele verhaal was verder een beschamende illustratie van de Europese impotentie. Bijgevolg mocht Uncle Sam nog eens opdraven.
Oud 13 januari 2003, 00:28   #13
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
[
Chris, denk aan je hart jongen. Aan nen dooien hebben je werknemers morgen ook niks...

Tegen beter weten in : In '14 was het vlug afgelopen met de Belgen,
.
-Met mijn hart is niks mis dank u. Als ik morgen voor een andere reden dood ben moeten die gasten hun plan maar trekken
-Het belgische leger heeft de Duitsers lang genoeg kunnen tegenhouden om de tegenaanval van Gallieni en Joffre begin sept.'14 mogelijk te maken dus zo onbeduidend was dat helemaal niet.
Oud 13 januari 2003, 00:33   #14
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "chr.wouters
Als ik morgen voor een andere reden dood ben moeten die gasten hun plan maar trekken
Waar is je verantwoordelijkheidszin gebleven? Tsssss....al die bloedjes van kinderen die geen eten gaan hebben omdat papa zonder werk is omdat den 'boas' persé wou doodvallen?

Allez, slaapwel...Sven
Oud 13 januari 2003, 00:46   #15
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "chr.wouters
Als ik morgen voor een andere reden dood ben moeten die gasten hun plan maar trekken
Waar is je verantwoordelijkheidszin gebleven? Tsssss....al die bloedjes van kinderen die geen eten gaan hebben omdat papa zonder werk is omdat den 'boas' persé wou doodvallen?

Allez, slaapwel...Sven
Dank u. Dan moet papa maar geen kindjes maken.
Oud 13 januari 2003, 00:47   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

1914 een goed voorbeeld van haar op de tanden van de Belgen?????

De Vlaamstalige soldaten in de modderpoelen en loopgraven mochten raden wat hun Franstalige officieren brulden vanuit de achterhoede.Et pour le Flamand le maim chôse.

1 sluiswachter die de euvele moed had ettelijke km² oner water te zetten stopte de Duitse opmars in België, en zorgde ervoor dat Kaizer Wilhelm een hoop troepen verloor, evengoed jongemannen die uit hoofde van hun leiders kwamen sneuvelen.

Ook was deze "dappere daad" voldoende de Oorlog in België te rekken van een paar maand tot een lijdensweg die 4j duurde, en ongeveer een kwart van de jonge mannen op het noordelijke halfrond het leven koste.

Maar nu even terug on topic.
dankzij de transporten van de US troepen uit Duitsland heeft onze verlieslatende NMBS wel een klein centje op zak.Hebben onze Belgische soldaatjes rond St Niklaas weer wat te doen,nadat ze de zandzakjes van de laatste overstromingen hebben gerecycleerd.

Oftewel, wat het ook mogen zijn, die 700 of 800 soldaten met 250 treinwagons met trucks en buldozers, van mijn part nog M1 Abrahm tanks erbij zullen geen verschil maken op de 120 000 US troepen die al opgeroepen zijn, en dan nog de 3 carrier groepen die al klaar liggen.(elk van die peperdure krengen heeft voldoende atoomwapens aan boord om de Benelux te herleiden tot een hoopje lichtgevend puin).Wees blij dat het maar manschappen zijn die ze sturen en niet de leuke ICBM's die ze nog per ton in de grond hebben steken.Dat is pas snel oorlogsvoeren.Dag Midden Oosten.Of 1 Polaris Onderzeer, 196 atoomkoppen, ook snel gedaan met de woestijn.. een glazen vlakte heb je dan.

Stop lullen over iets waar zelfs onze "grote leiders" niets aan kunnen doen ,zouden ze willen, de Navo verdragen laten nu eenmaal troepentransporten toe die alleen maar gemeld moeten worden.
Oud 13 januari 2003, 15:42   #17
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
de Navo verdragen laten nu eenmaal troepentransporten toe die alleen maar gemeld moeten worden.
O.m.daarom moeten die verdragen opgezegd worden.
Oud 13 januari 2003, 17:07   #18
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Waarom zo negatief?

Ik denk dat wat wordt verweten aan de Verenigde Staten is dat ze op imperialistische en autonome wijze een oorlog gaan beginnen.

U stelt hier eventjes voor om unilateraal de NAVO verdragen op te zeggen die vrij transport van troepen toelaten en dan terwijl we bezig zijn ook nog onze grenzen gaan sluiten voor een transport van de Verenigde Staten.

Zeer democratisch allemaal moet ik zeggen.

Als voetnoot wil ik nog opmerken dat mensen van het Vlaams Blok gerechterlijk vervolgd worden voor racistische uitlatingen over migranten, maar dat blijkbaar uitdrukkingen over de 'vuile amerikanen' blijkbaar geen enkel probleem zijn, in tegendeel, het zijn mensen van de PVDA die deze uitdrukkingen gebruiken. Ik moet hieruit dan ook concluderen dat de PVDA eigenlijk niet zoveel verschillend zijn van het Vlaams Blok, ze haten gewoon een andere bevolkingsgroep.
Oud 13 januari 2003, 17:14   #19
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
U stelt hier eventjes voor om unilateraal de NAVO verdragen op te zeggen die vrij transport van troepen toelaten en dan terwijl we bezig zijn ook nog onze grenzen gaan sluiten voor een transport van de Verenigde Staten.
.
Laten we eens een gedachteoefening doen. In België wordt een democratische meerderheid gevonden om nu net d�*t te doen. Wat zal er gebeuren denkt u? Hoe gaan onze Amerikaanse"bondgenoten"reageren?Ik zeg u ze zullen zich tegen over ons niet anders opstellen dan tegen Irak of Afghanistan want op dat moment zijn wij ook al een schurkenstaat.
Oud 13 januari 2003, 19:31   #20
Merlin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
1914 een goed voorbeeld van haar op de tanden van de Belgen?????

De Vlaamstalige soldaten in de modderpoelen en loopgraven mochten raden wat hun Franstalige officieren brulden vanuit de achterhoede.Et pour le Flamand le maim chôse.

1 sluiswachter die de euvele moed had ettelijke km² oner water te zetten stopte de Duitse opmars in België, en zorgde ervoor dat Kaizer Wilhelm een hoop troepen verloor, evengoed jongemannen die uit hoofde van hun leiders kwamen sneuvelen.

Ook was deze "dappere daad" voldoende de Oorlog in België te rekken van een paar maand tot een lijdensweg die 4j duurde, en ongeveer een kwart van de jonge mannen op het noordelijke halfrond het leven koste.

Maar nu even terug on topic.
dankzij de transporten van de US troepen uit Duitsland heeft onze verlieslatende NMBS wel een klein centje op zak.Hebben onze Belgische soldaatjes rond St Niklaas weer wat te doen,nadat ze de zandzakjes van de laatste overstromingen hebben gerecycleerd.

Oftewel, wat het ook mogen zijn, die 700 of 800 soldaten met 250 treinwagons met trucks en buldozers, van mijn part nog M1 Abrahm tanks erbij zullen geen verschil maken op de 120 000 US troepen die al opgeroepen zijn, en dan nog de 3 carrier groepen die al klaar liggen.(elk van die peperdure krengen heeft voldoende atoomwapens aan boord om de Benelux te herleiden tot een hoopje lichtgevend puin).Wees blij dat het maar manschappen zijn die ze sturen en niet de leuke ICBM's die ze nog per ton in de grond hebben steken.Dat is pas snel oorlogsvoeren.Dag Midden Oosten.Of 1 Polaris Onderzeer, 196 atoomkoppen, ook snel gedaan met de woestijn.. een glazen vlakte heb je dan.

Stop lullen over iets waar zelfs onze "grote leiders" niets aan kunnen doen ,zouden ze willen, de Navo verdragen laten nu eenmaal troepentransporten toe die alleen maar gemeld moeten worden.
Ik kon het niet beter stellen, dit gaat ver boven onze hoofden, en ik ben ook tegen de politiek van Herr Bush. Maar tja buiten wat wind maken kunnen wij niks doen. Dus dan vindt ik het beter dat we er dan toch nog iets aan verdienen.

Btw, in de kwestie noord Korea, vind ik dat het nucleair wapenprogramma onmiddelijk moet worden stopgezet!
Merlin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be