Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2011, 06:33   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.423
Standaard Laurent met Fiat 500 Abarth uit het verkeer geplukt aan 82km/u

http://www.hln.be/hln/nl/1308/Prins-...js-kwijt.dhtml

we komen toch stillekesaan in de perfecte dilbert maatschappij. Iedereen is in overtreding van de regels ???

Ons ambtenaren voeren uiteraard correct alle regels uit, maar ja je rijdt met een micromachientje 30km/u te snel, of 80km/u is genoeg, en wordt behandeld als een criminieel die eventjes over de autostrade aan 250km/u scheurt...

Op die basis moest ik al 100keer mijn rijbewijs ingetrokken zijn...
We zijn dus allemaal permanent in overtreding van de onszelf opgelegde regels...

Wanneer streven we eens naar een maatschappij dat je vanzelf spontaan de regels kunt volgen, en u 100% kunt concentreren op het verkeer, en niet meer 'geconstipeerd' door alle regels moet voorthollen van de ene censuur naar de andere overtreding

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 februari 2011 om 06:36.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 07:14   #2
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Volledig met u eens.
De vraag is : gaat het om veiligheid of om centen ?
Ik denk eerder het laatste. En koning of schooier, we maken allemaal fouten.
Dus altijd kassa !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 08:14   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1308/Prins-...js-kwijt.dhtml

we komen toch stillekesaan in de perfecte dilbert maatschappij. Iedereen is in overtreding van de regels ???

Ons ambtenaren voeren uiteraard correct alle regels uit, maar ja je rijdt met een micromachientje 30km/u te snel, of 80km/u is genoeg, en wordt behandeld als een criminieel die eventjes over de autostrade aan 250km/u scheurt...

Op die basis moest ik al 100keer mijn rijbewijs ingetrokken zijn...
We zijn dus allemaal permanent in overtreding van de onszelf opgelegde regels...

Wanneer streven we eens naar een maatschappij dat je vanzelf spontaan de regels kunt volgen, en u 100% kunt concentreren op het verkeer, en niet meer 'geconstipeerd' door alle regels moet voorthollen van de ene censuur naar de andere overtreding
dan wordt het zelfs voor u ook tijd om u aan de verkeersregels te houden broer Pol
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 08:38   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan wordt het zelfs voor u ook tijd om u aan de verkeersregels te houden broer Pol
het gaat erover hoe je spontaan om een intuitieve manier regels kunt volgen, zonder dat je continu alle borden, alle flitspalen (met cyote), zonder GPS (die continu de snelheidsbeperkingen zit te bewaken) zodat je zonder daar eeuwig bij stil te moeten staan spontaant de regels kunt volgen...

Stel dat je morgen op de autostrade een bordje zet 80km/u en je flitst iedereen aan 120km/u, dan zijn we allemaal op die plaats, zonder enige echte goeie reden in overtreding van de wet, terwijl je intuitief daar 120km/u wilt rijden...


Zijn de snelheidsbeperkingen op mensenmaat ? Is onze maatschappij nog op mensenmaat ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 08:53   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het gaat erover hoe je spontaan om een intuitieve manier regels kunt volgen, zonder dat je continu alle borden, alle flitspalen (met cyote), zonder GPS (die continu de snelheidsbeperkingen zit te bewaken) zodat je zonder daar eeuwig bij stil te moeten staan spontaant de regels kunt volgen...

Stel dat je morgen op de autostrade een bordje zet 80km/u en je flitst iedereen aan 120km/u, dan zijn we allemaal op die plaats, zonder enige echte goeie reden in overtreding van de wet, terwijl je intuitief daar 120km/u wilt rijden...


Zijn de snelheidsbeperkingen op mensenmaat ? Is onze maatschappij nog op mensenmaat ?
als je >82 rijdt waar je 50 mag ... (op zijn meterke dus wsl +90)
dan
-of is er iets mis met je intuitie
-of je hebt gewoon lak aan regels

maar kom niet zeveren gelijk een klein kind dat zijn goesting niet krijgt hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 08:56   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als je >82 rijdt waar je 50 mag ... (op zijn meterke dus wsl +90)
dan
-of is er iets mis met je intuitie
-of je hebt gewoon lak aan regels

maar kom niet zeveren gelijk een klein kind dat zijn goesting niet krijgt hé
Anneke:
je moet dikwijls eens kijken waar ze staan te flitsen ?

Denk je dat de camera's opgesteld worden in het centrum van een dorp of aan het begin van de dorpskom 50meter voorbij het bordje begin bebouwde kom ??


je weet toch ook wel hoe de politie te werk gaat: gewoon de plaatsen zoeken waar ze de pakkans maximaliseren door eerst zo'n wagen te plaatsen met een 'u rijdt km/u' waarmee ze dan statistieken verzamelen, en een beetje later staan ze op de plaatsen waar het meest mensen te snel rijden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:36   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het gaat erover hoe je spontaan om een intuitieve manier regels kunt volgen, zonder dat je continu alle borden, alle flitspalen (met cyote), zonder GPS (die continu de snelheidsbeperkingen zit te bewaken) zodat je zonder daar eeuwig bij stil te moeten staan spontaant de regels kunt volgen...

Stel dat je morgen op de autostrade een bordje zet 80km/u en je flitst iedereen aan 120km/u, dan zijn we allemaal op die plaats, zonder enige echte goeie reden in overtreding van de wet, terwijl je intuitief daar 120km/u wilt rijden...

Zijn de snelheidsbeperkingen op mensenmaat ? Is onze maatschappij nog op mensenmaat ?
Ja, ze zijn zeker op mensenmaat. Ook andere weggebruikers dan de automobilist heeft recht op de rijbaan. Bijgevolg is de auto niet in alle omstandigheden de norm.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:37   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Anneke:
je moet dikwijls eens kijken waar ze staan te flitsen ?

Denk je dat de camera's opgesteld worden in het centrum van een dorp of aan het begin van de dorpskom 50meter voorbij het bordje begin bebouwde kom ??


je weet toch ook wel hoe de politie te werk gaat: gewoon de plaatsen zoeken waar ze de pakkans maximaliseren door eerst zo'n wagen te plaatsen met een 'u rijdt km/u' waarmee ze dan statistieken verzamelen, en een beetje later staan ze op de plaatsen waar het meest mensen te snel rijden.
Wat is daar problematisch aan? De mensen moeten maar leren zich aan de voorschriften te houden. Loontje komt om z'n boontje.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:38   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Anneke:
je moet dikwijls eens kijken waar ze staan te flitsen ?

Denk je dat de camera's opgesteld worden in het centrum van een dorp of aan het begin van de dorpskom 50meter voorbij het bordje begin bebouwde kom ??


je weet toch ook wel hoe de politie te werk gaat: gewoon de plaatsen zoeken waar ze de pakkans maximaliseren door eerst zo'n wagen te plaatsen met een 'u rijdt km/u' waarmee ze dan statistieken verzamelen, en een beetje later staan ze op de plaatsen waar het meest mensen te snel rijden.
dat is een ander discours en argumentatie dan je openingspost paul
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:40   #10
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

ik vind het vooral zo leuk dat ook Lorre zich houdt aan het onderhouden van de economische betrekkingen met zijn moederland en dus een FIATje koopt! lief toch ! mag hij het aftrekken van zijn belastingen onder de post "ontwikkelingshulp"... gut nee, Lorre betaalt toch geen belastingen! hoe dom van me.

zou hij BTW moeten betalen? dat weet ik niet. waarschijnlijk ook niet, dat zou toch wel een schande zijn hé
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:43   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ik vind het vooral zo leuk dat ook Lorre zich houdt aan het onderhouden van de economische betrekkingen met zijn moederland en dus een FIATje koopt! lief toch ! mag hij het aftrekken van zijn belastingen onder de post "ontwikkelingshulp"... gut nee, Lorre betaalt toch geen belastingen! hoe dom van me.

zou hij BTW moeten betalen? dat weet ik niet. waarschijnlijk ook niet, dat zou toch wel een schande zijn hé
Fiat zal het B koningshuis wel 'sponsoren' zeker ?

eens benieuwd of de Belgische Fiscus net als bij de familie Pfaff al die 'sponsoring' eens tegen het fiscale licht gaat houden ...

maw : een stel parlementaire vragen :

1 heeft Laurent die auto betaald of gekregen
2 heeft hij die 'schenking' aangegeven in zijn belastingen
3 controleert de belastingsdienst de aangifte van Laurent
4 zijn er belastingsaangiftes van Laurent ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:45   #12
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

5. Moet LAURENT belastingen bet�*len?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 16 februari 2011 om 09:45.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:46   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
5. Moet LAURENT belastingen bet�*len?
6 hoe zit het met het autootje van Paula ? (ook al Fiat)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:51   #14
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard Het nieuwsblad erover.

Het Nieuwsblad iets uitgebreider erover:

Met 82 km per uur geflitst in bebouwde kom in Brussel
Prins Laurent is rijbewijs kwijt
woensdag 16 februari 2011


Binnenland BRUSSEL - Prins Laurent is maandag zijn rijbewijs kwijtgespeeld. Met zijn nieuwste speelgoed, een Fiat Punto Abarth, reed hij 82 km per uur waar slechts 50 km is toegestaan. Hij werd geflitst ter hoogte van de Vleurgattunnel aan de gelijknamige laan in Brussel en moest meteen zijn rijbewijs afgeven.

De lokale politie Brussel Hoofdstad-Elsene organiseerde maandagnamiddag een snelheidscontrole op de grote toegangswegen naar en van de hoofdstad. Aan de Vleurgattunnel werd om 16.42 uur een Fiat Punto Abarth geflitst die 82 km per uur reed. Een mobiele patrouille liet de bestuurder meteen stoppen. Tot verbazing van de agenten zat niemand minder dan prins Laurent achter het stuur van de kleine bolide. De parketmagistraat met dienst werd op de hoogte gebracht en besloot om de monseigneur te behandelen als om het even welke andere laagvlieger: hij moest meteen zijn rijbewijs afgeven.
'Geen commentaar'

Hoe prins Laurent daarna op zijn bestemming is geraakt, wou niemand vertellen. Officieel wou het Brusselse parket zelfs geen commentaar geven, al heeft het parket onze informatie ook niet ontkend. Zelfs prins Laurent ontkende het voorval niet. Hij stuurde ons alleen met een nukkig Geen commentaar terug naar af. Het hele incident staat zwart op wit geboekstaafd als proces-verbaal nummer 437.181-2011 van de Brusselse politie.

Gierende banden

Dat prins Laurent een zwak heeft voor snelle wagens en het gaspedaal graag wat dieper indrukt dan de wegcode goed vindt, is bekend. Zijn zware voet heeft hem al meermaals in het nieuws gebracht. De beelden van de prins die voor de ogen van de pers een blauwe Ferrari 355 met gierende banden de oprit van het paleis van Laken oprijdt, staan bij iedereen nog op het netvlies gebrand.

Na de officiële verloving van broer Filip met Mathilde in 1999 stoof hij met rokende banden door de poort van het koninklijke paleis naar buiten. In februari 2000 maakte hij het nog bonter op het Festival van de Liefdesfilm van Bergen. De fotografen hadden gehoord dat Laurent - toen nog vrijgezel - zich in een VIP-salon van het festival met een blonde vrouw had afgezonderd en het goed met haar kon vinden. De jacht op de onbekende dame was geopend. Toen Laurent merkte dat hij met zijn geheimzinnige vriendin op de gevoelige plaat dreigde gezet te worden, sprong hij in zijn Subaru Imprezza WRC rallyreplica-wagen en ging er met spinnende wielen en rondvliegende keien vandoor. De prins had de slip echter niet volledig onder controle en smakte tegen een betonnen paal. Toch kon hij verderrijden.

Speciaal rijbewijs

Zijn liefde voor snel rijden ontlokte prins Laurent ook uitspraken waar niet iedereen blij mee was. Onlangs nog verklaarde hij zonder blikken of blozen dat er een speciaal rijbewijs nodig is voor wie met een snelle auto rijdt. 'Een auto die 300 km per uur rijdt, is niet hetzelfde als een auto die maar 100 per uur kan', was zijn redenering. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) zat heel verveeld met de uitspraak en herinnerde eraan dat ook de prins de wegcode moest respecteren. En toen de 'groene prins' beweerde dat elektrisch aangedreven auto's gevaarlijk kunnen zijn omdat niemand ze hoort aankomen, vroegen velen zich af hoe hij dat met zijn natuurminnende opstelling kon rijmen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GFE36DOI7

Das tof vd magistraat eindelijk eens geen gesjoemel maar gerechtigheid
Mijn commentaar: Dat zal hem leren (hopelijk) En voor de boete moet hij zijn hand nie omdraaien; hij moet het eigelijk ergens anders voelen. Langere tijd voor hij rijbewijs terug krijgt. Kan hij gaan fietsen, goed voor de lijn.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 09:58   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Het Nieuwsblad iets uitgebreider erover:

Met 82 km per uur geflitst in bebouwde kom in Brussel
Prins Laurent is rijbewijs kwijt
woensdag 16 februari 2011


Binnenland BRUSSEL - Prins Laurent is maandag zijn rijbewijs kwijtgespeeld. Met zijn nieuwste speelgoed, een Fiat Punto Abarth, reed hij 82 km per uur waar slechts 50 km is toegestaan. Hij werd geflitst ter hoogte van de Vleurgattunnel aan de gelijknamige laan in Brussel en moest meteen zijn rijbewijs afgeven.

De lokale politie Brussel Hoofdstad-Elsene organiseerde maandagnamiddag een snelheidscontrole op de grote toegangswegen naar en van de hoofdstad. Aan de Vleurgattunnel werd om 16.42 uur een Fiat Punto Abarth geflitst die 82 km per uur reed. Een mobiele patrouille liet de bestuurder meteen stoppen. Tot verbazing van de agenten zat niemand minder dan prins Laurent achter het stuur van de kleine bolide. De parketmagistraat met dienst werd op de hoogte gebracht en besloot om de monseigneur te behandelen als om het even welke andere laagvlieger: hij moest meteen zijn rijbewijs afgeven.
'Geen commentaar'

Hoe prins Laurent daarna op zijn bestemming is geraakt, wou niemand vertellen. Officieel wou het Brusselse parket zelfs geen commentaar geven, al heeft het parket onze informatie ook niet ontkend. Zelfs prins Laurent ontkende het voorval niet. Hij stuurde ons alleen met een nukkig Geen commentaar terug naar af. Het hele incident staat zwart op wit geboekstaafd als proces-verbaal nummer 437.181-2011 van de Brusselse politie.

Gierende banden

Dat prins Laurent een zwak heeft voor snelle wagens en het gaspedaal graag wat dieper indrukt dan de wegcode goed vindt, is bekend. Zijn zware voet heeft hem al meermaals in het nieuws gebracht. De beelden van de prins die voor de ogen van de pers een blauwe Ferrari 355 met gierende banden de oprit van het paleis van Laken oprijdt, staan bij iedereen nog op het netvlies gebrand.

Na de officiële verloving van broer Filip met Mathilde in 1999 stoof hij met rokende banden door de poort van het koninklijke paleis naar buiten. In februari 2000 maakte hij het nog bonter op het Festival van de Liefdesfilm van Bergen. De fotografen hadden gehoord dat Laurent - toen nog vrijgezel - zich in een VIP-salon van het festival met een blonde vrouw had afgezonderd en het goed met haar kon vinden. De jacht op de onbekende dame was geopend. Toen Laurent merkte dat hij met zijn geheimzinnige vriendin op de gevoelige plaat dreigde gezet te worden, sprong hij in zijn Subaru Imprezza WRC rallyreplica-wagen en ging er met spinnende wielen en rondvliegende keien vandoor. De prins had de slip echter niet volledig onder controle en smakte tegen een betonnen paal. Toch kon hij verderrijden.

Speciaal rijbewijs

Zijn liefde voor snel rijden ontlokte prins Laurent ook uitspraken waar niet iedereen blij mee was. Onlangs nog verklaarde hij zonder blikken of blozen dat er een speciaal rijbewijs nodig is voor wie met een snelle auto rijdt. 'Een auto die 300 km per uur rijdt, is niet hetzelfde als een auto die maar 100 per uur kan', was zijn redenering. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) zat heel verveeld met de uitspraak en herinnerde eraan dat ook de prins de wegcode moest respecteren. En toen de 'groene prins' beweerde dat elektrisch aangedreven auto's gevaarlijk kunnen zijn omdat niemand ze hoort aankomen, vroegen velen zich af hoe hij dat met zijn natuurminnende opstelling kon rijmen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GFE36DOI7

Das tof vd magistraat eindelijk eens geen gesjoemel maar gerechtigheid
Mijn commentaar: Dat zal hem leren (hopelijk) En voor de boete moet hij zijn hand nie omdraaien; hij moet het eigelijk ergens anders voelen. Langere tijd voor hij rijbewijs terug krijgt. Kan hij gaan fietsen, goed voor de lijn.
totdaar de juridische carrière van die parketmagistraat ...
moedige mens, ik hoop voor hem/haar dat m/z al fin de carriére was.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 februari 2011 om 09:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 10:01   #16
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Eigenlijk is dit eens een goed signaal, prinske of niet, gij moogt ook als een aixam'ke door de straten trutten, net als wij!
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:31   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Die 82 kmh zal netto geweest zijn, 6 kmh tolerantiemarge reeds afgetrokken.

Dus gemeten 88 kmh.

Met gemeten 82 kmh = 76 kmh netto heeft men enkel een O.I. van 250 euro.

Met gemeten 86 kmh = 80 kmh netto ook 250 € O.I.
Laurent reed dus 2 kmh te snel voor zijn "recht tot sturen" te mogen behouden.

Citaat:
Bereken hier je snelheidsboete

Toegelaten snelheid 50 kmh Gemeten snelheid 88 kmh
Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 82

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
•Onmiddellijke inning
In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

•Minnelijke schikking
In principe wordt u gedagvaard
zo niet bedraagt de minnelijke schikking 280€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

•Rechtbank
55-2750€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
http://www.wegcode.be/index.php?opti...178&Itemid=311

Toegelaten snelheid 50 kmh Gemeten snelheid 86 kmh
Resultaat van de berekening:
De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 80

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
250€


•Minnelijke schikking
260€

•Rechtbank
55-2750€
Verval van het recht tot sturen : facultatief
Of voorlaatste kolom : +30 kmh in een bebouwde kom

Citaat:
http://www.wegcode.be/boetetarieven

SAMENVATTENDE TABELLEN
Binnen de bebouwde kom, in een zone 30, schoolomgeving, woonerf en erf

Snelheidsoverschrijding: +30 km/u
Bedrag : Rechtbank: tussen € 55 en € 2750 1
Verval recht tot sturen: 8 dagen > 5 jaar verplicht 3
Intrekking rijbewijs: Mogelijk 4

1. Voor personen zonder woon- of vaste verblijfplaats in België kan het parket afwijken door de politiediensten de opdracht te geven een onmiddellijke inning voor te stellen.
2. Bij dagvaarding voor de rechtbank
3. Een rechter kan in uitzonderlijke gevallen afwijken mits uitdrukkelijke motivatie in het vonnis
4. In opdracht van het parket
Maar er is nog een mogelijk achterpoortje voor de prins
Citaat:
3. Een rechter kan in uitzonderlijke gevallen afwijken mits uitdrukkelijke motivatie in het vonnis
4. In opdracht van het parket
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2011 om 15:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:34   #18
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Zo een Fiat 500 is veel te gevaarlijk.
Ik stel voor dat enkele specialisten bewijzen dat het verboden moet worden.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 15:53   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zo een Fiat 500 is veel te gevaarlijk.
Ik stel voor dat enkele specialisten bewijzen dat het verboden moet worden.
TM Leuven kan er een idd studie van maken.

Zeker bij zulke hoge snelheidsbeperkingen zoals op de foto (50 kmh, ergens in Brussel) is zo´n Fiatje dodelijk.

Zelfs 50 kmh is nog teveel als er bomen of palen redelijk kort langs de weg staan, max 30 kmh is mss te doen.

Voor fietsers en brommers max 15 kmh want die zijn veel kwetsbaarder...



Want een zijdelingse impact van 29 kmh op een boom of paal kan dodelijk zijn volgens crashtesten,
zie video: http://www.youtube.com/watch?v=VpqYpEOKtZw

of
Citaat:
http://www.euroncap.com/Content-Web-...de-impact.aspx

Pole Side Impact

Accident patterns vary from country to country within Europe, but approximately a quarter of all serious-to-fatal injuries happen in side impact collisions. Many of these injuries occur when one car runs into the side of another or into a fixed narrow object such as a tree or pole.

To encourage manufacturers to fit head protection devices, pole test may be performed, where such safety features are fitted. Side impact head or curtain airbags help to protect the head and upper torso by providing a padding effect and by preventing the head from passing through the window opening. In the test, the car tested is propelled sideways at 29kph (18mph) into a rigid pole. The pole is relatively narrow, so there is major penetration into the side of the car.

In an impact without the head protecting airbag, a driver's head could hit the pole with sufficient force to cause a fatal head injury.
of onlangs:
Passagier achteraan thv de impact met boom overleefde het niet, vooraan kwamen ze er lichtgewond vanaf

Bomen bijplanten dus, en max snelheid tot 20 kmh verlagen..

Edit: ik stel toch deze oplossing voor

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...bomen-om.dhtml

In de Westhoek, vlakbij Ieper heeft een onbekende zo'n 60 bomen omgehakt en omgezaagd. Allemaal mooie knotwilgen en oude eiken. De politie zoekt de dader maar heeft geen idee wie het zomaar ongemerkt kan hebben gedaan.

11/02/11 12u38
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2011 om 16:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 16:29   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.423
Standaard

jamaar de ncap voor de punto is geen probleem
http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2005/238.aspx

maar wie zegt dat de NCAP voor een abarth wel hetzelfde is ?

kunnen we zijn auto niet eens lenen voor een NCAP test ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be