![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.computerworlduk.com/commu...2620&blogid=14 ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() meer info, iemand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Heel kort samengevat: open standaarden zouden ervoor zorgen dat je als ontvanger van een bestand niet verplicht bent om dezelfde software als de auteur te hebben om dat bestand te kunnen openen. Vanzelfsprekend lobbyen grote bedrijven �* la M$ daar actief tegen.
Als ik het goed begrijp wordt in de artikels waar de topicstarter naar verwijst de vrees uitgedrukt dat de bevoegde EU instantie gezwicht is voor dat lobbywerk en dat het hele concept van de open standaarden begraven wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Ja want als wij allemaal valstgeketend blijven aan software waarvan de "bron" code niet vrij beschikbaar en bewerkbaar is dan leidt dat tot een monopolisering van de softwaremarkt door handjevol giganten (Microsoft, Apple, Adobe... enz) want een product van monopolisten kost gewoonweg veel te veel geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() De totalitaire EU is dus weer eens ontmaskerd als een slaafje van monopolisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Open Specificaties" gaan er juist om dat anderen wel degelijk software mogen schrijven die "overdraagbare" data genereert,zonder dat de originele bedenker commercieel benadeeld wordt.
Voor bedrijven is dat geen trivialiteitje,informatiemanagers moeten met verschillende zaken rekening houden,zoals: a) Dat hun informatie niet "verdwijnt" in een heel "vendor-specific" systeem,op dit punt heeft Microsoft toegevingen gedaan.Ouderen herinneren zich nog hoe de oude Unix-mainframeboeren veel en veel erger waren dan MS ooit geweest is.. b) Dat er voldoende kennis- en servicebedrijven en vaklui te vinden zijn om systemen draaiende te houden.Op dit punt heeft de "Microsoft-infrastruktuur" een bijna onoverbrugbaar voordeel..... c) Dat ze binnen enkele jaren nog steeds iemand vinden die hen kwam helpen met een ietwat ouder systeem..Ook hier is de MS-infrastruktuur absoluut dominerend. Als Linux-thuisgebruiker had ik ook graag wat meer open-source gezien op het werk..maar ach...in mijn MS-free zone thuis werk ik vrijwel gratis met Linux maar op het werk laat ik mij BETALEN om met MS-aangedreven softwarespul te werken . Geen slechte deal niet? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 8 november 2009 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat vrijwel geen enkele EU-parlementariër ook maar een vaag besef van EU-recht heeft: dat Parlement kan en mag geen wetsvoorstellen doen; alles wordt bij de Commissie opgesteld, door de Raad bijgewerkt en goedgekeurd en door het Parlement ondertekend. En parlementariërs die braaf zijn, kunnen op een vetbetaald baantje bij de EU en in haar invloedssfeer rekenen wanneer de kiezers hen niet meer willen. Dus waarom zouden zij erop uit zijn, het volk te vertegenwoordigen?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |